موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

سفر به شیراز در زمستان

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 27 آبان 1399 ساعت 11:52

شیراز یکی از توریستی ترین شهر های موجود در کشور ایران است که به سبب وجود جاذبه های گردشگری متعدد همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است، در این بخش از سایت لحظه آخر قصد داریم به بررسی آب و هوای شیراز و بهترین زمان سفر به این شهر زیبا بپردازیم، چنانچه از علاقمندان به کسب اطلاعات در این رابطه هستید و یا قصد سفر با تور شیراز را دارید می توانید در ادامه ما را همراهی کتید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آب و هوای شیراز 

شیراز به سبب موقعیت مکانی که در آن قرار دارد شهری چهار فصل می باشد، بدین معنی که آب هوای شهر شیراز در فصل های بهار، تابستان، پاییز و زمستان متفاوت است که در ادامه به بیان آن ها به تفیک فصل می پردازیم.
- آب و هوای شیراز در بهار: بهار یکی از بهترین فصل های شهر شیراز به شمار می آید، گردشگرانی که این فصل را برای سفر به شیراز انتخاب می کنند می توانند در آب و هوایی مطلوب، خنک و گاهی اوقات بارانی به گردش در شیراز بپردازند.
- آب و هوای شیراز در تابستان: هرچه از بهار به سمت تابستان می رویم، آب و هوای شهر شیراز رو به گرمی می رود و باید بدانید که تابستان گرم ترین فصل شیراز محسوب می شود و گردشگرانی که گرمای هوا برایشان اذیت کننده می باشد بهتر است زمانی جز تابستان را برا سفر با تور لحظه آخر شیراز انتخاب کنند.
- آب و هوای شیراز در پاییز: بعد از بهار بهترین فصل شیراز از نظر آب و هوا فصل پاییز می باشد در این فصل شاهد آب و هوایی بسیار خنک و گاهی سرد هستیم
- آب و هوای شیراز در زمستان: اگر از علاقمندان به هوای سرد و کوهستانی هستید زمستان را برای سفر به شیراز انتخاب کنید، در این فصل شهر شیراز داری آب و هوایی بسیار سرد است و برخی از مواقع شاهد بارش برف نیز هستیم! 

چه زمانی به شیراز سفر کنیم؟

اردیبهشت ماه، بهترین زمان سفر به شیراز است. در اردیبهشت ماه هم از شلوغی عید نوروز خبری نیست و هم شکوفه های بهارنارنج باز شده اند، گل های رز و محمدی و نرگس و بابونه، جشنواره گل ها را در این شهر به راه انداخته اند. آن وقت هوای شهر را با بوی گل های رنگارنگ باید تنفس کرد. شیراز یکی از دیدنی ترین شهرهای ایران است و معمولا یکی از اولین گزینه های سفر برای کسانی است که قصد مسافرت داخلی دارند، محسوب می شود. بهترین زمان سفر به شیراز، فصل بهاراست.

شیراز تابستان های گرمی دارد، زمستان های شیراز هم سرد است ولی نه مثل زمستان های شهر اردبیل، بارندگی هست و چند سال یک بار هم برف می آید. در استان فارس سه آب و هوای مختلف وجود دارد. نواحی شمال، شمال غرب و غرب این استان کوهستانی است به همین دلیل زمستان های سرد و تابستان های ملایمی دارد. ناحیه مرکزی که شیراز هم در همین ناحیه قرار دارد، دارای آب و هوایی معتدل و تابستان هایی گرم و خشک است. ناحیه جنوب و جنوب غرب این استان به دلیل نزدیکی به حنوب ایران تابستان های بسیار گرم و زمستان های معتدل دارد. در شیراز میانگین هوا در گرم ترین ماه سال (تیر) ۳۰ درجه سانتی گراد و در سردترین ماه سال (دی) ۵ درجه سانتی گراد است. در نهایت می شود نتیجه گرفت که بهترین زمان سفر به شیراز اردیبهشت ماه می باشد.

در آخر بگویم گردشگران تور شیراز که سرمایی هستند بهتر است در فصل تابستان و بهار به این شهر مسافرت کنند و گردشگرانی که گرمایی هستند بهتر است در فصل زمستان به این شهر سفر کنند. البته گردشگران

تور شیراز

در فصل سرما توجه داشته باشند که حتما لباس گرم و چتر به همراه خود داشته باشند، همانطور که در بالا گفتیم در فصل سرما در این شهر بارندگی زیاد است.

گزارش مشکل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر