موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

انشا چگونه در زندگی پیشرفت کنیم

انشا چگونه در زندگی پیشرفت کنیم

نویسنده : ali | زمان انتشار : 25 اسفند 1400 ساعت 19:20

misc-37844763-0-aSp.png

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

باید گفت پیشرفت در زندگی برای هیچ ‌کس غیرممکن نیست. اگر آگاهی لازم را داشته باشیم و روش‌های درست را در پیش بگیریم، به نتایج شگفت‌انگیزی دست می‌یابیم.

مانند یک کارآفرین تازه کار فکر کنید

در حالی که برنامه ریزی شغلی موفقیت آمیز گاهی با یک فرآیند آنی و تصادفی شروع می شود، اما در واقع به مرور و با افزایش اهداف کوتاه مدت به خوبی شکل گرفته، به خود و شغل تان فکر کنید. شما در واقع مدیر عامل راه اندازی سیستم موفقیت خود هستید. با دید روشن از آنچه می خواهید و چگونگی بدست آوردن آن گام بردارید. به جای اینکه منتظر یک رئیس باشید تا به شما اهدافی را تحمیل کند، پیشرو باشید و خودتان آن ها را ایجاد کنید.

چشم انداز خود را تنظیم کنید و برای رسیدن به این اهداف متمرکز شوید. اقداماتی ایجاد کنید که نه تنها بر اساس اقدامات روز گذشته باشد، بلکه آنچه فردا انجام می دهید را نیزبهبود ببخشد. مسیرهای شما باید منعطف، چالش برانگیز و پاسخگو باشند.

با ذکر مراحل بزرگتر مورد نیاز برای رسیدن به هدف خود شروع کنید. سپس این اقدامات را به مراحل کوچکتر با اقدامات خاصی که برای دستیابی به آن ها لازم است، تقسیم کنید. این ها مراحل عملی برای اهداف کوتاه مدت شما هستند.

این روند را با طرح این  سوال ها از خودتان شروع کنید:

·        هنگام انجام این مراحل چه فوایدی عاید من  خواهد شد؟

·        رئیس من هنگام انجام این مراحل چه تفاوتی خواهد دید؟

برای عادت روزانه خود محرک ها را ایجاد کنید

عاداتی که به طور یکسان هر روز صبح  انجام می دهید، به علت تکرار روزانه، انجام شان  آسان می باشد. این شانس رد شدن از کنار آن ها یا انجامشان  به صورت دیگر را کاهش می دهد. بنابراین سعی کنید به روش های دیگر آن ها را انجام دهید تا ازحالت تکرار وعادت خارج شوند.

در مورد آینده صحبت کنید

جهت گیری افکارتان به سمت آینده، چشم انداز و اهداف تان  را برای شما مهم و متمرکز می کند. شما همان چیزی هستید که فکر می کنید.

·        عادت کنید روزانه اهداف خود را بخوانید.

·        در مورد دستیابی به آن ها و به آنچه مورد توجه تان است، فکر کنید.

·        اهداف خود را برای کسی که در زندگی شما مهم است بیان کنید.

·        آنها را در طول روز زمزمه کنید.

گفتگوهای متمرکز در آینده (هم با خودتان و هم با دیگران) الگویی از امید را ایجاد می کنند که نه تنها باعث ایجاد انگیزه، بلکه باعث تحریک شما برای رسیدن به آن اهداف می شوند.

مقاومت ذهنی را مدیریت کنید

هنگامی که با امید شروع می کنید، حس امید را فعال می کنید. اعتقاد به اینکه آنچه شما می خواهید نه تنها ممکن است، بلکه در دسترس هم است. امید و اعتقاد دو انگیزه قدرتمند در پیشبرد شما به سمت زندگی موفق هستند، این همچنین می تواند یک محرک قوی برای جلوگیری از درد باشد. به عنوان مثال، اگر نمرات عملکرد سه ماهه شما بهبود نیابد، شغل خود را از دست می دهید.

برای تقویت انگیزه های مثبتی که می بیند، مسیری را شروع کنید. حرکت به سمت هدف و صحبت کردن در مورد آنچه می خواهید باعث می‌شود، تا در محل کار، کارآمدتر شوید، از نظر اجتماعی وجه ی  بهتری پیدا کنید یا توانایی مدیریت فشارها و مهلت های کاری را داشته باشید. به آنچه در مسیر رسیدن به اهداف برایتان مهم است، فکر کنید. پاسخ های خود را یادداشت کنید. بپرسید، هنگامی که این تغییرات اتفاق بیفتد، چه تفاوتی در زندگی من به وجود خواهد آمد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر