موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تونل در دفینه

نویسنده : معین | زمان انتشار : 02 فروردین 1401 ساعت 20:51

980431-300x199.jpg

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

در بسیاری از حفاری های دفینه پس از مدتی کاوش بخصوص در تپه های باستانی و تومولوس به تونل های چپ و راست برخورد می کنیم که اگر این تونل ها به درستی انتخاب نشوند ما را در معرض خطر و اتلاف وقت شدید قرار می دهند.در زمان های گذشته تونلها کاربرد گوناگونی داشتند.مثل تونلی که منتهی به دفینه می شود تونلهایی که راه مخفی قلعه ها بود و تونل هایی که به سردابه ها منتهی می شد .

ساخت تونلها به اشکال مختلف بود یا سنگچین بود و یا دیواره ساروجی یا گچی داشت و یا دیواره تنوری و یا خشت و آجر .در بسیاری از موارد تاکید بر وجود هواکش دفینه می شود که این امر کاملا رد شده هست چرا که هواکشی برای دفینه نیست و اگر هم در طول مسیر تونل های منتهی به دفینه باشد جهت نفس کشیدن کارگران می باشد که از اول تعبیه میشد و به مرور زمان بسته می شد.

http://dazing.ir

 
2131.jpg

 ردیاب خوراکی ، جیوه ایی ( دو آنتنی )

  با برد 400 متر و عمق 9 متر بسیار قدرتمند و حساسقابل استفاده در انواع محیط های کوهستانی ، بیابانی و جنگلیتلفن سفارش : 09013545415

0098.jpg

 خرید بهترین فلزیاب های دنیا  09013545415

37jw_join_telegram_chanel_ganjoor.gif

برچسب‌ها:

تونل دفینه

,

هواکش خزانه

,

هواکش سفید خانه

980219-300x225.jpeg

در طول حفاری بخصوص حفاری تپه ها و تومولوس ها ما به مسیر های انحرافی ،تونل و یا دالان هایی زیادی می رسیم که کار تصمیم گیری در آن مکان ها بسیار سخت و خطرناک می باشد چرا که نمیدانیم کدام مسیر اصلی و کدام مسیر تله هست. برای تصمیم گیری درست برای ادامه راه باید از اصول باستان شناسی  و معماری تپه های باستانی یا معماری تومولوس اطلاعات کامل داشته باشید.

دالانها در دفینه یابی دوستان بیشتر در قسمت های جنوبی و خشک کشور از دالان استفاده میشده و در شمال و قسمتهای مرطوب کشور کمتر دیده میشه به دلیل رطوبت و اینکه احتمال جمع شدن اب در گذر زمان بیشتر اتاقک با ساروج های ضخیم استفاده میشده و کاربرد اتاقک بیشتر هست.

تله هایی که در دالانها به کار رفته میشه بیشتر در کف راهرو طراحی میشده و رانش و نشست کف راهرو دیده شده. اصولا در دفینه هایی که دالان براشون ایجاد میشده صدرصد دو یا چند راهرو برای گمراهی کاوشگر ایجاد میشده که در انتها درب به شکل پلمپ البته کاذب برای گمراهی شخص ایجاد میکردن .

برای گمراه نشدن فقط کافیه به دیوارهی دالان دقت کنید و نشانهای وجود تله و درستی مسیرو با کوچکترین نشانها تشخیص بدید . وجود لباس و ماسک برای کارهای دارای دالان الزامیست و سعی کنید درکنار کارشناس مخصوص کار را پیگیر بشید در اطراف قلعه ها و کاروانسراها وقتی به این سیستم کاری برخورد کردید اگر در رویه دیواره و ورودی عکس برجسته شتر دیده نشد اون منطقه ربطی به دفینه نداره و کارایی متفاوت با این موضوع داشته پس قبل از وارد شدن مسیر کاملا بررسی بشه.

http://dazing.ir

 
2131.jpg

 ردیاب خوراکی ، جیوه ایی ( دو آنتنی )

  با برد 400 متر و عمق 9 متر بسیار قدرتمند و حساسقابل استفاده در انواع محیط های کوهستانی ، بیابانی و جنگلیتلفن سفارش : 09013545415

0098.jpg

 خرید بهترین فلزیاب های دنیا  09013545415

37jw_join_telegram_chanel_ganjoor.gif

برچسب‌ها:

تونل دفینه

,

حفاری دفینه

,

حفاری گنج

,

دالان

,

راهروی تومولوس950023-300x197.jpg

می توان به جرات گفت هیچ دفینه ایی یافت نمی شود مگر اینكه كاملاً رمز گشایی شده باشد . آثار و علایم بسیار زیبا و غیر قابل انكار در همه جای ایران قابل مشاهده است كه همگی دلالت بر وجود دفینه در آن محل دارند و افراد زیادی نیز بعنوان كارشناس از راه دور یا دستگاه زن در محل سعی در هدایت مردم در این مناطق دارند و مرتباً با گمانه زنی دستور تخریب این اثار و حفاری در زیر یا اطراف انها را میدهند و گاهاً حفاران به علایم مهمی در زیر خاك برمیخورند كه شامل سفال و استخوان و اهك و ذغال و سنگ چین و ماسه بادی و غیره است بنابراین با جدیت و خوشحالی بكار خود ادامه میدهند ولی پس از مدتی به خاك بكر میخورند و آنگاه در زیر زمین سرگردان می شوند و با حفاری تونل های متعدد و با صرف هزینه مالی سنگین خطرات متعدد را بجان میخرند.

دلیل این مسئله آنست كه آنها به ساختار و ساختمان داخلی دفینه اشنایی ندارند و قبل از رمز گشایی مبادرت به حفاری نموده اند . همیشه بیشترین و فاحش ترین علایم كه ذكر شد در هواكش دفینه بدست می اید و هواكش ها تقریباً در بیشتر موارد بجز چند مورد استثناء ، در زیر علایم سطحی قرار دارند. تقریباً همه دستگاه ها در محل هواكش دچار خطا می شوند و بهترین اپراتورها فقط می توانند هواكش را بیابند. البته صحیح است كه هواكش نهایتاً به محل دفینه میرسد ولی ساختار پیچیده و پلكانی آن و وجود مقدار زیاد ماسه و اهك و گازهای خطرناك و تله های فیزیكی تعبیه شده انرا به تله مرگ بدل می نماید.
توجه عزیزان را به این مطلب جلب می نمایم كه دفینه هایی كه دارای علایم و آثار فاحش در روی تپه ها و ارتفاعات هستند حاصل كار هزاران انسان در دوران باستان هستند و دارای تاسیسات مفصل مانند محوطه سازی و زیر سازی و زهكش و هواكش و دیوارچینی و سیستم ابرسانی می باشند كه موجب شده است با وجود علایم سطحی واضح در طول صدها و هزاران سال محفوظ بمانند . خواهشمندم این اثار زیبا را كه جزئی از تاریخ و فرهنگ ماست بخاطر خودخواهی و طمع ورزی خود تخریب نكنید و به نسل های بعدی هم اجازه مشاهده و لذت برد تماشای آنها را بدهیم.

برچسب‌ها:

ساختار محل دفینه

,

هواکش خزانه

,

هواکش

,

تونل دفینه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر