موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

اصفهان در شب

اصفهان در شب

نویسنده : معین | زمان انتشار : 20 آبان 1399 ساعت 23:00

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

شهر اصفهان خود به تنهایی موزه‌ای ارزشمند است و به هر گوشه از آن که قدم بگذارید، اثری حیرت‌انگیز و جذاب به قدمت تاریخ این شهر مقابل چشمانتان خودنمایی میکند. اغلب برنامه‌های سفر برای بازدید از جاذبه های توریستی اصفهان به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که روزهای گردشگران را پر می‌کند اما باید بدانید که اصفهان جاذبه‌های زیادی برای شبگردی نیز دارد! از کوه صفه گرفته تا پل خواجو و کافی شاپ رمانتیک هتل چهل پنجره حسابی می‌توانند شب‌هایتان را پر از شادی و نشاط و سرزندگی کنند. حیف است اگر شب‌های زیبای اصفهان را از دست بدهیم و در چهاردیواری خانه و هتل بمانیم! اگر تاکنون به اصفهان گردی در شب فکر نکرده‌اید، در این مقاله با وبلاگ علاءالدین تراول همراه باشید تا با بهترین جاهای دیدنی اصفهان در شب می‌توانید اوقات خوشی در آن‌ها داشته باشید، بیشتر آشنا شوید.
پل خواجو 
پل خواجو که دیگر نیازی به معرفی ندارد. این پل زیبا و چشم‌نواز که یادگاری از دوران صفویه در اصفهان است، از دیرباز مکانی برای تفریح و خوشگذرانی اهالی اصفهان در جوار رود زیبای زاینده رود محسوب می‌شود. پل خواجو با معماری خیره‌کننده، یک اثر هنری ارزشمند است که مجموعه‌ای از نقاشی‌ها، کاشی‌کاری‌ها و عناصر معماری حیرت انگیز را در خود دارد و نورپردازی‌های زیبایش در شب آن را به یکی از پاتوق‌های مردم پس از غروب خورشید تبدیل کرده است. اسناد تاریخی می‌گویند که پل خواجو در گذشته نیز صرفا پلی برای عبور نبوده! شاه‌نشینی که در میانه‌ی پل به چشم می‌خورد، نشان می‌دهد که این پل محل اقامت موقت و استراحت شاهان صفوی نیز محسوب می‌شده است. البته ناگفته نماند، گاهی از این پل به عنوان آب بند و سد نیز استفاده می‌کردند. امروزه مردم اصفهان و بسیاری از گردشگران تور اصفهان به این پل به عنوان یک جاذبه ارزشمند نگاه می‌کنند، عصر هنگام کنار پل جمع می‌شوند و در زیر پل آواز سر می‌دهند که حالا این آوازخوانی عضو جدانشدنی پل خواجو شده است. پیشنهاد می‌کنیم به این گردهمایی دوستانه در شهر بپیوندید و شب خود را در اصفهان زیبا کنید!

e72bfd42-eeb6-41f6-9f38-b34d0bc68bf8.jpg


خیابان چهارباغ
خیابان چهارباغ اصفهان، معبری تاریخی که از قرن‌ها پیش تاکنون گذرگاهی مهم در اصفهان محسوب می‌شده است، هم در روز تماشایی است و هم در شب. این خیابان که به میدان نقش جهان، کاخ هشت بهشت، سی و سه پل، زاینده رود و دیگر جاذبه های گردشگری اصفهان راه دارد، در دل شهر می‌تواند مسیری برای گشت و گذار شبانه باشد. تا همین چندسال پیش خیابان چهارباغ عباسی محل عبور و مرور خودروها هم بود اما سه چهار سالی می‌شود که با تصمیم شهرداری و میراث فرهنگی اصفهان، به پیاده‌راهی جذاب تبدیل شده است که گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند و بسیاری از خانواده‌ها و جوانان نیز برای گذران اوقات فراغت و گشت و گذاری کوتاه، سری به آن می‌زنند. علاوه بر پیاده‌روی، در خیابان چهارباغ می‌توانید سری به فروشگاه‌ها و مغازه‌های متعدد آن بزنید و خرید کنید. یکی از جذابیت‌های این خیابان ماشین‌های قدیمی موجود در آن است که با تلاش جوانان پرانگیزه اصفهانی، امروزه در قالب کافی شاپ سیار فعالیت می‌کنند و انواع خوراکی و نوشیدنی‌های گرم و سرد را ارائه می‌کنند. خیابان چهارباغ را می‌توان معروف‌ترین خیابان اصفهان دانست که آوازه‌اش به گوش جهان نیز رسیده است. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، بسیاری از هتل های اصفهان نیز در حوالی این خیابان قرار دارند و به گردشگران فرصتی می‌دهد تا در چند قدمی بافت تاریخی اصفهان اقامت داشته باشند. هتل عباسی، هتل پارسیان عالی قاپو، هتل پارسیان کوثر، هتل شیخ بهایی، هتل پیروزی و چند هتل دیگر در این خیابان یا حوالی آن قرار دارند که خدمات خوبی ارائه می‌دهند.

b33db5b3-31a0-44c8-87da-688e35055a3b.jpg


پارک کوهستانی صفه
کوه صفه و پارک بزرگش از آن دست جاذبه های اصفهان به شمار می‌رود که در شب طرفداران زیادی دارد. هنگام غروب خورشید از مقابل پارک کوهستانی صفه اگر عبور کنید، تعداد زیادی خانواده را می‌بینید که با خودروهای شخصی‌شان به این پارک آمده‌اند و بساط شام و شب نشینی و تنقلات به راه انداخته‌اند تا لحظاتی را در سکوت شب به خنده و خوشی سپری کنند. این کوه به دلیل موقعیت ویژه‌اش، مشرف به شهر اصفهان قرار دارد و کلیه امکانات تفریحی برای شهروندان وگردشگران در آن فراهم شده است. آنچه این پارک را در شب بیشتر از روزها جذاب می‌کند، آب و هوایی دلپذیر و خنک و چشم‌اندازی زیبا و وسیع از شهر اصفهان است که در شب حال و هوایی دوست‌داشتنی دارد. تله کابین صفه و انواع رستوران‌ها و کافه‌ها از دیگر مکان‌ها برای تفریح و گذران اوقات در پارک کوه صفه محسوب می‌شوند. همچنین فروشگاه‌ها و غرفه‌های خوراکی فروشی زیادی در پارک کوهستانی صفه فعالیت می‌کنند و می‌توانید از آن‌ها خرید کنید.

e24a7838-485e-449b-b7a0-6de833f5c73c.jpg


محله جلفا
محله تاریخی جلفا یکی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان در شب به شمار می‌آید. این محله جذاب و زیبا در جنوب شهر و در محدوده خیابان توحید میانی و خیابان حکیم نظامی قرار دارد و همان جایی است که کلیسای وانک و کلیسای بیت اللحم را می‌توانید درآن پیدا کنید. محله جلفا از زمان صفویان محل زندگی و کسب درآمد گروهی از ارامنه محسوب می‌شوند که در دوران حکومت صفویان به این منطقه مهاجرت کردند و امروزه به هر گوشه از جلفا که نگاه کنید، آثار و نشانه‌های فرهنگ ارامنه در آن به چشم می‌خورد و با ورود به آن، گویی به دنیای دیگری وارد شده‌ایم. کوچه پس کوچه‌های سنگ‌فرش و خانه‌های قدیمی که اغلب آن‌ها قدمت زیادی دارند و قرارگیری کلیساهای مطرح اصفهان در این محله رونق زیادی به آن بخشیده است. میدان جلفا و کافه‌هایش یکی از محبوب‌ترین جاها برای اصفهانگردی در  شب محسوب می‌شوند و جوانان زیادی ساعتی از شبانه روز خود را در آن سپری می‌کنند. رستوران‌های شیک، شربت‌خانه‌ها و کافه‌های مدرن و سنتی زیادی در این حوالی از صبح تا پاسی از شب فعالند که می‌توانند شبگردی شما را کامل کنند.

8248dfcf-fe92-46f0-9d38-9aec9a73eca6.jpg


میدان نقش جهان
اصفهان است و میدان نقش جهان! این میدان مجموعه‌ای از شاهکارهای هنری عصر صفویان را در دل خود جای داده است، میدان بزرگی که از گذشته تاکنون محل آمد و شد مردم و گردشگران و محل کسب روزی و مرکز تجارت اصفهان به شمار می‌رود. دور تا دور میدان حجره‌ها و غرفه‌های صنایع دستی فعالیت می‌کنند و در هر سمتی از آن یک اثر تاریخی ارزشمند می‌بنید، کاخ عالی قاپو، بازار قیصریه، مسجد شیخ لطف الله، مسجد شاه  و غیره در شب با نورپردازی های زیبایشان حس و حالی دیگر دارند که باید رفت و دید. جاذبه‌های این میدان را اغلب به دلیل باز بودن اماکن تاریخی در روز و محدودیت زمانی بلیط فروشی، روزها در برنامه گشت هایمان قرار می‌دهیم اما اگر هوس شب‌گردی به سرتان زده است، پیشنهاد می‌کنیم خود میدان و حال و هوای دلپذیرش در شب را از دست ندهید. اندکی استراحت در ساعات اولیه شب و صرف چای، بستنی یا یک کاسه آش رشته داغ می‌تواند حالتان را حسابی خوب کند.

9afc1cff-184d-4293-920a-b25df958218e.jpg


سی و سه پل 
سی و سه پل زیبا! پل الله وردی خان که سالهاست نماد اصفهان شناخته می‌شود، در شب صفای دیگری دارد. نورپردازی تماشایی این پل، شب هنگام تصویری زیبا خلق می‌کند به خصوص اگر زاینده رود جاری باشد و انعکاس نور 33 دهانه پل بر آب بیافتد. شب هنگام که حوالی زاینده رود و سی و سه پل قدم بزنید، خانواده‌ها و گردشگران زیادی را می‌بینید که برای یک پیک نیک شبانه به اینجا آمده‌اند و شبی آرام را کنار زاینده رود سپری می‌کنند. غرفه‌ها و مغازه‌های آبمیوه و بستنی فروشی زیادی در اطراف سی و سه پل به چشم می‌خورند که می‌توانید لذت یک بستنی خنک در شب‌های گرم تابستان را کنار این پل زیبا تجربه کنید.

3592bdf5-73a6-4ee0-b4f0-154d16af0156.jpg


کافی شاپ هتل چهل پنجره
با چند قدم پیاده‌روی در نزدیکی خیابان چهارباغ عباسی و در امتداد زاینده رود می‌توانیم شبمان را با صرف قهوه‌ای دلچسب در فضای نوستالژیک و رمانتیک کافی شاپ هتل چهل پنجره اصفهان کامل کنیم. این کافی شاپ را مردم اصفهان به پاتوق عشاق می‌شناسند چون که فضای دل‌انگیز و آرام آن باعث شده تا بسیاری از زوج‌ها اولین قرار آشنایی و یا قرار پیش از خواستگاری رسمی خود را در آن بگذارند و با ساعتی گپ و گفت، با یکدیگر بیشتر آشنا شوند و یا احتمالاً برای زندگی مشترکشان برنامه‌ریزی کنند. شور و شوق زوج‌های جوان که امید و نشاط در نگاهشان موج میزند، حس و حالی متفاوت و رمانتیک به کافی شاپ می‌بخشد. بسیاری از زوج‌ها که مراسم آشنایی‌شان را در این هتل برگزار کردند، به یاد روزهای آشنایی مراسم ازدواجشان را نیز در تالار هتل چهل پنجره اصفهان برگزار می‌کنند تا هم مروری بر خاطرات روزهای رمانتیک آشنایی داشته باشند و هم با استفاده از امکانات خوب و فضای لوکس تالار هتل، جشنی به یاد ماندنی برپا کنند. نزدیکی کافی شاپ هتل چهل پنجره به زاینده رود را باید به فال نیک گرفت؛ پس از یک شب گردی جانانه این کافی شاپ می‌تواند انتخاب خوبی باشد تا ساعتی را به گپ و گفت بپردازید و شبتان را در آرامشی محض به پایان برسانید.

fcfa0c84-22e3-4583-bc3b-dbc3c545be6e.jpg

علاءالدین تراول با برگزاری تور اصفهان سعی دارد تا خدماتی حرفه‌ای از تورگردانی را ارائه دهد تا سفری رضایت بخش برای همسفران خلق کند. در تور اصفهان علاءالدین تراول قصد داریم تا بهترین هتل های اصفهان همچون هتل عباسی، هتل پارسیان کوثر و یا هر هتل دلخواه دیگری را برای میهمانان رزرو نماییم و در برنامه سفری جذاب و مهیج به بازدید از محبوب ترین دیدنی های اصفهان برویم. شب گردی در اصفهان نیز حال و هوای خاص خودش را دارد که می‌توانیم در کنار هم گشتی در شهر داشته باشیم و خاطره بسازیم.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر