موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

خطرناک ترین چیز های جهان

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 25 دی 1399 ساعت 19:04

dangerous-place-h9.jpg

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مکانهای بسیار خطرناک در جهان

 خطرناک ترین مکان های دنیا

در این جهان مکان های زيادي وجود دارند که به علل مختلفی خطرناک هستند. در این نوشتار تلاش داریم تا شما را با 7 مکان بسیار خطرناک در دنیا اشنا کنیم.

7 مکان بسیار خطرناک در دنیا

باغ سمی در انگلیس از مکانهای خطرناک

 dangerous-place-h2.jpg

 باغ سمی در انگلیس از مکانهای خطرناک جهان

نخستین باغ مخصوص گیاهان سمی وزهرآگین در انگلستان با الگوگیری از باغ های مخصوص گیاهان دارویی و سمی که در ایتالیا و در حدود سال های 1500 ميلادي تأسیس شده بود، ساخته شد. باغ سمی Alnwick باغ مخصوصی است که بطور اختصاصی بر روی کاشت گیاهان سمی و زهرآگین و مرگبار کار ميکند.

این مؤسسه دارای انواع مختلفی از گیاهان با ترکیب های دارای مخدر و تنباکو است و همچنين دارای جواز پرورش و کاشت گیاههانی اختصاصی براي به دست اوردن حشیش و کوکایئن براي مصارف خاص است.

جزیره مارها در برزیل

dangerous-place-h3.jpg

جزیره مارها از مکانهای خطرناک جهان

یکی دیگر از مکانهای بسیار خطرناک در جهان جزیره مارها می باشد. جزیره ای در محدوده حاکمیت کشور برزیل که البته کم تر انساني به آن پای گذاشته است. بر مبنای محاسبات انجام شده در هر مترمربع از این جزیره چیزی بین 1 تا 5 مار زندگی ميکند . انواع مارهای زهرآگین و غیر زهرآگین در اقسام میزان ها گوناگون در این جزیره زندگی ميکنند .

همچنين گونه خاصی از افعی در این جزیره زندگی ميکند که اختصاصی این جزیره و کشور برزیل است و مسئول نزديک به 90 درصد از گزیدن های مرگبار در برزیل است. سم این مار، گوشت اطراف محل گزیدن را آب ميکند . براي بازديد از این جزیره اجازه های مخصوصی احتیاج است.

جزیره" رامره" در کشور برمه

dangerous-place-h4.jpg

 جزیره رامره از مکانهای خطرناک جهان

از دیگر مکانهای خطرناک در جهان می توان به جزیره رامره اشاره کرد. جزیره" رامره" یکی از مکان های خطرناک براي انسان هاست. علت آن هم وجود بیش از 1000 کروکودیل آب شور در این جزیره است. این گونه از کوروکودیل خطرناک ترین گونه این نوع از جانوران است. در عین حال در این جزیره پشه هایی دارای ویروس بیماري مالاریا و عقرب های زهرآگین هم زندگی ميکنند .

در مرحله های پایان جنگ دوم جهانی این جزیره شاهد یک جنگ خونی 6 هفته ای بین نیروهای آمریکایی و ژاپنی بود. از چیزی نزديک به 1000 سرباز ژاپنی که ب مرداب های این جزیره وارد شدند تنها 20 نفر زنده ماندند. باقی سربازان نه بر اثر تیراندازی سربازان آمریکایی و بلکه به دست کروکودیل ها کشته شدند.

جاده" یونگاس" در بولیوی

dangerous-place-h5.jpg

 جاده یونگاس در بولیوی از مکانهای خطرناک جهان

جاده یونگاس که در عمق جنگل های بارانی آمازون در کشور بولیوی ساخته شده است هر ساله شاهد مرگ نزديک به 300 نفر است. این جاده 69 کیلومتری در دهه 1930 ميلادي در جریان جنگ با کشور پاراگوئه در این بخش ساخته شد. این جاده که بر روی کوههای پوشیده از جنگل های بارانی احداث شده تنها 3 متر عرض داشته و ارتفاع پرتگاه های کنار آن در حدود 600 متر است. این جاده عاری از هرگونه گاردریل بوده و در بیش تر مواقع از سال پوشیده ازمه بوده و قابلیت ریزش سنگ به داخل جاده موجود است .

ناحیه تخلیه شده ای در اروپای شرقی

dangerous-place-h6.jpg

 چرنوبیل از مکانهای خطرناک جهان

این ناحیه منطقه ای به شعاع 30 کیلومتر در نزدیکی سایت هسته ای چرنوبیل در خاک کشور اوکراین است. این سایت که پس از فاجعه سایت اتمی چرنوبیل خالی کردن شده است اینک به یکی از خطرناک ترین اماکن براي زندگی تبدیل شده است. بسياري از مردم در سالهای بعد یه این منطقه و ناحیه ها آن بازگشتند و به هر شکل ممکن در حال زندگی در این ناحیه هستند ولی در نزدیکی ناحیه اصلی خطرناک پلیس حضوری قدرتمند دارد پس مراقب باشید تا به آن ناحیه نزديک نشوید زیرا یا گلوله خواهید خورد یا دچار تشعشع خواهید شد.

پلایا زیپولیت در مکزیک

dangerous-place-h8.jpg

 ساحل پلایا زیپولیت در مکزیک

پلایا زیپولیت، ساحل مرگ هم نامیده ميشود و همین براي وصف آن کافیست که در لیست مکاننهای خطرناک قرار گیرد. درصورتی که به دنبال یک تعطیلات خوب و آهسته در مکزیک هستید، بهتر است جای دیگری پیدا کنید، برای این که اینجا برایتان مطلوب نیست. زیپولیت یکی از کشنده ترین سواحل کل دنیاست. حدود ۵۰ نفر هر سال در این ساحل غرق می شدند، ولی ظاهرا با کمک تیمی از ناجیان حرفه ای این تعداد کم تر شده است. با این حال امواج این ساحل هنوز خطرناک هستند و گردشگران با وجود هشدارهایی که داده ميشود هنوز بی اندازه در آب پیش میروند و تنها علتی که زنده از آب بیرون می آیند نجات غریق هایی هستند که بیش از ۱۰ نفر را در روز نجات می‌دهند.

آتشفشان های گلی در جمهوری آذربایجان

dangerous-place-h7.jpg

آتشفشان گلی از مکانهای خطرناک جهان

کشور آذربایجان دارای صدها آتشفشان گلی است که اما که بجاي مواد مذاب از داخل آنها گل به بیرون فوران ميکند . در بهار سال 2001 وقوع یک آتشفشان گلی سبب بوجود آمدن یک جزیره در محدوده دریایی آذربایجان در دریایی خزر شد. در اکتبر 2001 هم آتشفشان گلی دیگری در منطقه آبتکان جمهوری آذربایجان فوران کرد که اما تلفاتی در پی نداشت. در یک نظر کلی معمولاً هر 20 سال یکی از این آتشفشان ها در این کشور از زمین سر بر میاورد و درصورتی که در حین فوران در نزدیکی این آتشفشان ها باشید مشخص نیست چه بلایی برسر شما بیاید. امواج گل بیرون شده از این کوه ها تا فاصله 15 کیلومتری در روز قابل مشاهده هستند.

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر