موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

بازاریابی در حوزه گردشگری

بازاریابی در حوزه گردشگری

نویسنده : ali | زمان انتشار : 22 آبان 1399 ساعت 20:23

بسیاری از کسب و کارهای گردشگری به شکل خلاقانه و جالبی مشغول بازاریابی و فروش هستند که موثرتر و کارآمدتر از پیشنهادات و توصیه‌های خسته‌کننده است. اکثر مسافران هیچ تعهدی به برند خاصی ندارند و هنگامی که به فکر سفر می افتند، اصلاً به رزرو هتل یا بلیط هواپیما فکر نکرده‌اند، به همین دلیل بازاریابی و فروش در حوزه گردشگری و توریسم نقش مهمی دارد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

برنامه بازاریابی و فروش در حوزه گردشگری (توریسم) تهیه کنید.

شاید فکر کنید که یک برنامه بازاریابی برای شهر یا کشور مقصد، به عنوان ایده خلاقانه بازاریابی محسوب نشود، اما این کار، پایه و اساس سایر فعالیت‌های بازاریابی شما خواهد بود. بدون یک برنامه بازاریابی کارآمد، در کار خود به موفقیت نمی‌رسید. این برنامه چراغ راه شما شده و به تحقق اهدافتان کمک می‌کند.

برنامه های تاثیرگذار تولید کنید.

استفاده از برنامه‌های آنلاین با حضور افراد تاثیرگذار، راهی برای بازاریابی و فروش شرکت‌های گردشگری (توریسم) و هتلداری است که روز به روز رواج بیشتری پیدا می‌کند. این افراد کسانی هستند که فالوئرهای زیادی دارند و با خلق محتواهای خاص برای مخاطب خود، آنها را راضی و مشتاق نگه داشته‌اند. با حضور این افراد می‌توانید کسب و کار خود را هر چه بیشتر در معرض دید مخاطب قرار دهید، به خصوص که فالوئرهای آنها را نیز درگیر برنامه‌های خود می‌کنید.

راهنمای جذاب برای محدوده خدمات گردشگری خود تهیه کنید.

بازاریابی گردشگری باید به نیازها و خواسته‌های مسافر معطوف شود. بسیاری از آنها با منطقه شما آشنایی ندارند و یک راهنمای نوشتاری جامع و جالب می‌تواند کمک شایانی به آنها کند. این راهنما باید خوانا و جذاب و مختصر باشد زیرا تعداد خیلی کمی از افراد هستند که واژه به واژه آن را می‌خوانند. بنابراین اطلاعات مهمی نظیر فعالیت‌ها و جاذبه‌ها و سایر اطلاعات مهم آن محل را در این راهنما بگنجانید. طراحی حرفه‌ای و عکس‌های با کیفیت عالی را حتماً لحاظ کنید. برای نوشتن این راهنما از تور لیدرهای با تجربه استفاده کنید. آنها قطع به یقین خواست و نیاز مشتری را به طور ملموس در طی تجربه کاری خود درک کرده اند و می توانند به بهترین نحو مشاور شما باشند.

تور لیدر حرفه ای انتخاب کنید.

هر چه قدر هم که شما برنامه جذابی را تدارک دیده باشید و با بهترین امکانات بسته به قیمت پکیج به استقبال مشتری بروید در نهایت باید توجه داشته باشید که انتخاب یک تور لیدر یا راهنمای محلی نامناسب همه ی زحمات شما را از بین می برد. چرا که افراد شرکت کننده در یک برنامه گردشگری ساعات زیادی را با راهنمای محلی خود سر می کنند. اگر این افراد از صبوری بالا، تجربه مناسب، اطلاعات کافی و رفتار حرفه ای برخوردار نباشند. در نهایت برنامه شما جذابیت کافی را نخواهد داشت. پس حتما در برنامه های خود ارزیابی کاملی را از امکانات برنامه تور به ویژه راهنمای محلی داشته باشید. چراکه عدم توجه به این مسائل منجر به تبلیغات دهان به دهان منفی برای شما می شود. در نقطه مقابل اگر شما این کار را به درستی انجام دهید مشتری با رغبت بیشتری خدمات شما را به دیگران توصیه می کند.

بحث و گفتگو در شبکه های اجتماعی

افرادی که می‌خواهند به منطقه شما سفر کنند، سوالات زیادی دارند که قبل از سفر باید به آنها پاسخ دهید. یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت بازاریابی گردشگری، ایجاد یک پلتفرم گفتگو در صفحه اینستاگرام، تلگرام با فیسبوک تان است. برخی کسب و کارها حتی از شبکه های اجتماعی به عنوان پلتفرم خدمات مشتری استفاده می‌کنند. این کار را در توئیتر هم می‌توانید انجام دهید، و از این طریق می‌توانید اعتماد مخاطب را به دست آورید.

تهیه ویدئو را فراموش نکنید!

دنیای آنلاین به سمت تولید و پخش ویدئو پیش می‌رود. ویدئو ابزار مناسبی است که می‌تواند اطلاعات زیادی را در زمانی محدود به مخاطب منتقل کند، در عین حال کسب و کار و فعالیت شما را به خوبی نشان خواهد داد. اما این ویدئو نباید فقط درباره کسب و کارتان باشد، بلکه منطقه خود را به آنها نشان داده و اطلاعات مختصر و مفیدی از فعالیت‌ها و جاذبه‌ها ارائه کنید و آن را در وب سایت و رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

جمع آوری محتوای کاربران برای افزایش محبوبیت خود

مردم عاشق خواندن داستان‌ها و حکایت‌های واقعی از یک منطقه هستند. اعتمادی که از خواندن یک نظر مثبت به مخاطب منتقل می‌شود، به شدت موثر بوده و به شناخت هر چه بیشتر مخاطب از برند شما کمک می‌کند. مردم دوست دارند تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، پس اگر فردی، عکسی در اینستاگرام یا ویدئویی در آپارات از کسب و کار شما به اشتراک گذاشت، از او اجازه بگیرید و آن را در رسانه‌های اجتماعی خود قرار دهید.

نقطه تمایز خود را نمایان کنید!

هر کسب و کاری از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است که می‌تواند ارائه خدمات، برخورد کارکنان، محیط فوق‌العاده و … باشد. شما باید به بهترین نحو این تمایزات را در شبکه های اجتماعی و تبلیغات خود نمایان کنید. توجه داشته باشید که شاید شما در کسب و کار خود نسبت به رقبا بهترین نباشید ولی قطعاً ویژگی های متمایز کننده ای برای خود دارید. پس این نقاط قوت را جدی بگیرید و از آنها استفاده حداکثری داشته باشید. این نوع کمپین‌ها در صورت جذاب بودن با احتمال بیشتری توسط مخاطبان شما به اشتراک گذاشته می شوند و در نهایت باعث اعتمادسازی بین شما و دیگر مخاطبان می‌شوند.

تمرکز روی نوع مسافر

یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه بازاریابی گردشگری، شناخت مشتری است. اگر به این قضیه اهمیت ندهید، تلاش شما به باد رفته و از عهده رقبا برنمی‌آیید. منطقه شما مقصد سفر چه کسانی است؟ خانواده‌ها، زوج‌ها، افراد سالمند؟ سعی کنید روی یک گروه از مسافران تمرکز کرده و درباره آنها تحقیق کنید. از رسانه‌های جمعی در این زمینه استفاده کرده و آنها را متقاعد کنید از منطقه شما دیدن کنند. به عنوان مثال می‌توانید به زوج‌های جوان، پیشنهاد دهید در صورتی که از طریق آگهی تبلیغاتی شما، جا رزرو کنند یک ماه عسل خاص همراه با پذیرایی ویژه خواهند داشت.

بازاریابی موبایلی

خیلی از مردم بیشتر وقت خود را با موبایل می‌گذرانند، پس مطمئن شوید که وبسایت شما با پلتفرم‌های موبایل سازگاری داشته باشد و امکان بازدید از صفحه سایت، دانلود سریع صفحه و … محقق شود. عکس‌ها خیلی ساده‌تر و سریع‌تر مفاهیم را منتقل می‌کنند، پس یک حساب اینستاگرام باز کرده و به طور مرتب عکس‌های خود را در آن قرار دهید. ویژگی منحصر به فرد منطقه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از طریق یک تور مجازی، جاذبه‌ها و فعالیت‌های جالب را به مخاطب نشان دهید.

معرفی موارد جدید و رویدادهای در حال وقوع

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد تمایز نسبت به سایر رقبا، معرفی موارد جدید و فعلی منطقه‌تان است. رویدادهای مهم و وقایع خاص را به اطلاع آنها برسانید. خود را جای مسافران بگذارید و موارد جذاب، جالب و هیجان‌انگیز را به آنها نشان دهید.

ایده گرفتن از رقبا

با سایر کمپین‌های بازاریابی گردشگری مشورت کرده و استراتژی‌ها و ایده‌های جدید را از آنها بیاموزید. کارهای آنها را دنبال کنید و تلاش کنید نقاط ضعف و قوت کارهایشان را پیدا کنید. نقاط قوت آنها را در کار خود نیز به کار ببرید و نقاط ضعف آنها را برطرف کنید. به این ترتیب می توانید انتظار داشته باشید که مشتری برتری شما نسبت به رقبایتان را راحت تر درک کند.

گروه کلید (KSYKG) در حوزه بازاریابی به کلیه افراد و سازمان های مختلف خدمات مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی ارائه می دهد پس با ما تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر