موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

سفر به مناطق گرمسیر

سفر به مناطق گرمسیر

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 21 اسفند 1398 ساعت 00:25

با فرا رسیدن فصل زمستان، طرفداران تفریحات و سرگرمی های برفی سر از پا نمیشناسند و در این بین میتوانیم جاهای زیادی را برای لذت بردن از سرما پیدا کنیم. ولی از یک طرف، عده ای هم هستند که به جای اینکه فصل زمستان را با تمام خوبی هایش بپذیرند، به سراغ شهرهایی میروند که جزو مناطق گرمسیری هستند و در فصل زمستان آب و هوای معتدل و خوبی دارند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، پس این مقاله برای شما نوشته شده است.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

aksahska.jpg

سفر به جزیره کیش در زمستان

میدانید که یکی از بهترین جاهایی که برای سفر در زمستان طرفدار دارد، جزیره های زیبای حوزه خلیج فارس است. جزیره کیش به خصوص یکی از بهترین مقاصد است چراکه علاوه بر آب‌و‌هوایی مطبوع در زمستان، مراکز تفریحی و دیدنی بسیاری در کیش وجود دارد که خیال شما را از بابت تفریح کاملا راحت میکند. به عنوان مثال، جاهای دیدنی کیش از کشتی معروف یونانی‌ها و پارک دلفین‌ها گرفته تا قنات کهن کیش، ورزش‌های دریایی، خدمات ساحلی کیش و ماهیگیری در اسکله‌های تفریحی، همه و همه میتوانند حرف ها زیادی برای گفتن داشته باشند.

تازه علاوه بر این میتوانید تفریحات مخصوص زمستان در کیش را هم امتحان کنید؛ مثلا اینکه به بازار دامون، بازار زیتون، بازار پانیذ، مرکز خرید مروارید، مرکز خرید ونوس و دیگر مراکز خرید موجود در این جزیره سر بزنید و از تخفیفات ویژه ای که در فصل زمستان وجود دارد بهره مند شوید. برای رفتن به جزیره کیش هم که دیگر هیچ مانعی برای شما وجود ندارد، تنها کافی است به صفحه خرید بلیط هواپیما تهران کیش مراجعه کنید تا از قیمت بلیط و هواپیمایی های موجود در این مسیر

 مکان های دیدنی بندرعباس در فصل زمستان

یکی از کارهایی که در سرمای زمستان میتواند خستگی را از تن تان بیرون کند و تجربه منحصر به فردی از سفر را  برای شما فراهم کند، این است که روح خود را وارد چشمه های آب گرم بکنید. حالا کجا چشمه های آب گرم خوبی دارد؟

بندرعباس

در بخش شمال‌شرقی شهر بندرعباس چشمه های آب گرم زیادی  واقع شده است. یکی از این چشمه ها، چشمه آب گرم گونه است. این مکان یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در استان هرمزگان و شهر بندر عباس است که هر ساله عده بسیار زیادی از گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. لذت آبتنی در یک چشمه آب‌گرم با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد آن‌هم زمانی که هوا سرد است، حال‌وهوای دیگری دارد که حتما باید آن‌را تجربه کنید.

salsadsf.jpg

در مکان قرارگیری این چشمه دو استخر جداگانه وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آنها بهره ببرند. اما احتمالا برایتان جالب خواهد بود که بدانید در چشمه آب‌گرم گنو یک گونه کمیاب از ماهیان به نام آفانیوس گینوئیس زندگی ‌می‌کند که فقط در این آب دوام می‌آورد. همچنین شما می‌توانید برای اقامت در نزدیکی این چشمه آب‌گرم از مجتمع‌های اقامتی اطراف استفاده کنید. البته آلاچیق‌هایی نیز وجود دارند که در صورت آب‌وهوای مناسب برای کمپ زدن مناسب هستند. بلیط هواپیما تهران بندرعباس هم در  فصل زمستان قیمت خوبی دارد و  میتوانید با یک هزینه معقول به بندعباس سفر کنید و پایتان را  وارد چشمه های آب گرم کنید.

کویرگردی در زمستان

شاید به فکرتان نرسد ولی یکی از مکان های دیدنی برای فصل زمستان رفتن به کویر است. کشور ایران کویرهای زیادی را در خود جای داده ولی پیشنهاد ما این است که به شهر سمنان سر بزنید. در حوالی شمال دشت کویر، شهر سمنان می‌تواند یکی دیگر از بهترین مقاصد برای سفر زمستانی در ایران باشد. البته به یاد داشته باشید که شب‌ها حتما لباس گرم به همراه داشته باشید چراکه سوز هوا می‌تواند یک زمستان کاملا سرد را برای شما به ارمغان آورد.

slasjas.jpg

حتما در کنار تماشای جاذبه‌های تاریخی این شهر فرصتی را به کویرگردی اختصاص دهید و از کویر لذت کامل را ببرید. حالا که تا اینجا آمده اید، حتما سری هم به جاهای دیدنی مذهبی سمنان بزنید. علبه عنوان نمونه پیشنهاد می‌کنیم تا حتما سری به مقبره پیغمبران بزنید. برطبق روایات در این مقبره پسران حضرت نوح، لام و سام آرمیده‌اند. زیارت این مقبره آن هم در دل کوه آن هم در اوج زمستان می‌تواند در نوع خود جالب باشد. برای اینکه در اوج زمستان راهتان را به کویر باز کنید، میتوانید با خرید بلیط قطار این کار را بکنید.

جاهای دیدنی یزد در زمستان

سری به رشته کوه‌های شیرکوه بزنید، چراکه شهر بادگیرها دلتنگ شماست! یزد در زمستان آب‌و‌هوای متغیری دارد هر اندازه که روزها آفتابی یا معتدل است، شب‌ها بسیار سرد سپری می‌شوند. در این میان حیف است که تا یزد بروید اما فرصت تماشای آتشکده بهرام یزد، میدان ساعت، موزه آب و آب‌ انبار شش بادگیر را نداشته باشید. یزد به قدری زیباست که اگر بخواهیم تک تک جاذبه‌های گردشگری آن را ذکر کنیم، خودش یک مقاله مفصل می خواهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر