تاریخ فارسی
history.wikibix.ir

بهترین جای شیراز

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 22 آبان 1399 ساعت 20:22


اگر قصد ادامه زندگی و رهن و اجاره املاک در شیراز یا خرید املاک در شیراز را دارید، لازم است محله خوب شیراز برای زندگی را بشناسید. اگر بودجه لازم در اختیار دارید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ بهترین محله های شیراز بروید. با مطالعه این مقاله می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

بررسی بهترین محله های شیراز برای زندگی

در این بخش قصد داریم بهترین و بهترین محله های شیراز برای زندگی را معرفی کنیم. با مطالعه این قسمت خواهید توانست به اطلاعات مفیدی دست یابید.

محله آستانه

آستانه نام یکی از محله های قدیمی شیراز است که در مرکز این شهر قرار گرفته است.

آرامگاه سید علاءالدین حسین فرزند موسی کاظم  در محله آستانه واقع شده و بعد از شاه‌چراغ، مهم‌ترین زیارتگاه شیراز است.

محله قصر دشت یا قصدالدشت

قصر دشت نام یکی از بهترین محله های شیراز است که در شمال غربی این شهر واقع شده و در قدیم به مسجد بردی مشهور بوده است. به این دلیل قصر دشت را مسجد بردی می‌نامیده‌اند که یک مسجد سنگی در این محله وجود داشته است. یکی دیگر از نام‌های این محله در گذشته، شربت خانه بوده و علت آن هم وجود باغ‌های میوه فراوان در این محله بوده است.

محله درب شاهزاده

یکی دیگر از محله های خوب شیراز برای زندگی، محله درب شاهزاده است.

درب شاهزاده از ترکیب دو محله به نام‌های شیادان و موردستان به وجود آمده است. علت نام‌گذاری این محله وجود قبر شاهزاده منصور در آنجا بوده است.

محله سنگ سیاه

یکی دیگر از بهترین محله های شیراز برای زندگی، سنگ سیاه نام دارد که از ادغام با محله درب کازرون به وجود آمده است.

محله درب شیخ

درب شیخ بخشی از محله بالا کفت شیراز است. آرامگاه روزبهان بقلی فسایی در این محله قرار دارد. این محله در مجاورت آرامگاه سید علاءالدین حسین، نارنجستان قوام و خانه زینت الملوک واقع شده است.

محله گود عربان

گود عربان از دیگر محله‌ای قدیمی شیراز است که در مرکز این شهر قرار دارد. این محله در دوره قاجاریه و پیش از آن دارالحکومه شیراز قدیم بوده است. بسیاری از مساجد قدیمی، از جمله مسجد نصیرالملک، مدارس علمیه نظیر مدرسه خان، کاخ قوام الملک و حرمسرای زینت الملک در این محله قرار دارند. آرامگاه شیخ روزبهان، حسینیه قوام، نارنجستان قوام، مدرسه خان، امامزاده زنجیری و … نیز در این محله قرار دارند. این محله از دیگر محله های خوب شیراز برای زندگی است.

محله دروازه اصفهان (شیراز)

یکی دیگر از بهترین محله های شیراز برای زندگی، محله دروازه اصفهان است. این محله در گذشته محل زندگی اعیان و اشراف شیرازی بوده است. محله دروازه اصفهان از غرب به محله موردستان و از شرق به خیابان شهناز منتهی می‌شود.

محله بقعه شاه داعی الله

محله شاه داعی الله نیز یکی از محله های خوب شیراز برای زندگی است. شاه داعی از عرفا و حکمای معروف شیراز بوده و علاوه بر اینکه شعر می‌گفته چیزی حدود ۳۵ جلد کتاب مختلف هم تألیف کرده ‌است. آرامگاه وی در ضلع جنوب شرقی گورستان معروف دارالسلام قرار دارد.

خیابان‌های معروف شیراز

شیراز خیابان‌های معروف زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها موارد زیر را می‌توان نام برد:

خیابان ارم شیراز

معروف‌ترین خیابان شیراز ارم نام دارد که از میدان ارم و بلوار دانشجو شروع شده و تا خیابان آزادی ادامه دارد. دانشگاه شیراز در نزدیکی این خیابان قرار گرفته است.

از جمله مراکز مهم و دیدنی این خیابان می‌توان به باغ ارم، صدا و سیمای شیراز، پارک آزادی، رستوران شاطر عباس و تعداد زیادی رستوران‌ها و کافه‌های مختلف اشاره کرد.

بلوار کریم خان زند شیراز

بلوار کریم خان زند شیراز به طولانی‌ترین خیابان شیراز معروف است. بلوار کریم خان زند از میدان نمازی شروع شده و تا انتهای بلوار زندیه ادامه دارد.

خیابان عفیف آباد شیراز

وجود رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بسیار، خیابان عفیف آباد را به یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شیراز تبدیل کرده است.

خیابان عفیف آباد شیراز از تقاطع خیابان قصرالدشت شروع شده و تا بلوار ستارخان ادامه دارد.

خیابان چمران شیراز

یکی دیگر از طولانی‌ترین خیابان‌های شیراز که کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری را در خود جای داده است، خیابان چمران است. این خیابان بهترین و مناسب‌ترین مکان برای قدم زدن و تفریح است.

خیابان داریوش شیراز

از مهم‌ترین خیابان‌های فرعی خیابان زند، داریوش است. این خیابان مرکز لوازم صوتی و تصویری است و می‌توان هر وسیله‌ الکتریکی را که مورد نیاز باشد از آنجا پیدا کرد.

بهترین محله های خرید یا اجاره خانه در شیراز

از بهترین محله‌های شیراز برای سرمایه‌گذاری و خرید یا اجاره خانه می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • شهرک بهشتی
  • گلدشت حافظ
  • گلدشت معالی آباد
  • خیابان فردوسی
  • خیابان باغ حوض
  • امیر کبیر
  • شهرک ولیعصر
  • شهرک پرواز
  • بلوار گلستان
  • شهرک آرین
  • میدان صنایع
  • شیمی گیاه
  • تحویلی
  • بلوار جمهوری

برای خرید یا اجاره خانه در شیراز گزینه‌های دیگری هم وجود دارد. اگر شما راضی شوید که کمی از مرکز شهر فاصله بگیرید، گزینه‌هایی همچون شهر جدید صدرا و شهرک گلستان را پیش‌رو خواهید داشت.

نتیجه گیری

در این مقاله اطلاعاتی را در مورد بهترین محله های شیراز، بهترین خیابان‌های شیراز و بهترین فرصت‌ها برای سرمایه‌گذاری و خرید یا اجاره خانه در شیراز در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. شیراز شهری است که افراد مختلف نه‌تنها برای بازدید از جاذبه‌های متعدد تاریخی، فرهنگی، تجاری و علمی، راهی آن می‌شوند بلکه برای تفریح و تغییر هوای دل خود نیز سفر به این شهر را دوست دارند. آیا برای زندگی ترجیح نمی‌دهید که در شهری مانند شیراز زندگی با آرامشی را تجربه کنید؟