موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

رستوران نقش جهان سمنان

رستوران نقش جهان سمنان

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 22 خرداد 1400 ساعت 19:21

2057 بازدید

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مجموعه پذیرایی و رستوران نقش جهان، اولین و بزرگترین مجتمع تجاری، گردشگری و پذیرایی سنتی در استان سمنان است. این رستوران در سرای نقش جهان قومس (کاروانسرای جهانبانی) قرار داشته و انواع غذاهای سنتی ایرانی را ارائه می کند.

نگاهی کوتاه به سرگذشت مجموعه پذیرایی نقش جهان:
مهندس همتیان و مهندس علیپور سرمایه گذاران سرای نقش جهان می باشند. این مجتمع در واقع کاروانسرایی بوده که در سال ۱۲۲۳ هجری شمسی توسط مرحوم سیف الله میرزا نوادگان قاجار وقف شده که از آن به صورت کاروانسرای درون شهری بهره برداری می شد؛ تا حدودا۳۰ سال قبل نیز قابل استفاده بوده و بازرگانی که در سطح کشور فعالیت داشتند محصولاتی رابه این کاروانسرا می آوردند و .از اینجا به داخل بازار و غیره توزیع می کردند. به مرور زمان بخش عمده‌ای از آن متروکه شد
که اینجانبان حدود ۸ سال پیش با مشارکت با متولی موقوفه و متعاقبا شروع به بازسازی و تجدید بنا اقدام کردیم. از اکیپ های اجرایی بومی استفاده شد به طوری که تقریباً قسمت عمده کاشی های به کار رفته توسط آقای قجر یکی از هنرمندان کاشی کار سمنان طراحی و ساخته شده اند. این بنا به نام کاروانسرای جهانبانی ثبت آثار ملی است.
جهت توسعه گردشگری و جذب گردشگر خارجی نیازمند فضای اقامتی برای گردشگران خارجی و داخلی نیز هستیم

این مجتمع در ۳ طبقه شامل پارکینگ و ۶۰ واحد تجاری، بازاری با تلفیق فضای سنتی و مدرن در قالب بازار سمنان احداث شده است و این مجموعه با ظرفیت ۸۰ نفر در فضای سالن و ۱۰۰ نفر فضای سرباز (تراس) میزبان شما در جشن های تولد، مراسم افطاری و دورهمی های خانوادگی با مرغوبترین و با کیفیت ترین مواد غذایی و مجرب ترین کادر آماده سازی و طبخ با طعمی به یاد ماندنی میزبان شما می باشد.

کباب های سرای نقش جهان سمنان:

انواع سینی های کباب با تزیین عالی و طعم دلپذیر را در رستوران نقش جهان سمنان تجربه کنید. سینی های مخصوص دونفره، سینی های مخصوص ۴ نفره (کباب مخصوص، جوجه کباب مخصوص، دریایی، مخلوط و غیره) از وعده های پیشنهادی این رستوران است.

غذاهای دریایی رستوران نقش جهان سمنان

غذاهای فست فود مجموعه نقش جهان سمنان:

نقش جهان انواع ساندویچ، همبرگر و پیتزا را ارائه می نماید.

غذاهای سبک و پیش غذا:

مجموعه نقش جهان انواع سوپ ها (جو، شیر و قارچ)، میرزا قاسمی، کشک و بادمجان کبابی، کوفته تبریزی با گوشت چرخکرده، دلمه های (فلفل، برگ مو) و بورانی (اسفناج، بادمجان کبابی) را ارائه می نماید.

غذای ویژه و داغ مجموعه پذیرایی نقش جهان:

منوی رستوران نقش جهان را در زیر دریافت نمایید:
منوی مجموعه پذیرایی و رستوران نقش جهاناسفند۹۸

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر