موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

بهترين مسير براي مسافرت به شمال

بهترين مسير براي مسافرت به شمال

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 07 تیر 1400 ساعت 23:05

بهترین مسیر برای مسافرت به شمال، همان چیزی است که تمام مسافران این منطقه به دنبال آن هستند. تفاوتی نمی‌کند شما به صورت گروهی از دوستان، قصد سفر به شمال را دارید یا می‌خواهید همراه با خانواده یا اقوام خود به استان مازندران سفر کنید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آنچه اهمیت دارد این است که شما به دنبال یک مسیر خوش آب و هوا و بسیار زیبا هستید تا در طول مسیر، از سفر کردن خود لذت ببرید و بتوانید در گوشه و کنار جاده توقف کنید؛ شاید ترجیح می‌دهید یک ناهار خوشمزه را در رستوران میانه راهی میل کنید و چند عکس یادگاری نیز از طبیعت بگیرید!

این‌ها همان چیزهایی هستند که تمام مسافران شمال به آن اهمیت می‌دهند؛ بنابراین انتظار می‌رود افراد حتی در فضای اینترنت و اپلیکیشن‌های تلفن همراه به دنبال یافتن بهترین مسیر برای مسافرت به شمال کشور باشد.

9923f1acdf2ea846392648b0dd0138ce.gif

اگر در نقشه مازندران دقت کنید این استان، به استان‌های گیلان از سمت شرق و استان تهران از سمت جنوب راه دارد. استان تهران و استان اصفهان در محور تمرکز مسیرهای دسترسی به مازندران واقع شده‌اند. افرادیکه از شهر مشهد به سمت مازندران حرکت می‌کنند باید از استان گیلان عبور کرده و به سمت مازندران سفر کنند.

مسافرانی که از استان‌های جنوبی حرکت می‌کنند باید از استان‌‌های اصفهان و تهران بگذرند؛ به غیر از شهرهایی که در نیمه شمال غربی ایران واقع شده‌اند - که آن‌ها نیز باید از مسیرهای مشخص شده وارد مازندران شوند؛ که لاجرم از شهر رامسر عبور می‌کنند -  محوریت سفر به شمال، شهر تهران قرار دارد.

بهترین مسیر برای مسافرت به شمال از شهر تهران قابل دسترسی است؛ می‌توانید زیباترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی را از نزدیک تماشا کنید. در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از مهم‌ترین جاده‌ها و مسیرهایی بپردازیم که به شما کمک می‌کنند از لحظات سفر به مازندران و رسیدن به مقصد لذت ببرید.

*در مقالاتی که قبلاً درباره بهترین مسیر برای مسافرت به شمال منتشر کردیم، تمام راه‌هایی را که می‌توانید به استان مازندران و گیلان به آن دسترسی پیدا کنید، دسته‌بندی نمودیم. مقاله "مسیرهای دسترسی به مازندران کدام است؟"، به طور کامل درباره جاده‌های متنوع و زیبایی‌های آن صحبت کرده است. این مقاله را  مطالعه کنید تا درباره شرایط رانندگی و آنچه که در پیش دارید،  اطلاعات بیشتری به دست آورید.

راهنمای مسیر تهران به محمودآباد

6e96b26c20cfc8566baf3ad0c4fe3eb7.jpeg

شهر محمودآباد یکی از شهرهای استان مازندران است که در مجاورت شهرستان نور، بابل و در نزدیکی شهرستان آمل قرار دارد. اگر تصمیم دارید از شهر تهران به سمت محمودآباد سفر کنید، باید از شهرستان آمل وارد استان مازندران شوید و در جاده محمودآباد حرکت کنید.

فاصله میان شهر تهران و محمودآباد، ۲۰۹ کیلومتر است که توسط خودروی شخصی و با سرعت متوسط، حدود ۳ ساعت و نیم زمان طول می‌کشد تا سفر کامل شود. برای دسترسی به محمود آباد از شهر تهران به سمت رودهن و جاده آبعلی حرکت می‌کنید؛ سپس از مسیر جاده هراز به سمت شهرستان آمل می‌روید. در مسیر جاده هراز، زیباترین جاذبه‌های گردشگری و آبشارها و کوهستان‌های مختلف را تماشا می‌کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی شهر محمودآباد مازندران به همراه جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید

فاصله تهران تا بابلسر از جاده فیروزکوه

cda621f0b9fe97793c5a286bf0f38ce9.jpeg

برای اینکه از شهر تهران تا بابلسر حرکت کنید، به طور کلی باید ۲۲۸ کیلومتر را طی نمایید. این مسیر با خودروی شخصی و با سرعت متوسط، ۴ ساعت طول می‌کشد. با توجه به نقشه مازندران و همچنین بهترین مسیر برای مسافرت به شمال، از تهران تا بابلسر، 2 مسیر مختلف نمایش داده می‌شود. اولین مسیر از تهران به سمت جاده هراز، به سمت شهرستان آمل حرکت می‌کند و از آنجا به بابلسر می‌رسد؛ طول این مسیر حدود ۲۳۰ کیلومتر است.

در مسیر دوم که از تهران وارد جاده فیروزکوه می‌شود و سپس به سمت قائم شهر، حرکت می‌کند تا به بابلسر برسد، حدود ۲۸۸ کیلومتر فاصله دارد و مسیر طولانی‌تری نسبت به مسیر اول است. در مسیر جاده فیروزکوه، از منطقه‌های روستایی و محلی زیادی عبور می‌کنید؛ منطقه پل سفید، منطقه کیاکلا، منطقه شیرگاه، نمونه‌هایی از جاذبه‌هایی هستند که در مسیر فیروزکوه به بابلسر وجود دارند.

فاصله تهران تا ساری از جاده هراز

6f72d8068fb11b8b92d456508caaded9.jpeg

بهترین مسیر برای مسافرت به شمال از تهران تا ساری طبق نقشه جغرافیایی، جاده فیروزکوه و جاده هراز است. اگر از شهر تهران به سمت ساری حرکت کنید، سه مسیر مختلف پیش‌رو دارید؛ دو مسیر، منتهی به جاده فیروزکوه می‌شود؛ یک مسیر به سمت جاده هراز راه دارد.

مسیر شماره ۱ که به سمت جاده آبعلی و سپس جاده هراز راه دارد و از آنجا به سمت آمل و ساری امتداد یافته است، حدود 255 کیلومتر  می‌باشد. مسیر شماره دو به سمت جاده دماوند – فیروزکوه منتهی می‌شود و از آنجا به قائمشهر و سپس به ساری می‌رسد. طول این مسیر 277 کیلومتر است. مسیر شماره ۳ که طولانی‌تر است، از تهران شروع شده، به سمت خاورشهر و پاکدشت امتداد دارد؛ سپس در مسیر جاده دماوند - فیروزکوه حرکت می‌کند تا مجدداً در مسیر شماره دو ادغام شود. این مسیر ۳۱۸ کیلومتر است که تقریباً زمان بیشتری صرف می‌شود تا مسافران به شمال برسند.

اگر با خودروی شخصی و با سرعت معمولی در این سه مسیر حرکت کنید، در مسیر جاده هراز حدود 5/4 ساعت مسیر جاده فیروزکوه حدود ۴ ساعت و در مسیر شماره ۳ حدود پنج ساعت طول می‌کشد تا به استان مازندران شهر ساری برسید.

فاصله کرج تا محمودآباد از جاده چالوس

bdb301a1a9a6f84811df5953d6624888.jpeg

یکی از پرطرفدارترین مسیرهایی که به سمت استان مازندران راه دارد، جاده چالوس است. حجم زیادی از تردد خودروهای شخصی از تهران به سمت مازندران از جاده چالوس عبور می‌کند. زیبایی‌های گردشگری و جاذبه‌های طبیعی بسیار متنوعی در مسیر جاده چالوس وجود دارد. آب و هوای مطبوع و دلپذیر، کوهستان‌های سرسبز و جنگل‌های انبوه، تمام آن چیزی است که چشم بیننده را به خود جذب می‌کنند.

اگر از شهر کرج در مسیر جاده چالوس به سمت محمودآباد حرکت کنید، حدود ۲۲۷ کیلومتر از راه هستید؛ زمانی حدود ۴ ساعت با یک رانندگی معمولی و بدون ازدحام جاده زمان می‌‌برد تا به محمودآباد برسید. جاده چالوس از کرج شروع می‌شود، به سمت مرزن آباد، شهر چالوس، امتداد می‌یابد؛ سپس در مسیر نوشهر - محمودآباد حرکت می‌کند تا به شهر ساحلی محمودآباد برسد.

بیشتر بخوانید: سفر به شهر چالوس به همراه معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخچه

بهترین مسیر بین تهران و بابلسر

e73c3ccbae542e37803993eb01387b5e.jpeg

طبق نقشه جغرافیایی، بهترین مسیر دسترسی به شهر بابلسر از تهران، جاده فیروزکوه است. فاصله تهران تا بابلسر از جاده فیروزکوه، حدود ۲۳۶ کیلومتر است. اگر با سرعت متوسط با خودروی شخصی رانندگی کنید، حدود دو ساعت و نیم طول می‌کشد تا به بابلسر برسید. برای حرکت در این مسیر از شهر تهران به سمت رودهن، جاده آبعلی و سپس به سمت جاده فیروزکوه رانندگی کنید. پس از عبور از شهرستان آمل، در مسیر جاده فریدون کنار حرکت کرده و با عبور از یک نوار ساحلی، به شهر بابلسر برسید.

فاصله تهران تا آمل از جاده هراز

1f04337add190599f41017ce678828b5.jpeg

شهرستان آمل یکی از مقاصد گردشگری استان مازندران است. بهترین‌ مسیر برای مسافرت به شمال از تهران تا مازندران، جاده هراز است که مستقیماً به سمت شهرستان آمل راه دارد. فاصله تهران تا آمل از هراز، حدود ۱۸۴ کیلومتر است که حدود ۳ ساعت طول می‌کشد تا با سرعت معمولی و خودروی شخصی آن را طی کنید.

نزدیکترین شهر شمال به تهران برای مسافرت

7aa49fe14c5e0fe77afe81240abc3753.jpeg

مسافران و گردشگرانی که به دنبال سفر به مازندران از شهر تهران هستند، همواره به دنبال کوتاهترین مسیر و زیباترین جاذبه‌ها می‌باشند تا لحظات خاطره‌انگیزی را تجربه کنند و مدت کمتری را به رانندگی بپردازند. طبق نقشه استان مازندران، از شهر تهران، مسیرهای جاده چالوس، جاده فیروزکوه و جاده هراز به استان مازندران راه دارد.

اگرچه جاده چالوس، کوتاه‌ترین مسیر را به سمت مرزن آباد و شهرهای شمالی ارائه داده است اما رانندگی در این جاده، مهارت‌های خاص خود را طلب می‌کند؛ چرا که پیچ و خم‌های شدید و ترافیک سنگین همواره وجود خواهد داشت.

جاده هراز در مقایسه با جاده چالوس، طولانی‌تر است اما ترافیک کمتری دارد. اینکه مسافران در کدامیک از جاده‌ها بتوانند بهتر رانندگی کنند، می‌توانند یک مسیر را انتخاب کنند. شهرهایی که در مسیر جاده چالوس قرار دارد، نزدیک‌ترین فاصله را تا تهران دارند. شهرستان آمل، چالوس، قائم شهر، جویبار و شهرستان نور، نزدیکترین مسیرها را به تهران دارند.

c8290c828cc42065b640492c732d2fc0.gif

*اگر به رانندگی‌های جذاب و هیجان انگیز علاقه دارید و می‌خواهید از طبیعت سرسبز کوهستان البرز و دامنه‌های آن لذت ببرید، رانندگی در مسیر جاده چالوس از تهران به شمال را پیشنهاد می‌کنیم. در مقاله "جاذبه‌های گردشگری جاده چالوس؛ مسیری هزارتو، از کرج به مازندران" به بررسی کامل این مسیر پرداخته‌ایم تا شما بتوانید از لحظات سفر خود در جاده چالوس لذت ببرید.

سخن پایانی

استان مازندران و تمام شهرستان‌های کوچک و بزرگ آن زیباترین جاذبه‌های گردشگری شمال را ارائه داده‌اند. تپه‌ها و دشت‌های وسیع و سرسبز، جنگل‌های انبوه، آبشارها و برکه‌های متنوع با منظره‌های چشم‌نواز از طبیعت بکر و منحصر به فرد، در تمام مناطق شهری و روستایی مازندران با گسترده شده‌اند.

زیباترین شهرهای این منطقه شامل شهرستان نور، محمودآباد، بابلسر، رامسر، چالوس و ... پذیرای هزاران توریست و گردشگر در فصل‌های مختلف سال هستند. بدیهی است مسافران به دنبال یافتن بهترین مسیر برای مسافرت به شمال می‌باشند، مسیری که بتوانند آرامش خاطر را به دست آورند و تجربه‌ای فراموش نشدنی برای خود رقم بزنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر