تاریخ فارسی
history.wikibix.ir

خلاصه درس ۱۵ مطالعات هفتم

نویسنده : ali | زمان انتشار : 19 بهمن 1400 ساعت 14:46

به کسانی که محل اقامت یا کار خود را به طور موقت ترک می کنند و برای استراحت یا گردش و دیدن یامطالعه ی مکان های تاریخی و طبیعی، به سفر می روند ((گردشگر)) می گویند.

انواع گردشگری: سفر به مکانی به منظور استراحت و تفریح، سفر برای زیارت اماکن مقدس و آثار تاریخی، سفر افراد برای بازدید از نمایشگاه ها و گردهمایی های علمی و پرداختن گردشگران به طبیعت گردی

اهمیت گردشگری:

آشنایی افراد با به سفر رفتن علاوه بر استراحت و تفریح با پدیده های زیبای طبیعی و مکان های تاریخی و فرهنگی و یادگیری چیزهای زیادی درباره ی مکان ها و آداب و رسوم مردم مناطق، ایجاد شغل های مختلف در ناحیه ای با سفر گردشگران به آن ناحیه که موجب افزایش در آمد مردم آن ناحیه می شود.

یکی از وسایل مهمی که باید برای گردشگری یا انجام هر نوع سفر از آن استفاده کرد، نقشه است. نقشه ها به ما کمک می کنند تا مکان های جدید را بهتر پیدا کنیم و سریع تر خود را به آن جا برسانیم. بدون نقشه ممکن است مسیر ها را اشتباه نکنیم یا زمان زیادی برای پیدا کردن یک مکان صرف کنیم.

یکی دیگر از نقشه هایی که به هنگام سفر باید به همراه داشته باشیم، نقشه ی راه ها است.

بر روی نقشه ی راه ها، حاده های اصلی و فرعی و همچنین مکان های خدماتی چون رستوران ها، تعمیرگاه ها، پمپ بنزین ها، نمازخانه و نظایر آن مشخص شده است. با استفاده از مقیاس نقشه ی راه ها می توانید حساب کنید چقدر از روستا یا شهری که می خواهید به آن سفر کنید، فاصله دارید.

+

نوشته شده در دوشنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۹۴ ساعت 19:39 توسط محمد مبین رستمی تبار  |