موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پاراسل کیش چیست

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 17 دی 1399 ساعت 13:26

همان طور که می دانید یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری و تفریحی در ایران، جزیره کیش بوده و سالانه جمعیت بسیاری با تور کیش به سوی این بهشت کوچک رهسپار می شوند. این جزیره زیبا و مرجانی جزو بهترین مکان ها برای تجربه تفریحات آبی بوده و در این زمینه دارای تنوع بسیاری می باشد. از جمله تفریحات این جزیره که در میان گردشگران دارای محبوبیت بالایی می باشد، می توان به چتربازی یا پاراسل کیش اشاره نمود. پرواز بر فراز آسمان را این بار بدون نیاز به هواپیما تجربه کنید. پاراسل جزیره کیش در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از جوانان قرار گرفته است. پاراسل سواری در کیش یکی از ورزش هایی است که هم می توان آن را در زمره ورزش های آبی قرار داد و هم ورزش های هوایی.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پاراسل کیش کجاست

پاراسل کیش یکی از هیجان انگیزترین و ترسناک ترین تفریحات آبی جزیره بوده که در عین القای حس هیجان و ترس، احساس آرامش وصف ناشدنی را برای شما گردشگران تور کیش به ارمغان می آورد. این تفریح آبی که به عنوان یکی از محبوب ترین ورزش های آبی هم شناخته می شود همه روزه در تمامی مراکز تفریحات ساحلی، از طلوع خورشید تا غروب آن برگزار می گردد. تماشای غروب آفتاب در ارتفاعات جزیره کیش و بر روی پاراسل کیش بسیارمهیج و جذاب می باشد. پاراسل کیش را در مکان هایی مانند: ساحل سیمرغ، ساحل مرجان، اسکله تفریحی و اسکله دامون می توانید بیابید و از آن بهره ببرید. در این اماکن امکاناتی از قبیل: نجات غریق، سرویس بهداشتی، رستوران، بوفه و اقامتگاه وجود دارد که گردشگران تور کیش می توانند از آن ها بهره ببرند. در سواحل کیش، نجات غریق هایی به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به توریست ها هستند. علاوه بر مکان های نام برده شده علاقه مندان در اماکن تفریحی دیگری مانند: پارک ساحلی باراکودا، ساحل شایان، مجتمع تفریحی دلفین، سی من، اسکوبا، مجتمع تفریحی نگین خلیج فارس و ناتیلوس نیز می توانند به پاراسل کیش بپردازند. در میان مراکزی که امکان انجام دادن پاراسل کیش را فراهم کرده اند، ساحل مرجان مناسب تر است و چشم انداز بسیار خوبی را به گردشگرانی که با تور کیش به جزیره سفر کرده اند، هدیه می دهد. 

پاراسل کیش چیست

در پاراسل کیش که یکی از تفریحات بی نظیر جزیره می باشد، شما گردشگران تور کیش با پوشیدن جلیقه ی نجات و بستن چندین کمربند ایمنی به یک چتر بزرگ وصل می شوید. این چتر به وسیله ی یک طناب بلند 150 متری به یک قایق تند رو وصل شده و پس از حرکت سریع قایق، آرام آرام باد به داخل چترش پیچیده شده و باعث بلند شدن آن می شود. مدت زمانی که با پاراسل کیش شما در آسمان هستید، حدود 10 دقیقه می باشد و در انتها اگر مایل باشید، ناخدا شما را به داخل آب می اندازد تا دقایقی را به آبتنی در آب های نیلگون خلیج فارس نیز بپردازید.

پس از طی مسیری کوتاه و بلند شدن کامل چتر، با در نظر گرفتن عواملی مانند: وزش باد، سرعت قایق، تعداد و وزن نفرات، ناخدای قایق پاراسل کیش به صورت تدریجی طناب متصل به چتر را شل کرده و با توجه به نوع بلیط تهیه شده توسط مسافرین آن ها را به ارتفاعات بالا می فرستد. لحظه ی بلند شدن و بالا رفت پاراسل کیش شاید ترسناک باشد اما به محض آن که در یک ارتفاع ثابت می ایستد، منظره بی نظیری از جزیره را بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس خواهید دید، که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد و تصویری زیبا و تماشایی در ذهن شما ماندگار می شود. لازم به ذکر است که بگوییم ناخدای قایق فردی کاربلد و با تجربه می باشد که کاملا بر اوضاع تسلط دارد، پس جای هیچ گونه نگرانی برای گردشگران تور کیش باقی نمی گذارد.

گشت و گذار در کیش صفای خاص خود را دارد. اما بدون شک وقتی با کمک چتر و یک قایق تندرو به دور جزیره می چرخید و بر فراز آسمان آبی از بالای کشتی های عظیم عبور می کنید، تجربه ی متفاوتی برای شما گردشگران تور کیش رقم می خورد که هرگز از خاطرتان فراموش نمی شود. علی الخصوص که در این میان ناخدا با طناب متصل به کشتی بازی کرده و شما را مدام بالا و پایین ببرد و با حرکت های مارپیچ سبب به وجد آمدن شما شود.

هزینه پاراسل در کیش

بلیط پاراسل کیش به سه دسته تقسیم بندی می شود:

1- بلیط هفتاد هزار تومانی که در آن تا ارتفاع 150 متری از زمین بالا می روید.

2- بلیط نود هزار تومانی که شما گردشگران تور داخلی ارتفاع 300 متری را در آن تجربه می کنید.

3- بلیط صد و بیست هزار تومانی که هیجان انگیزترین حالت ممکن را در آن لمس می کنید و تا ارتفاع حدود 500 متری از سطح دریا بالا می روید.

همچنین شما گردشگرانی که با تور کیش به این منطقه سفر کرده اید می توانید به صورت فردی و یا گروهی سوار بر پاراسل کیش شوید و در ارتفاعات خلیج فارس از مناظر زیر پایتان لذت ببرید، اما از حق نگذریم هیجان پاراسل چند نفره بسیار بیشتر از حالت فردی می باشد. یک نکته در رابطه با این ورزش وجود دارد و آن ممنوعیت استفاده از پاراسل در رودخانه های خروشان می باشد، علت آن هم وجود خطرات احتمالی مانند از دست دادن تعادل قایق و غرق شدگی است.

چتر پاراسل کیش

چتر پاراسل در کیش در ابعاد، طرح ها و رنگ های مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید به صورت فردی، دو نفره و سه نفره از آن استفاده نمایید.

استفاده از پاراسل در کیش انتخابی شورآور برای گردشگران تور کیش می باشد که می توانند از آن لذت کافی ببرند. پاراسل کیش علاوه بر آقایان برای خانم ها نیز قابل استفاده می باشد و کودکان زیر 10 سال بهتر است به همراه والدین خود از این ورزش بهره ببرند. 
با تشکر از همراهی شما، امید است که مطالب این مقاله اطلاعات کافی در رابطه با پاراسل کیش این تفریح مهیج را در اختیارتان قرار داده باشد، آیا شما نیز تجربه تفریح با پاراسل را در سفر به کیش را داشته اید؟ تجربیات خود را با ما و سایران کاربران به اشتراک بگذارید.

پاراسل و شاتل در کیش دو تفریح محبوب و بسیار مهم در جزیره می باشند که مورد توجه توریست ها قرار دارند. شاتل و پاراسل کیش تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند، به گونه ای که در پاراسل تجربه پرواز در ارتفاعات متفاوت را در آسمان زیبای جزیره تجربه می کنید اما در شاتل سوار بر تیوپی هستید که به واسطه قایق به این سو و آن سو کشیده می شوید. هزینه این دو تفریح نیز با یکدیگر متفاوت است؛ شاتل سواری در کیش حدود 35 هزار تومان برای شما هزینه دارد در حالی که هزینه پاراسل سواری در کیش حدود 90 هزار تومان است. 

گزارش مشکل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر