موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

انشا در مورد سفر به کاشان

انشا در مورد سفر به کاشان

نویسنده : معین | زمان انتشار : 24 آبان 1399 ساعت 11:53

کاشان یکی از شهرستان‌های استان اصفهان و زیباترین شهر کویری در مرکز ایران است و با وجود این که شهر کوچکی به حساب می‌آید جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. جاذبه‌های تاریخی متعدد، این شهر قدیمی را به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری نزد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است. سفر به کاشان، شهر گلاب، شهر خانه‌های تاریخی، شهر سهراب و شهر قالی‌های خوش نقش و نگار در هر فصلی جذابیت‌های خاص خودش را دارد و شما را با شگفتی‌هایش غافلگیر و هیجان زده می‌کند. با قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های کاشان انگار که سوار بر ماشین زمان شده باشید و در دوره‌های مختلف تاریخی پیاده شده باشید. با ما همراه شوید تا نکاتی را درباره این شهر بدانید و سفر به کاشان برایتان خاطره انگیز شود.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

blogpost-316.jpg

جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری کاشان

باغ فین و حمام فین:

یکی از زیباترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری که در سفر به کاشان می‌توانید از آن بازدید کنید باغ فین است. این باغ چشم نواز که قدمت آن به دوران صفویه بازمی‌گردد، به لحاظ تاریخی بسیار مهم و ارزشمند است و در طول سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. حمام فین نیز در قسمت جنوبی باغ قرار دارد که قتل امیرکبیر، یکی از مهم‌ترین و تلخ‌ترین اتفاق‌های سیاسی و تاریخی کشور، به دستور ناصرالدین شاه در آن رخ داده است. جالب است بدانید نام باغ فین در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

مسجد جامع کاشان:

یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی کاشان مسجد جامع این شهر است. قدمت این جاذبه تاریخی و مذهبی ارزشمند به دوران سلجوقیان بازمی‌گردد و در طول تاریخ نیز بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. در سفر به کاشان با بازدید از مسجد جامع می‌توانید هنر و و شکوه معماری آن دوران را از نزدیک نظاره کنید.

blogpost-317.jpg

مسجد آقا بزرگ کاشان:

در سفر به کاشان با مسجدهای زیادی مواجه می‌شوید که برخی از آن‌ها قدمتی طولانی نیز دارند. به همین دلیل است که لقب دارالمومنین و شهر مسجدها را به کاشان داده‌اند. یکی از معروف‌ترین و باشکوه‌ترین آن‌ها مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان است. بنایی که در اوج شکوه و زیبایی، رعایت اصل سادگی در معماری آن به چشم می‌آید و هر بیننده‌ای را مات و مبهوت خود می‌کند. این مسجد که قدمت آن به دوران قاجاریه می‌رسد، امروزه محل تحصیل طلاب نیز است.

تپه‌های باستانی سیلک:

بازدید از تپه‌های باستانی سیلک که از قدیمی‌ترین و اولین تمدن‌های دنیا و سکونتگاه‌های بشری به شمار می‌رود در سفر به کاشان به خصوص برای علاقه‌مندان به تاریخ خالی از لطف نیست. این جاذبه گردشگری و تاریخی تا مدت‌ها از نظرها پنهان بود تا این که حدود نود سال پیش، بعد از وقوع سیل نمایان شد و مورد توجه و مطالعه قرار گرفت. دو تپه شمالی و جنوبی با قدمت حدود ۷۵۰۰ و ۶۰۰۰ سال، دو گورستان با قدمت ۳۵۰۰ و ۳۰۰۰ سال و موزه‌ای متشکل از ابزار کشف شده در این منطقه، این بنا را تشکیل می‌دهند.

خانه‌های تاریخی کاشان:

کاشان شهری است که با خانه‌های تاریخی و سنتی زیبای خود معروف است. هر کدام از این خانه‌ها شاهکاری در معماری هستند و از مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آیند. با قدم زدن در این خانه‌های تماشایی انگار که تاریخ را ورق می‌زنید و مرور می‌کنید.

از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به خانه طباطبایی‌ها، خانه بروجردی‌ها، خانه عباسیان، خانه راهب و خانه عامری‌ها اشاره کرد. امروزه برخی از خانه های سنتی کاشان به عنوان مهمانسرا و اقامتگاه سنتی نیز کاربرد دارند که در سفر به کاشان می‌توانید در آن‌ها اسکان کنید. در ضمن بیشتر خانه‌های تاریخی کاشان به فاصله کمی از هم و نزدیک به هم قرار دارند.

blogpost-318.jpg

حمام سلطان امیر احمد:

این حمام که در محله‌ای به همین نام واقع شده یکی از معروف‌ترین حمام‌های تاریخی ایران است. حمام سلطان امیر احمد به لحاظ معماری و تزئینات منحصر به فرد بوده و پشت بام زیبای آن سوژه بسیاری از عکاسان در سفر به کاشان است.

بازار سنتی کاشان:

بازارهای سنتی و قدیمی شهرهای ایران، غالبا از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری نزد توریست‌های خارجی و مسافران آن شهر است. بازار سنتی کاشان نیز از این قاعده مستثنی نیست و یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی و جاهای دیدنی است که در سفر به کاشان بهتر است حتما در لیست بازدیدتان قرار بگیرد. در این بازار راسته بازارهای اصلی نظیر مسگرها، زرگرها، بزارها، کفاش‌ها و…، تیمچه‌ها، مساجد و کاروانسراها نیز به چشم می‌خورد.

بازار کاشان به دلیل معماری بی‌نظیر و باشکوه خود از سالیان دور تا به امروز مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری قرار گرفته است.

blogpost-320.jpg

شهر کاشان جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که توضیح همه آن‌ها در یک مقاله نمی‌گنجد و در این مطلب فقط تعدادی از معروف‌ترین و مهم‌ترین این جاذبه‌ها معرفی شده است. در ضمن در سفر به کاشان اگر فرصت بیشتری داشتید می‌توانید کمی از شهر دور شوید و از شهرهای قمصر و نیاسر، روستای ابیانه و شهر زیرزمینی نوش آباد (اویی) نیز دیدن کنید.

مراسم‌های سنتی در کاشان

مراسم‌های سنتی که از زمان‌های دور همه ساله در کاشان اجرا می‌شده، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و علت‌های سفر به کاشان است. گلاب‌گیری در اردیبهشت ماه و مراسم قالی‌شویان در دومین جمعه مهر ماه، از معروف‌ترین مراسم‌های سنتی هستند که سالانه مسافران زیادی را راهی این شهر می‌کنند.

اقامت در کاشان

>برای شب ماندن و اقامت در کاشان، اقامت در خانه‌های تاریخی مانند سرای عامری‌ها، خانه مرشدی، اقامتگاه سنتی منوچهری و… با حال و هوای سنتی پرطرفدارترین گزینه نزد گردشگران داخلی و خارجی است. این خانه‌ها که زمانی محل زندگی اعیان بوده، امروزه به اقامتگاهی برای مسافران تبدیل شده است و تجربه‌ای متفاوت و منحصر به فرد از اقامت و سفر به کاشان را برای افراد رقم می‌زند.

همچنین اجاره سوئیت، ویلا و آپارتمان‌های شخصی انتخاب دیگری برای شماست که بنا به بودجه و سلیقه خود می‌توانید از میان آن‌ها رزرو کنید. قبل از سفر به کاشان با جستجو در سایت‌های مربوطه، با حوصله زمان کافی را برای انتخاب و رزرو اقامتگاه خود صرف کنید تا سفری امن و آرام داشته باشید.

خورد و خوراک در کاشان

هنگام سفر به شهرهای مختلف غالبا افراد دوست دارند غذاهای محلی آن شهر را امتحان کنند. گوشت و لوبیا، قیمه ریزه، آبگوشت لوبیا سفید، چلو دیزی، جوجویی تاس کباب و خورشت نخود آله از معروف‌ترین غذاهای سنتی هستند که در سفر به کاشان می‌توانید نوش جان کنید. رستوران خانه عامری‌ها، رستوران خانه عباسیان، رستوران باغ مظفر، رستوران خانه نقلی و رستوران خانه منوچهری جزو بهترین رستوران‌های کاشان هستند که انواع غذاها از جمله غذاهای ایرانی، محلی و فرنگی را در منوی خود دارند.

blogpost-321.jpg

سوغات کاشان

خرید سوغات از سنت‌های دوست داشتنی و پسندیده‌ای است که از زمان‌های قدیم تا به امروز میان مردم رواج دارد. معمولا وقتی به سفر می‌رویم از محبوب‌ترین سوغات هر شهر چیزی برای خانواده، دوستان و خودمان به عنوان یادگاری می‌آوریم. سوغات کاشان طیف متنوعی از انواع خوراکی‌های خوشمزه تا صنایع دستی مختلف را شامل می‌شود. کاشان را همه با عرقیجات گیاهی مرغوب آن می‌شناسند که معروف‌ترین آن‌ها گلاب و عرق نعنا است. از دیگر سوغات معروف و محبوب کاشان می‌توان به کلوچه سنتی، حاج بادامی، باقلوا، پشمک، قطاب و انواع صنایع دستی از جمله گلیم، فرش، سفال و گیوه اشاره کرد. در سفر به کاشان اکثر این سوغات را می‌توان از بازار بزرگ کاشان خریداری کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر