موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پیشرفت آزادراه اصفهان شیراز

نویسنده : ali | زمان انتشار : 12 آذر 1399 ساعت 11:14

ImageHandler.ashx?Width=350&Height=233&HomeDirectory=%2FPortals%2F0%2F&FileName=newsImages%2F465016543_537185.jpg&PortalID=0&q=1&s=1

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

بازديد رييس سازمان برنامه و بودجه و وزير راه و شهرسازي از آزادراه اصفهان- شيراز و كنارگذر شرق اصفهان

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: آزادراه اصفهان- شيراز اولويت بخش آزادراهي در سال جهش توليد است و در صورت تامين اعتبار مورد نياز تا پايان سالجاري به بهره‌برداري مي‌رسد.

امتیاز:

stars-0-0.gif

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل، رييس سازمان برنامه و بودجه كشور به همراه وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت ساخت وتوسعه در سفر دو روزه به استان فارس از روند اجرايي آزادراه اصفهان- شيراز و آزادراه كنار گذر شرق اصفهان بازديد كرد.

خيراله خادمي آزادراه اصفهان- شيراز را يكي از موثرترين پروژه‌هاي راهسازي در كوتاه كردن مسافت، کاهش زمان سفر و مصرف سوخت اعلام كرد و گفت: در حال حاضر اين آزادراه 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و در صورت تامين اعتبار مورد نياز تا پايان سالجاري تكميل و آماده بهره‌برداري است.

وي اين آزادراه را از اولويت‌هاي سال جهش توليد دانست و افزود: اين آزادراه موجب تكميل كريدور شمال- جنوب كشور مي‌شود و نقش مهمي در حمل و نقل بار و مسافر استان‌هاي شمالي تهران، اصفهان، فارس و بوشهر دارد.

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: با بهره‌برداري از اين آزادراه مسير تردد خودروهاي عبوري از شهر اصفهان كه از نيمه شمالي كشور به سمت استان‌هاي جنوبي و بالعكس در تردد هستند كوتاه‌تر مي‌شود.

خادمي پيشرفت روسازي بتني در اين آزادراه را حدود 60 درصد اعلام كرد و گفت:‌ 54 كيلومتر از مسير آزادراه روسازي بتني مي‌شود كه در حال حاضر 20 كيلومتر آن تكميل شده است و با توجه به توان فني و اجرايي و نيروهاي متخصص حاضر در اين پروژه، در صورت تامين اعتبار مورد نياز در زمان مقرر تكميل خواهد شد.

وي در خصوص اعتبار هزينه شده در اين پروژه توضيح داد و بيان كرد: اعتبار هزينه شده در اين پروژه تا امروز ١٧٠٠ميليارد تومان است كه ارزش روز آن معادل 6 هزار ميليارد تومان تخمين زده مي‌شود. به منظور اتمام اين پروژه 1800 ميليارد تومان اعتبار نياز است.

مديرعامل شركت ساخت وتوسعه از اتمام عمليات اجرايي پل شهيد سليماني در اين آزادراه خبر داد و گفت: اين پل با ارتفاع 110 متر به عنوان مرتفع ترین پل‌ کشوركه ويژگي‌هاي فني و اجرايي خاصي دارد شناخته مي‌شود و در حال حاضر 98 درصد پيشرفت فيزيكي دارد. 

گفتني است: آزادراه اصفهان- شيراز به طول 210 كيلومتر یکی از طولانی‌ترین آزادراه‌های کشور محسوب می‌شود و مسير فعلي را ١٣٥كيلومتر كوتاه‌تر مي‌كند و زمان سفر را ٢ ساعت نسبت به مسير موجود كاهش مي دهد.

بزودي؛ بهره‌برداري از آزادراه كنارگذر شرق اصفهان

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه از بازديد از كنارگذر شرق اصفهان خبر داد و گفت:‌ بهره‌برداري از اين آزادراه سفر از استان‌هاي شمالي به بخش جنوبي اصفهان را 15 كيلومتر كوتاه‌تر مي‌كند و زمان سفر نيز حدود 60 دقيقه كوتاه‌تر مي‌شود.

وي ادامه داد: اين آزادراه 93 كيلومتر است و 62 كيلومتر آن با پيشرفت فيزيكي بيش از 87 درصد تابستان سالجاري به بهره‌برداري مي‌رسد.

خادمي از كاهش قابل توجه حجم ترافيك ورودي به شهر اصفهان و كمربندي‌هاي آن با بهره‌برداري از كنارگذر شرق اصفهان خبر داد و افزود:‌ صرفه‌جويي در مصرف سوخت، كاهش زمان سفر، كاهش استهلاك و حجم سوانح جاده‌اي از ديگر مزاياي بهره‌برداري از اين آزادراه است.

وي هزينه احداث كل آزادراه را به قيمت روز معادل 2 هزار ميليارد ريال عنوان كرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر