موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

عامل موفقیت در زندگی

عامل موفقیت در زندگی

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 22 دی 1399 ساعت 12:05

واقعا راز موفقیت در زندگی چیست؟

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

اگر مثل من زمان زیادی را صرف پیدا کردن جواب این سوال کرده باشید احتمالا به جوابهای مختلفی رسیده‌اید. من بیش از پنج سال را صرف مطالعه صدها کتاب و نگاه کردن و گوش دادن به صدها ساعت دوره آموزشی موفقیت و حضور در کارگاه‌های و سمینارهای مختلف کردم.

شما که در این صفحه هستید احتمالا با جستجوی گوگل به اینجا رسیده‌اید و احتمالا شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید.

راه موفقیت در زندگی چیست؟

در کتابها و مقالات و دوره‌های مختلف از موارد خیلی معمولی مثل سحرخیزی هدف گذاری و اشتیاق داشتن برای رسیدن به اهداف راز موفقیت گفته شده است. تا مواردی مثل داشتن پشتکار و تلاش مداوم و ساختن عادت‌ّهای خوب و سازنده.

اما هیچ یک از این‌ها راز اصلی و می‌توان گفتن تنها راه موفقیت در زندگی نیست.

شکی نیست که تعداد زیادی از افراد موفق سحر‌خیز هستند و هدف‌گذاری می‌کنند و برای رسیدن به اهداف خود اشتیاق دارند. قطعا اکثریت افراد موفق دارای پشتکار و اشتیاق هستند و عادت‌های سازنده دارند.

اما این‌ها راز موفقیت آن‌ها نیست. پشتکار مهم است اما پشتکار در جهت درست. در کتاب نقشه گنج زندگی در این‌باره صحبت کرده‌ام که کسی که فقط پشتکار دارد مثل این است که مکان اشتباهی را برای رسیدن به گنج حفر می‌کند. اما هرچقدر هم که گودال بزرگتری را ایجاد کند به گنج نمی‌رسد. اگر صدسال هم پشتکار داشته باشد به نتیجه نمی‌رسد چون اصلا گنجی وجود ندارد.

به نظر شما انسان‌ّهای فوق موفقی مثل بیل‌گیتس و جف بزوس مالک آمازون بیشتر کار می‌کنند وپشتکار دارند یا کارگران و زحمت‌کشانی که از فعالیت بدنی خود کسب درآمد می‌کنند؟

پس فقط این‌که پشتکار داشته باشیم و زحمت بکشیم قطعا کافی نیست.

شما چندبار تا به حال برای خودهدفی را تعریف کرده‌اید؟ چندبار به این هدف رسیده‌اید؟ آیا واقعا برای رسیدن به هدف اشتیاق نداشته‌اید؟ قطعا داشته‌اید. اما آیا این اشتیاق کافی بوده است؟ خیر.

ارل نایتینگل در کتاب عجیب‌ترین راز می‌نویسد: از هر ۱۰۰ نفری که کاری را شروع می‌کنندو برای رسیدن به هدف خوداشتیاق دارند فقط پنج نفر موفق می‌شوند. در چشم همه این ۱۰۰ نفر می‌توانید برق اشتیاق را ببینید. اما ۹۵ نفر شکست می‌خورند.

اشتیاق شرط اصلی نیست.

همه این موارد می‌تواند برای رسیدن به موفقیت در زندگی لازم و کمک کننده باشد. اما هیچ یک کافی نیستند. هیچ کدام از این موارد شرط اصلی و راه موفقیت در زندگی نیستند.

عادت‌ها،‌ مهارت‌ها اشتیاق تلاش و پشتکار و خیلی عوامل دیگر می‌توانند بخشی از مسیر موفقیت باشند اما شروع مسیر موفقیت چیز دیگری است. در فیلم زیر در یک مثال توضیح داده‌ایم که چرا عاد‌ت و تلاش و مهارت و سایر موارد نمی‌توانند تنها راز موفقیت باشند.

اگر بخواهم یک مورد و فقط یک مورد را به عنوان تنها و تنها راه موفقیت در زندگی و عامل اصلی بیان کنم این یک مورد تغییر نگرش شما است.

دوست عزیز من

برای این‌که موفق شوید، شما باید لایق این موفقیت باشید. به زبان ساده بگویم،‌ شما لایق هرچه باشید، ظرفیت هرچه را داشته باشید به آن می‌رسید.

برای موفق شدن باید لایق موفقیت باشید آن‌گاه موفق هستید. اما چگونه می‌توانید خود را لایق موفقیت کنید؟

باید تغییر کنید. تغییر تنها و تنها و تنها عامل و راه و راز موفقیت در زندگی است.

دو تغییر مهم باید اتفاق بیفتد که متاسفانه اکثر مردم فقط به یکی از آن‌ّها توجه می‌کنند.

تغییر در نگرش

تغییر در رفتار

انسان‌های موفق به شکل دیگری به زندگی نگاه می‌کنند، و به شکل دیگری رفتار می‌کنند. نگرش یا مدل فکری و نگاه به زندگی آن‌ها و رفتارهای آن‌ها متفاوت از سایر انسان‌هاست. برای موفقیت باید شما هم این تفاوت در فکر کردن و رفتار کردن را داشته باشید.

ارل نایتینگل در کتاب عجیب‌ترین راز تاکید دارد که دلیل موفق نشدن انسان، پیروی از دیگران و مشابه سایر انسان‌ها بودن است. بله ۹۵ درصد انسان‌ها مثل هم فکر می‌کنند و مثل هم رفتار می‌کنند. آن ۵ درصد دیگر هستند که متفاوت فکر و عمل می‌کنند.

اما نکته کمتر توجه شده این است که رفتار متفاوت موفق‌ها ناشی از نگرش آنها و تفکر و مدل ذهنی متفاوت آن‌هاست. به همین دلیل تقلید از رفتار موفق‌ها به تنهایی نمی‌تواند باعث موفقیت شود.

وقتی بیل‌گیتس با تاسیس مایکروسافت به ثروت رسید،‌ خیلی‌ها که فکر می‌کردند راز ثروتمند شدن بیل‌ گیتس مهارت او در برنامه نویسی است به دنبال یادگیری و مهارت در برنامه‌نویسی رفتند اما دیگر کسی از این راه موفق نشد.

آن‌چه بیل گیتس را ثروتمند کرد نگرش و مدل ذهنی و روش فکر کردن او بود که باعث شد مهارت برنامه‌نویسی‌اش باعث ثروتمند شدنش شود. بدون این نگرش و مدل ذهنی، هیچ برنامه‌نویسی به موفقیت نمی‌رسد. قطعا بیل گیتس بهترین برنامه نویس زمان خود نبود. آن‌چه بیل گیتس را موفق کرد و به ثروت رساند نگرش او بود و نه مهارت او.

در زمینه‌های دیگر هم همین موضوع صادق است. اکثریت جامعه با مشاهده  موفقیت یک نفر سعی می‌کنند با تقلید از او به موفقیت برسند که البته همیشه هم شکست می‌خورند.

بنابراین پیش از رفتار و مهمتر از رفتار و عملکرد ما نگرش و نوع مدل ذهنی ماست که باعث موفقیت ما می‌شود. چرا که نگرش ما باعث ایجاد رفتار و روش زندگی ما می‌شود.

گفتیم برای موفقیت باید در دو زمینه تغییر کنیم:

تغییر نگرش

تغییر رفتار

رفتار ما از تفکرات ما ناشی می‌شود. با تغییر نگرش و مدل ذهنی، ناخودآگاه رفتار ما هم تغییر خواهد کرد. این تغییر رفتار هم در جهت درست خواهد بود.

اگرچه قطعا نیاز به یادگیری مهارت‌های رفتاری هم داریم. اما این مهارت‌های رفتاری بدون داشتن نگرش درست به جایی نمی‌رسند. مهارت‌های رفتاری زمانی مفید هستند که در جهت درست و در جای درست استفاده شوند.

در تمثیل نقشه گنج اشاره کردیم که مهارت‌های بالا بدون داشتن نگرش درست مثل کندن زمین با بهترین ابزار در جای اشتباه است. هرچه هم زمین را عمیق‌تر حفر کنیم به نتیجه‌ای نمی‌رسیم. پشتکار، ابزار و مهارت هیچ ‌کدام به ما کمک نمی‌کنند اگر در جای درستی نباشیم و این جای درست را نگرش درست به مانشان می‌دهد.

نتایج ما در زندگی مثل میوه‌های درخت هستند. برای تغییر میوه‌ها و بهبود آن‌ّها باید به ریشه درخت بپردازیم.

تی هارواکر می‌گوید:

To change the fruit, you have to change the root.

برای تغییر میوه باید ریشه را تغییر دهید.

ریشه رفتارهای ما تفکرات و نگرش ماست.

بنابراین اولین، مهمترین و موثرترین راه موفقیت در زندگی و شاید بهتر باشد بگویم راز موفقیت در زندگی تنها و تنها و تنها تغییر نگرش  است.

اما منظور ما از نگرش چیست؟ چرا نگرش می‌تواند تنها راه موفقیت ما باشد؟ نگرش چه تاثیری بر زندگی ما دارد؟

مهمترین عامل موفقیت چیست؟ تلاش؟ پشتکار؟ باورهای صحیح یا هدف گذاری و برنامه ریزی درست؟ همه اینها در موفقیت موثر هستند اما مهمترین عامل موفقیت نیستند. در ویدیوی بالا در مورد موضوعی صحبت کرده ایم که می‌توان به جرات آن را راه رسیدن به موفقیت در زندگی دانست.

موفقیت چیست؟ عامل یا عامل‌های موفقیت در زندگی و راه‌های رسیدن به موفقیت کدام هستند؟ برای رسیدن به هدف خود در زندگی چه باید کنیم؟

اگر دنبال پاسخ برای سؤال‌های بالا و سؤال‌های مشابه هستی جای درستی را انتخاب کرده‌ای.

این سؤالات برای سال‌های زیادی سؤالات من بود.

من هم مثل هرکس دیگر همیشه دنبال پیدا کردن راز موفقیت بودم. دوست داشتم بفهمم عامل اصلی موفقیت در زندگی چیست و از چه راهی می‌توانم به موفقیت برسم.

با جستجو در گوگل، خواندن کتاب‌های موفقیت، خواندن زندگینامه افراد موفق، صحبت کردن با کسانی که فکر می‌کردم موفق هستند و بعد شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های موفقیت شروع کردم به گشتن دنبال جواب سؤال مهم ذهنم:

چطور در زندگی به موفقیت برسم؟

آیا جواب را پیدا کردم؟ بله

با اطمینان می‌گویم بله.

در ابتدای جستجوها شاید مثل شما که در جستجوهای گوگل دیده باشید، مثل مطالبی که در انتهای همین مقاله هم می‌توانید مطالعه کنید به لیست بزرگی از عوامل موفقیت رسیدم.

داشتن هدف، داشتن مهارت،‌ اشتیاق، ابتکار و … حتی ورزش کردن و سحرخیزی و …

اما این لیست خیلی بزرگ بود. کدام مورد مهم‌تر است. کدام عامل اصلی موفقیت است.

هرکس با توجه به شرایط و ذهنیت خودش چند مورد از این عوامل را عامل‌های موفقیت در زندگی معرفی کرده بود.

همان‌طور که گفتم در انتهای این مقاله، می‌توانید معرفی عوامل موفقیت در زندگی را از نگاه بزرگان و موفق‌ترین انسان‌هایی که می‌شناسید مطالعه کنید.

اما این پاسخی نبود که من دنبال آن بودم.

حداقل یک لیست کوچک‌تر از عوامل موفقیت می‌خواستم.

من این لیست را کوچک کردم، کوچک‌تر کردم و کوچک‌تر کردم تا به پنج عامل رسیدم.

اما هنوز راضی نبودم. این لیست هم من را به نتیجه‌ای که می‌خواستم نمی‌رساند.

به دنبال یک عامل برای موفقیت و یک راه اصلی برای رسیدن به موفقیت در زندگی بودم.

و آن راه را و آن عامل اصلی را پیدا کردم.

اگر بخواهیم همه عوامل مؤثر در رسیدن به موفقیت را تحلیل و بررسی کنیم،‌ زندگی و صحبت‌های همه افراد موفق را بررسی کنیم و چکیده و عصاره همه راه‌های رسیدن به موفقیت را بگیریم، به نظر من چکیده و عصاره همه آن‌ها می‌شود یک کلمه:

تغییر

باید تغییر کنیم. برای این‌که به چیزی برسیم که تاکنون نرسیده‌ایم، به موفقیتی برسیم که هنوز نرسیده‌ایم، به آرزوهایی برسیم که نرسیده‌ایم، چیزهایی را به دست بیاوریم که اکنون نداریم باید تغییر کنیم.

احتمالاً در ذهن شما این سؤال می‌گذرد که:

خب این را که خودم می‌دانستم، چه چیزی را باید تغییر بدهم؟ چه تغییری باید کنم؟ چطور تغییر کنم؟

من این سؤال‌ها را از خودم پرسیدم. برای رسیدن به جواب آن‌ها زمان، هزینه و انرژی زیادی را صرف کردم.

از قانون جذب و تجسم تا مباحث علمی و تحقیقاتی، از قدرت باور تا عادت، از ارل نایتینگل و کوین ترودو تا دارن هاردی و جیم ران و برایان تریسی. حرف همه را شنیدم. کتاب‌های همه آن‌ها را خواندم و درنهایت به نتیجه نهایی رسیدم.

برای رسیدن به موفقیت هیچ راهی به‌جز تغییر نیست. تغییر در خودمان که شامل دو تغییر اساسی است.

تغییر فکر و عمل

تغییر نگرش و رفتار

باید نگرش، فکر باور و ذهنمان را تغییر دهیم زیرا ریشه و پایه اصلی زندگی ما را تشکیل می‌دهند.

در کنار آن باید حتماً رفتارمان را هم تغییر دهیم.

تغییر هیچ‌یک از این دو به‌تنهایی نمی‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

وقتی این دو عامل و این روش را در زندگی خودم پیاده کردم و نتیجه گرفتم آن را با دوستان و نزدیکان خودم هم در میان گذاشتم و تعداد زیادی از آن‌ها که به این موضوع عمل کردند به نتایج باورنکردنی رسیدند.

اما همه آن‌ها نه. چون برخی نمی‌خواستند تغییر کنند. برخی تغییر برایشان سخت بود.

تغییر کردن سخت است. برای همه سخت است اما ارزشش را دارد.

وقتی از این موضوع و این آموزش مطمئن شدم تصمیم به ارائه و آموزش این موضوع به تعداد بیشتری از افراد گرفتم. رده‌های حضوری کارگاه‌ها و سمینارهای مختلف برگزار کردم.

اما تعداد کسانی که می‌توان به‌صورت حضوری آموزش داد خیلی کم است. وقتی برخی از شرکت‌کننده‌های کارگاه‌های من صوت جلسات کارگاه را به دوستان خود دادند و دوستان آن‌ها هم با عمل به موارد مطرح‌شده توانستند زندگی خود را تغییر دهند.

با یک درخواست مهم مواجه شدم. آقای وفایی، چرا این آموزش‌ها را برای تعداد بیشتری از افراد ارائه نمی‌دهید؟

اما چگونه؟ آموزش اینترنتی بهترین روش بود.

با این ایده آکادمی تغییر متولد شد و من در اینجا متعهد هستم که به شما کمک کنم با تغییر کردن خودتان،‌ با تغییر نگرش و رفتار خود، زندگی خودتان را متحول کنید.

دوست عزیز من

تغییر نگرش و باورها به‌تنهایی کافی نیست.

تغییر رفتار و یادگیری مهارت‌های جدید هم کافی نیست.

باید بتوانیم هردو این موارد را باهم تغییر دهیم تا راه رسیدن به موفقیت در زندگی را سریع‌تر طی کنیم.

تا اینجای مقاله عامل یا عوامل اصلی موفقیت در زندگی را با شما در میان گذاشتم. برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در مورد این دو تغییر اساسی می‌توانید سایر مقالات و فایل‌های صوتی و ویدیوها را مشاهده کنید.

در ادامه همان‌طور که گفتم به دستاوردهای قبلی من در زمینه موفقیت می‌پردازم.

اگر دوست دارید مقاله را ادامه دهید. شما نتایج به‌دست‌آمده من را از انتها به ابتدا مطالعه خواهید کرد.

۱۰ نکته مهم برای رسیدن به موفقیت در زندگی

راه های موفقیت در زندگی زیاد است. شاید شما هم از شنیدن همه این راهها سردردگم شده باشید. درست مثل من. سردرگم به دلیل پیدا نکردن عامل موفقیت در زندگی. من احساس سردرگمی در زندگی را کاملا درک می‌کنم.

من طی ۲۰ سال فعالیت مداوم در زمینه‌های مختلف فنی  و مهندسی، همیشه با بهترین مدیران و مهندسین کشور کار کردم. اما وقتی خواستم شرکت خودم را راه بیاندازم تا تجربه‌ام را درباره رسیدن به موفقیت و تغییر زندگی با دیگران به اشتراک بگذارم، این کار آنقدر که فکر می کردم ساده‌ نبود.

راه اندازی یک کسب و کار جدید ساده نیست. شما باید، راحتیِ دریافت  یک حقوق ثابت را کنار بگذارید و به یک دنیای ناشناخته و غیر قابل پیش‌بینی پا بگذارید. خیلی مسائل مانع قدم برداشتن و اقدام کردن شما می‌شود. مسائلی مانند ترس و عدم امنیت و مهمتر از همه انگیزه.

وقتی به گذشته نگاه می کنم، به روزهایی که یک مهندس برق بودم، متوجه تفاوت ها می شوم. درک می‌کنم که چه چیز باعث می شد حتی وقتی نمی‌خواستم، باز ادامه بدهم و پیش بروم.

تفاوتی که مهندس بودن داشت این بود که من مدیری داشتم که باید به او گزارش بدهم. سازمان، ما را متمرکز نگه داشته و یک مدیر ما را به فعالیت وامی دارد .

خوشبختانه من این مرحله را گذراندم و  وبسایت  راه نهان موفقیت را ایجاد کردم. یک سایت آموزشی که به افراد کمک می‌کند تا به اهدافشان برسند .من تصمیم گرفتم از تجربیاتم استفاده کنم و آنها را با دیگران مانند شما به اشتراک بگذارم تا بتوانید به نسخه بهتری از خودتان تبدیل شوید.

در این‌جا ۱۰ عامل مهم برای رسیدن به موفقیت را با شما به اشتراک می‌گذارم

۱ – تمرکز بر تعهد نه انگیزه

شما چقدر به هدفتان پایبند هستید؟ چقدر برایتان مهم است؟ و حاضرید چه چیزهایی را برای بدست آوردن آن فدا کنید؟ اگر واقعاً متعهد باشید، انگیزه خودش به دنبال آن می آید. تعهد خیلی مهم‌تر از انگیزه داشتن است. در بسیاری از مشاوره‌ها با این سوال مواجه می‌شوم که من برای ادامه دادن انگیزه ندارم.

اما اگر واقعا هدف درستی را انتخاب کرده باشد و به آن هدف متعهد باشید قطعا انگیزه لازم و کافی را به دست خواهید آورد. به جای به دنبال انگیزه بودن به این فکر کنید که به هدفتان متعهد باشید. انگیزه برای اقدام مقطعی و کوناه مدت اثرگذار است. اما برای رفتارهای ادامه‌دار و طولانی مدت به چیزی مهم‌تر و موثرتر به نام تعهد نیاز دارید.

آن‌چه به صورت طولانی مدت باعث ادامه فعالیت و تلاش می‌شود تعهد است نه انگیزه.

۲-  دنبال دانستن باشید نه نتیجه گرفتن

اگر شما بر هیجان کشف، پیشرفت، بررسی و آزمایش کردن تمرکز کنید، همیشه انگیزه خواهید داشت. اما اگر فقط بر نتیجه تمرکز کنید انگیزه شما به سرعت از بین می‌رود. ماجرا تمرکز بر مسیر است نه مقصد. به این فکر کنید که طی مسیر چه چیزهایی یاد میگیرید و چه چیزهایی را می توانید بهبود ببخشید.

موفقیت یک مسیر است نه یک هدف و یک نتیجه. اگر در مسیر قرار دارید، اگر از مسیر و از کشف و یادگیری که در مسیر موفقیت انجام می‌ٔدهید لذت ببرید نیاز به انگیزه و نتیجه ندارید. البته قطعا در این شرایط انگیزه و نتیجه خودبه‌خود به دست می‌آید.

ثروت، خوشی، سلامتی و هرچه شما به آن موفقیت می‌گویید میوه حرکت در مسیر موفقیت است. به دست آوردن این‌ها موفقیت نیست بلکه نشانه است. ثروتمند شدن نشانه این است که مسیر را درست می‌روید. هدف شما نیست. یعنی نباید باشد. اگر هدف و نتیجه شما ثروت، خوشی و … باشد به آن نمی‌رسید.

شما باید در مسیر حرکت کنید. از یادگیری از انجام کارها و تلاش‌ها لذت ببرید. به صورت اتوماتیک این موارد جانبی یعنی ثروت و خوشبختی و سلامتی و … هم به دست می‌آید.

۳- از مسیر لذت ببرید

این یک بازی فوق‌العاده است. از لحظه‌ای که آن را زیاد جدی بگیرید امکان دارد که دوباره وزن احساسی مسئله بالا برود و شما دیدتان را از دست داده و دوباره گرفتار شوید. اگر خوشحال نباشید موفق نمی شوید. پس از سفرتان لذت ببرید. اگر از مسیری طی می‌کید و در بخش قبل به آن اشاره کردیم لذت نبرید نمی‌توانید در آن ثابت‌قدم بمانید.

سعی کنید مسیر را برای خود جذاب و دوست‌داشتنی کنید. همه افراد موفق از انجام کارهای خود لذت می‌برند. آن‌ها در سفر موفقیت خود پیش از رسیدن به هدف هم درحال لذت بردن هستند.

۴-  از افکار نگه‌دارنده خلاص شوید

افکار بر احساسات شما تاثیر می گذارد. احساسات شما تعیین می‌کند که شما چطور به شغل تان نگاه کنید. افکار بسیاری در ذهنتان دارید و همیشه می توانید انتخاب کنید که بر کدام یک از آنها تمرکز داشته باشید؛ آنها که از لحاظ احساسی شما را درگیر می‌کنند (ترس، شک) و یا آنها که شما را به جلو می برند (هیجان، آزمایش، آزمون چیزهای جدید، بیرون آمدن از منطقه امن)

۵- از تخیل تان استفاده کنید

قدم بعدی پس از خلاص شدن از افکار منفی، استفاده از تخیلتان است. هنگامی که همه چیز رو به راه است، شما پر از انرژی مثبت هستید و وقتی دچار مشکل هستید، باید حتی پر انرژی تر هم باشید. پس اسمی که برای شرایط انتخاب می‌کنید را تغییر دهید. اگر مدام تکرار کنید که من از کارم متنفرم، حدس بزنید که این کلمات چه احساسی را برمی‌انگیزاند؟

موضوع تجسم است! شما همیشه می توانید چیزی برای یاد گرفتن پیدا کنید، حتی از بدترین رئیس در خسته کننده ترین شغل. من یک تمرین فوق العاده برای شما دارم. تنها به مدت سه روز فقط افکار مثبت داشته باشید و مثبت حرف بزنید. ببینید چه اتفاقی می‌افتد

۶ – به خودتان سخت بگیرید

انگیزه به معنای عمل است و عمل نتیجه می دهد. برخی مواقع اعمال شما نتیجه ای را که شما انتظار دارید به بار نمی‌آورد. در نتیجه شما ترجیح می‌دهید که به خودتان سخت نگیرید و خودتان را در موقعیت سختی قرار ندهید. شما منتظر زمان مناسب برای یک فرصت می‌مانید اما در واقع خودتان را به سمت رکود و بعضی وقتها هم افسردگی می‌کشانید. از آنجا بیرون بیایید، کاری را که می‌خواهید انجام دهید، حتی اگر از آن می ترسید.

۷- از حواس‌پرتی ها دوری کنید

تمرکز رمز موفقیت است. مواردی که تمرکز را از بین می برند خیلی زیاد هستند. موفق‌ترین افراد یاد گرفته‌اند چگونه این موارد حواس‌پرت کن را از خود دور کنند.

مسائل بی معنی و گیج‌کننده همیشه در مسیر شما خواهند بود، بخصوص آنهایی که شما ترجیح می‌دهید به جای تمرکز بر چالش ها و پروژه های معنادار، انجام دهید. بیاموزید تا بر مهمترین مسائل تمرکز داشته باشید. لیستی از مسائلی که اتلاف وقت هستند تهیه کنید و خودتان را متعهد نمایید که آن‌ها را انجام ندهید.

۸ – روی دیگران حساب نکنید

از دیگران انتظار نداشته باشید که کاری برایتان انجام دهند، حتی شریک زندگیتان، دوست یا رئیستان. آنها همه درگیر نیازهای خودشان هستند. هیچ کس نمی‌تواند شما را خوشحال کند یا اهداف شما را برای شما برآورده کند. همه کار با خودتان است.

تا زمانی که منتظر اقدامی از سوی دیگران هستید هرگز به موفقیت نمی‌رسید. اگر هدف شما، موفقیت شما و آن‌چه می‌خواهید به آن برسید بستگی به انجام اقدامی از جانب شخص دیگری دارد آن را فراموش کنید. همه ۱۰۰ درصد کار باید توسط خود شما انجام شود.

۹ – برنامه ریزی کنید

از قدم‌های بعدی خودتان آگاه باشید. بیشتر از آن لازم نیست. تقویم هفتگی تان را پر کنید. این که چه کاری را در چه زمانی باید انجام دهید. زمان بندی بسیار مهم است. مرور کنید که هر روز چطور گذشته است و شما چه چیزی یاد گرفته‌اید. ببینید که چطور می توانید پیشرفت کنید.

برنامه به شما جهت می‌ٔدهد و کمک می‌کند که بر اهمال‌کاری خود غلبه کنید. اگر برنامه نداشته باشید نمی‌دانید چه باید بکنید و از چه مسیری باید بروید.

اما توجه کنید فقط برای چند قدم بعدی خود برنامه داشته باشید. نیازی نیست برنامه یکسال آینده خود را طراحی کنید.

۱۰- مراقب خودتان باشید

وقتی خیلی با انگیزه هستید، خیلی راحت از پا در می‌آیید. حواستان به خودتان باشد و به محض دیدن نشانه‌های خستگی، زمانی را به استراحت اختصاص دهید. وقتی شما  ریلکسیشن و زمان تفریح را در تقویم هفتگی‌تان داشته باشید، ذهن و بدن تان استراحت می‌کنند.

کارهای متفاوت انجام دهید. کارهای خلاقانه و منطقی، کارهای فیزیکی و بی‌حرکت، کارهای فردی و تیمی را انجام دهید. مکان تان را تغییر دهید. مدیتیشن کنید و یا تنها نفس عمیق بکشید. چشمان‌تان را ببندید یا برای مدت ۵ دقیقه روی یک موضوع تمرکز نمایید.

در ادامه به ذکر عوامل موفقیت از نگاه بزرگترین انسان‌های موفق دنیا پرداخته‌ایم. ببینیم این انسان‌های موفق معتقدند عوامل موفقیت چیست؟

۶ عامل موفقیت در زندگی از نگاه استیو جابز

استیو جابز مرد همه کاره و خالق شرکت اپل و استودیو پیکسار که نابغه قرن هم خوانده می شود. بسیاری از کارآفرینان و جویندگان موفقیت او را الگو و رهبر خود دانسته و در راه تبدیل شدن به مردی شبیه او قدم بر می دارند. اما عامل موفقیت در زندگی استیو جابز افسانه ای  چیست؟ می توانیم از صحبتهای خودش شش مورد زیر را عامل موفقیت او بدانیم.

۱- متفاوت بودن و متفاوت فکر کردن عامل موفقیت در زندگی

به عقیده استیو بهتر است یک دزد دریایی خوب باشیم تا اینکه به فعالیتهای یکنواخت و روزمره یک افسر نیروی دریایی بپردازیم. متفاوت بودن و متفاوت فکر کردن یکی از مهمترین توصیه های همیشگی او به کسانی است که قصد ورود به دنیای تجارت را دارند. شیوه تفکر متفاوت او باعث ایجاد دنیای جدیدی شد که زندگی او و میلیونها نفر را متحول کرد.

۲- آینده نگری و دوراندیشی عامل موفقیت در زندگی

داشتن چشم انداز و بررسی هدف نهایی در زندگی نکته مهمی است. در برنامه ریزی های خود فقط برنامه های روز اینده خود را در نظر نداشته باشید بلکه همواره دورنمای کلی فعالیت تجاری خود را نیز در نظر داشته باشید.

۳-انجام کاری که دوست داریم عامل موفقیت در زندگی

انتخاب شغل و کار بر اساس علایق و احساسات عامل مهمی در موفقیت است . به اعتقاد جابز تنها راه دستیابی به موفقیت این است که به کاری که انجام می دهید عشق بورزید.

۴- یادگیری مستمر عامل موفقیت در زندگی

همه چیز در این جهان چیزی برای یادگیری دارند. از رقبای خود حتی از مشتریان و همکاران خود چیزهای جدید یاد بگیرید.

۵- شجاعت کشف ایده های جدید عامل موفقیت در زندگی

در تجارت همواره به دنبال کشف ایده های جدید و بزرگ باشید. ایده هایی که قابلیت تبدیل شدن به واقعیت در زمان کوتاه را دارند

۶- تلاش زیاد عامل موفقیت در  زندگی

هرآنچه را در توان دارید به کار گیرید.این که در چه شغلی مشغول به فعالیت هستید مهم نیست. اگر همه توان و تلاش خود را به کار ببرید حتما موفق خواهید شد.

۵ عامل موفقیت در زندگی از نگاه بیل گیتس

اگر برای موفقیت در زندگی به دنبال الگو می گردید، شاید هیچکس بهتر از بیل گیتس نتواند شما را به سمت موفقیت و شکوفایی راهنمایی کند. مایکروسافت، شرکت تأسیس شده توسط گیتس، یک صنعت کاملاً تازه بنا کرد. خود گیتس نیز با ارزشی حدود ۸۰ میلیارد دلار، ثروتمند ترین مرد روی زمین شناخته می شود.

در مقاله راز ثروتمند شدن بیل گیتسدر این باره صحبت کردیم. اما اگر به دنبال عامل موفقیت در زندگی بیل گیتس می گردید برخی از توصیه های گیتس در این زمینه را می توانید در ادامه مطالعه کنید.

۱- مهارت نه گفتن عامل موفقیت در زندگی

این توصیه ای است که گیتس از وارن بافت یاد گرفته است. داشتن این مهارت  برای هر کسی بسیار مفید است. شما همواره در معرض زنجیره ای تمام نشدنی از فرصت ها، کار ها و انگیزه ها قرار خواهید داشت. در این دنیای پر مشغله توانایی نه گفتن به برنامه ها کارها و  درخواست های دیگر، شاید مهم ترین مهارت مورد نیاز هر کسی باشد. این مهارت به شما اجازه می دهد مهمترین کار را درک کنید و آن را انجام دهید.

۲- استقبال از انتقادات عامل موفقیت در زندگی

گیتس در کتاب خود با عنوان «کسب و کار با سرعت اندیشه» توصیه می کند: «از خبر های بد استقبال کنید تا بفهمید روی چه چیزهایی باید بیشتر کار کنید». هیچ کس دوست ندارد دیگران خطاهایش را به رخ بکشند، اما بدون چنین بازخوردهایی فرایند یادگیری و رشد بسیار کند تر خواهد بود. گوش کردن به انتقادات دیگران تقریباً همیشه به شما دیدی می بخشد که پیش از آن نداشته اید و این چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت.

البته برخی انتقاد ها مفید نیستند. بنابراین باید قوه ی قضاوت خود را به کار بگیرید تا انتقاد سازنده و مخرب را از هم تشخیص دهید. با در نظر گرفتن این موضوع، بار بعدی که کسی شما را به باد انتقاد گرفت، به جای اینکه صحنه را ترک کنید، بایستید، گوش دهید، از او تشکر کنید و از گفته هایش درس بگیرید.

۳-خوش بینی عامل موفقیت در زندگی

خوش بین بودن در دنیایی که خیلی چیز ها در آن اشتباه به نظر می رسد می تواند سخت باشد. اما بدون خوش بینی، هیچ کس هیچ شرکت تازه ای به راه نمی انداخت، روی هیچ ایده ی تازه ای سرمایه گذاری نمی کرد و یا محصول تازه ای به بازار نمی فرستاد.

گیتس ارزش خوش بینی را ارج می نهد و از آنجا که بنیاد او به برخی از مأیوس کننده ترین مشکلات روی زمین مثل قاچاق انسان، گرسنگی، و فقر شدید می پردازد، به خوش بینی نیاز مبرم دارد. او در سخنرانی خود در جشن فارغ التحصیلان دانشگاه استنفورد گفت: «خوش بینی اغلب با امید واهی اشتباه گرفته می شود. غافل از اینکه ما نا امیدی واهی هم داریم».

۴- نترسیدن از شکست عامل موفقیت در زندگی

او در کتاب دیگر خود با عنوان «مسیر پیش رو» می نویسد: «موفقیت معلم خوبی نیست؛ با انسان های باهوش کاری می کند که فکر کنند شکست ناپذیرند». محصول فوق العاده موفق امروز ممکن است فردا به هیچ کاری نیاید و این به گفته ی گیتس می تواند برای کامپیوتر های شخصی و سیستم عامل ویندوزی که اغلب روی آنها نصب می شود هم اتفاق بیفتد.

این طبیعی است که موفقیت را بسیار دلچسب تر از شکست بدانید، اما این شکست ها ی زندگی هستند که بیشترین درس ها را به ما می دهند و بیشترین فرصت های رشد را در اختیار ما قرار می دهند. پس بار بعدی که با صورت زمین خوردید، این نکته را به یاد داشته باشید.

۵- هدف متمرکز عامل موفیت در زندگی

گیتس در نامه ی سالانه ای که از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس منتشر می شود نوشته است: «اگر هدف مشخصی برای خود در نظر بگیرید و معیاری برای سنجش عملکرد خود در مسیر آن داشته باشید، به پیشرفت چشمگیری دست پیدا خواهید کرد». او در ادامه می گوید پیدا کردن این هدف و معیار مناسب برای سنجش آن، در نهایت شگفتی بسیار دشوار است. گیتس گوشزد می کند که اگر این کار آسان بود، همه آن را انجام می دادند.

۹ عامل موفقیت در زندگی از نگاه برایان تریسی

برایان تریسی توانسته عوامل مؤثر در موفقیت را پید کند که به شما امکان می‌دهد در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود به موفقیت‌های زیادی برسید و تمام آرزوهایتان را تحقق بخشید. اگر بتوانید توصیه‌های او را اجرا کنید، در مسیر دست‌یابی به اهدافتان قرار خواهید گرفت و خیلی زود به تمام آرزوهای خود می‌رسید.

۱- کسب آموزش عامل موفقیت در زندگی

تحقیقات نشان می‌دهد بیشترین میزان حقوق به افراد تحصیل‌کرده و دارای مهارت و دانش تعلق دارد. فردی که دانش و آگاهی لازم را نسبت به حوزه کاری خود دارد، بهتر از روند تغییرات مطلع است. توصیه می‌شود در زندگی فردی و کاری خود برای دست‌یابی به موفقیت همواره به آموزش توجه داشته باشید.

۲- کسب مهارت‌های لازم عامل موفقیت در زندگی

مهارت یکی از عوامل مهم برای رسیدن به موفقیت است. هر چه مهارت بیشتری کسب کنید، فرصت بیشتری برای پیشرفت درزمینهٔ کاری خود خواهید داشت. باید در طی زمان و کسب تجربه و از طریق مطالعه مهارت‌های خود را افزایش دهید.

۳- گسترش ارتباطات عامل موفقیت در زندگی

خیلی مهم است که دامنه‌ی ارتباطات خود را گسترش دهید. برای این کار نیاز به زمان و انرژی زیادی دارید تا بتوانید با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید. افراد جدیدی که با آن‌ها آشنا می‌شوید هر یک می‌توانند در زمان لزوم به کمکتان بیایند و سبب موفقیت و پیشرفتتان شوند.

۴-کسب درآمد عامل موفقیت در زندگی

بسیار خوب است که بتوانید درآمد و پول خود را مدیریت کنید. وقتی به قدر کافی پول داشته باشید فرصت‌های پیش روی‌تان به پیشرفت شما کمک می‌کنند. مثلاً اگر از شغل خود راضی نباشید اما نیازمند درآمد باشید، مجبورید در آن شرایط باقی بمانید و به‌راحتی نخواهید توانست تغییر موقعیت دهید؛ اما وقتی فرصت‌های زیادی مقابلتان باشد آزادانه‌تر می‌توانید اقدام کنید.

۵- ایجاد عادات‌ خوب عامل موفقیت در زندگی

بهتر است به دنبال انجام کارهای مهم و با اولویت بالا باشید، در واقع فعال بودن و اولویت‌بندی کارها سبب می‌شود بهره‌وری‌تان بالا رود. نظم و دقت بالا در انجام کارها به شما کمک می‌کند تا به موفقیت دست یابید و در زمان کوتاه‌تر، دستاوردهای بیشتری داشته باشید.

۶- مثبت اندیشی عامل موفقیت در زندگی

ذهن انسان این قدرت را دارد که در هر شرایطی مثبت اندیش باشد. باید این عادت را در خود به وجود آورید که همیشه به جنبه‌ی مثبت هر قضیه نگاه کنید و به سمت هدفتان گام بردارید. باورهای سمی و ذهنیت منفی تنها شما را از زندگی عقب می‌اندازد و به زندگی شخصی و حرفه‌ای‌تان آسیب می‌رساند.

۷- داشتن ظاهر مناسب عامل موفقیت در زندگی

این یک واقعیت است که ظاهر هر فرد روی کیفیت زندگی او تأثیر می‌گذارد زیرا معمولاً براساس ظاهرمان مورد قضاوت قرار می‌گیریم. پس اگر می‌خواهید خود را به بهترین نحو به نمایش گذارید، همانند انسان‌های موفق لباس بپوشید تا تصویر مثبتی از خود ایجاد کنید. برای این که در زندگی خود به پیشرفت برسید، لازم است کمی برای رسیدگی به ظاهرتان وقت بگذارید.

۸- خلاقیت عامل موفقیت در زندگی

برای دست‌یابی به موفقیت تنها نیاز به تلاش زیاد ندارید، بلکه خلاقیت به شما کمک می‌کند همراه با کار زیاد در کمترین زمان ممکن به خواسته‌های خود برسید. حتماً می‌دانید گاهی تنها یک ایده‌ی خلاقانه ما را به موفقیت و ثروت می‌رساند. پس همواره به دنبال ایده‌های ارزشمند و خلاق باشید.

۹- شخصیت خوب عامل موفقیت در زندگی

وقتی بتوانید اعتماد اطرافیان را به دست آورید، از تأثیر فوق‌العاده‌ی آن در زندگی کاری و شخصی خود بهره‌مند خواهید شد. صداقت و رعایت انضباط به شما کمک می‌کند تا فرصت‌های بیشتری به دست آورید. وقتی به‌عنوان فردی مورد اعتماد و راستگو در نظر دیگران شناخته شوید، اطرافیان بیشتری شما را قبول خواهند داشت و همواره مورد احترام آن‌ها قرار می‌گیرید که تأثیر زیادی در موفقیت کسب‌وکارتان دارد.

۸ عامل موفقیت در زندگی از نگاه ریچارد سنت جان

«ریچارد سنت جان»  بیش از یک دهه از عمرش را به مطالعه، بررسی و تحلیل داستان های موفقیت افراد مختلف گذرانده است. حاصل فعالیت های گسترده او در هشت کلمه جادویی، سه دقیقه شگفت انگیز و یک کتاب موفق خلاصه می شود.جرقه این پروژه در هواپیما و بو سوالی که یکی از مسافران درباره دلایل واقعی موفقیت از او پرسید، زده شد و همین پرسش باعث شد ریچارد ۱۰ سال از عمرش را به بررسی فرآیند موفقیت و مصاحبه با بیش از ۵۰۰ فرد بسیار موفق در حوزه های مختلف اختصاص دهد.

هدف اصلی این تحقیق یافتن پاسخ این سوال مهم است که واقعا چه چیزی منجر به موفقیت می شود؟ یافته ها و نتایج تحقیق انجام گرفته بیانگر این موضوع است که کلیه افراد موفق در ۸ زمینه با یکدیگر مشترک هستند و این ۸ عامل باعث موفقیت آنها در کسب و کار، فعالیت علمی یا اجتماعی بوده است.

در ادامه به صورت خلاصه به این ۸ عامل موفقیت در زندگی می پردازیم.

۱-  شور و شوق انجام کار (اشتیاق) عامل موفقیت در زندگی

افراد موفق می گویند ما توسط اشتیاق مان هدایت می شویم. آنها کارشان را با عشق انجام می دهند و آن را به همکاران خود نیز منتقل می کنند.

پول درآوردن در فکر آنها دلیل اصلی کار کردن نیست بلکه یکی از نتایج آن است. آنها مطمئن هستند که اگر کاری را با عشق انجام دهند حتما به ثروت و پول نیز خواهند رسید.

۲-   سختکوش بودن عامل موفقیت در زندگی

هیچ چیز آسان به دست نمی آید و به دست آوردن آن حاصل سخت کار کردن است. همیشه کار کردن سخت بوده و هست اما سعی کنید همواره از کاری که می کنید لذت ببرید. با این تفکر است که می توانید سختکوشی را در ذهن خود نهادینه کنید.

گاهی افراد جامعه فکر می کنند که افراد موفق به کار خود معتاد شده اند اما تعبیر بهتری برای آنها وجود دارد که آنها دیوانه کار کردن هستند.

۳- ارایه کار خوب عامل موفقیت در زندگی

آنها می گویند برای موفق بودن سعی کنید با قلب تان کار کنید و در آن کار عالی شوید. هیچ جادویی در کار نیست، همه اش تمرین است و تمرین است و تمرین. با تمرین کردن مدام است که می توانید یک کار را به خوبی انجام دهید.

۴- تمرکز عامل موفقیت در زندگی

افراد موفق معمولا ایده های خلاقانه زیادی را در ذهن خوددارند اما این موضوع همانگونه که یک فرصت بسیار خوب است، در صورت نداشتن تمرکز می تواند به عنوان تهدید لحاظ شود.

داشتن ایده های بسیار، همانند سوار شدن بر اسب سرکشی است که هر لحظه شما را به سویی می کشاند و در صورتی که نتوانید آن را افسار بزنید و در یک راه مستقیم به حرکت درآورید هیچ گاه شما را به مقصد نخواهد رساند.

پس سعی کنید همواره بر روی موضوع کار خود تمرکز کنید و هیچ گاه از آن غافل نشوید.

۵- تشویق خود عامل موفقیت در زندگی

آنها می گویندکه همیشه تلاش کنید تا خود را تشویق کنید، هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی. خود را از خجالت و تردید به خود رها کنید. تمامی انسان ها معتقدند که موثرترین فرد در زندگی بشر برای هل دادن او به جلو و تشویق کردنش مادرها هستند.

آنها هستند که فرزند خود را برای ایستادن، دویدن، مدرسه و دانشگاه رفتن، ازدواج، کسب و کار راه انداخت و هزاران کار دیگر تشویق می کنند و او را به جلو هل می دهند.

۶- ارایه خدمات عامل موفقیت در زندگی

آنها می گویند: سعی کنید به جای خدمت کردن به خود به دیگران خدمت کنید. تمام مردم دوست دارند که ماشین، خانه و امکانات خوب و با کیفیت داشته باشند و در این راه تلاش می کنند.

اگر هدف شما این باشد که در واقع دارید به خود خدمت می کنید اما به جای آن سعی کنید نیازی را در جامعه حس کنید و براساس آن نیاز به جامعه خدمتی ارائه کنید.

محصول جدیدی اختراع کنید یا محصولات قبلی را بهینه کنید و زندگی را برای مردم آسان تر کنید. مطمئن باشید با دادن این خدمات به دیگران، نتیجه خوبی خواهید گرفت که مهمترین آن بالا بردن کیفیت زندگی خود با به دست آوردن ماشین، خانه و امکانات خوب خواهد بود.

پس ابتدا به دیگران فکر کنید و به آنها چیز ارزشمندی ارائه کنید و مطمئن باشید از این طریق می توانید ثروتمند شوید.

۷- داشتن ایده عامل موفقیت در زندگی

بیل گیتس می گوید: «تنها چیزی که من داشتم یک ایده بود: «راه اندازی اولین شرکت ریز کامپیوتر». البته این ایده صرفا یک ایده معمولی نبود بلکه یک ایده فوق العاده بود.

مطمئن باشید که خلق آینده هرگز اغلب جادوی خلاقیت نیست بکله تنها انجام کارهای ساده است.

ایده های جدید همیشه یکسان نیستند، ممکن است خیلی از ایده هایی که تازه به ذهن شما خطو رکرده است سال ها قبل در کشورهای دیگر اجرا شده باشند و افراد موفق می گویند عمدتا محصولات موفق، حاصل کنار هم قرار گرفتن ایده های خلاقانه افرادی با دانش و تجربه و دیدگاه های مختلف است.

۸- سماجت عامل موفقیت در زندگی

آنها می گویند که سماجت اولین دلیل موفقیت است.

شما باید در برابر شکست سماجت کنید، در برابر حرف های بی پایه و اساس سماجت کنید، در برابر فقیر شدن سماجت کنید، برای جلوگیری از تمام بدی هایی که می خواهد برای شما اتفاق بیفتد و برای رخ دادن تمام خوبی هایی که می تواند برای شما اتفاق افتاد سماجت کنید.

۳۱ نکته کوچک درباره عامل موفقیت در زندگی

۳۱ نکته یا عامل موفقیت در زندگی

عامل اول موفقیت در زندگی

برخی از کارها ، کارهایی است که ما علاقه ای برای انجام آن نداریم و همیشه برای انجام آن نق می زنیم . برای موفقیت در زندگی لازم است از انجام این کارها لذت ببریم و نق نزنیم زیرا نق زدن تنها سبب خستگی می شود و موجب می شود کار را به درستی انجام ندهید.

عامل دوم موفقیت در زندگی

کارهایتان را از صمیم قلب انجام دهید و به کارتان ایمان داشته باشید زیرا جریان ضعیف آب سبب آبیاری قسمتی از باغچه می شود.

عامل سوم موفقیت در زندگی

عامل چهارم موفقیت در زندگی

تمریناتی برای شادسازی درون خود انجام دهید و منتظر نباشید که دیگران شادی را برای شما به ارمغان بیاورند.

عامل پنجم راه های موفقیت در زندگی

ذهنتان را آزاد کنید وهمواره تلاش کنید اما نتایج کار را واگذار کنید زیرا نتیجه کار در کنترل ما نیست پس دلیلی ندارد برای چیزی که در کنترل ما نیستند، وقت تلف کنیم.

عامل ششم موفقیت در زندگی

وقتی کاری را آغاز می کنید فقط منافع خودتان را در نظر نگیرید و به فکر منافع دیگران نیز باشید ، زیرا اینگونه دیگران از کار کردن برای شما لذت می برند و سبب موفقیت شما می شوند.

عامل هفتم موفقیت در زندگی

هنگامی که تصمیم به انجام کاری گرفتید ازخود بپرسید چه کاری انجام دهم که به نفع همه باشد؟ و فقط نفع خود را در نظر نگیرید.

عامل هشتم راه های موفقیت در زندگی

انسان وقتی شنا می آموزد که از فرو رفتن در آب نترسد پس هنگامی که به مشکلی بر خوردید نه خودتان و نه دیگران را سرزنش نکنید.

عامل نهم موفقیت در زندگی

برای موفقیت در انجام هر کار، باید قبل از انجام کار تصویر واضحی از کار داشته باشید و همان طور که در باد شدید، نخ بادبادک را محکم نگه می دارید،هدفت را نیز مجکم نگه دارید.

عامل دهم موفقیت در زندگی

در انجام کارهای بزرگ ممکن است مشکلاتی پیش رویتان قرار گیرد پس هیچ وقت دلسرد نشوید .

عامل یازدهم راه های موفقیت در زندگی

همانطور که کوهنوردی مشکل است اما دیدن منظره ای از قله کوه ، بسیار زیباست. در انجام کارهای بزرگ مشکلاتی پیش رویمان وجود دارد که این مشکلات ما را قوی و به سمت موفقیت های بزرگ تر هدایت می کنند.

عامل دوازدهم موفقیت در زندگی

کارهایی را انجام دهید که برایتان مشکل است زیرا انجام این کارها تلاش و جدیت می خواهد و اراده را قوی می کند .

عامل سیزدهم موفقیت در زندگی

کارهایتان را با انرژی انجام دهید و با انرژی کامل روی انجام کارهایتان تمرکز کنید سپس خواهید دید کارهایتان شفاف و زیبا خواهند شد.

عامل چهاردهم موفقیت در زندگی

وقتی می خواهید به انجام کاری بپردازید از خود نپرسیددیگران آن کار را چگونه و با چه روشی انجام داده اند ؟ بلکه تمام تلاش خود را کنید تا کار را درست انجام دهید و در این راه حقایق تازه ای را کشف کنید همانگونه که با کشف حقایق کریستف کلمب به آمریکا رسید و گراهام بل تلفن را اختراع کرد.

عامل پانزدهم

کارهایتان را با جان و دل انجام بدهید و انرژی تان روی موانع تمرکز دهید تا بتوانید موانع را از سر راه بردارید.

عامل شانزدهم

زندگی رودخانه ای است که به سمت آینده در جریان است پس فقط به گذشته نیاندیشید و کارهایتان را با روشی تازه و بهتر از همیشه انجام دهید ،آینده پیش روست.

عامل هفدهم راه های موفقیت در زندگی

افکار و رویاهایتان را گسترش دهید . وقتی در بیرون چمنزاری وسیع است خود را در آغل حبس نکنید.

عامل هجدهم

در انجام کارها هرگز در جا نزنید و نگذارید افکار و ذهنیاتتان به صورت عادت درآیند.زیرا در زندگی نشانه های زیبایی وجود دارند که به کشفیات تازه اشاره می کنند.

عامل نوزدهم موفقیت در زندگی

کارهایتان را با شادی انجام بدهید، تادیگران را هم شاد کنید زیرا مهم ترین چیز احساسی است که نسبت به کارتان دارید و دیگران همان احساسی را پس از اتمام کار به آن دارند که خودتان هنگام انجامش داشته اید.

عامل بیستم

هر بار که می خواهید کاری در زندگی انجام دهید،از انجام آن احساس شگفتی کنید و با این روش از انجام کارهایتان لذت ببرید.

عامل بیست و یکم راه های موفقیت در زندگی

حرف کسی حرف حق زد بدون اینکه کاری به گوینده اش داشته باشید آن را بپذیرید .

عامل بیست و دوم موفقیت در زندگی

حقیقت مانند بادام است و عقاید مانند پوسته بادام ، اگر بخواهید به حقیقت و به مغزبادام برسید باید پوسته اش را بشکافید پس هیچگاه عقاید را با حقایق اشتباه نگیرید.

عامل بیست و سوم راه های موفقیت در زندگی

قبل از انجام هر کار این سوالات را از خود بپرسید آیا آن کار را مهم می دانی؟ آیا انجام این کاربه دیگران کمک می کند؟و بدانید چه احساسی نسبت به انجام آن کار دارید.

عامل بیست و چهارم راه های موفقیت در زندگی

هنگام احساساتی شدن ، هیچ تصمیم مهمی نگیرید و اول درونتان را آرام کنید ، اگر در این زمان تصمیم بگیرید احتمالا تصمیمتان اشتباه خواهد شد .

عامل بیست و پنجم

هنگامی که با مشکلی در انجام کاری روبرو شدید بدانید راه حلی برای این مشکل وجود دارد که باید ذهنتان را روی آن متمرکز کنید.

عامل بیست و ششم راه های موفقیت در زندگی

از نعمتهایی که زندگی دارید، شاد و شاکر باشید و به خاطر آنچه که ندارید گله مند نباشید.

عامل بیست و هفتم راه های موفقیت در زندگی

دائماً از دیگران عذرخواهی نکنید وبا این کار توجه دیگران را به اشتباهاتتان جلب نکنید و همواره تلاش کنید بهترین کار را انجام دهید.

عامل بیست و هشتم راه های موفقیت در زندگی

انجام کارهای خیر به شما قدرت و انرژی و درک بیشتر می دهد و انجام آن کار بیش از هر کس به خودت کمک خواهد کرد.

عامل بیست و نهم

برای عمل کردن و تفکر از درونتان راهنمایی و فرمان بگیرید زیرا درک و آگاهی را باید دریافت کنید و نمی توانید خلق کنید.

عامل سی ام

هر کاری که درست باشد، انجام آن به نفع تو و دیگران خواهد بود.خداوند بهتر می داند که چه چیز به شما شادی واقعی می بخشد.

عامل سی و یکم

مغرور نشوید زیرا غرور عقل را از بین می برد و باعث می شود نتوانید کاری را به درستی انجام دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر