موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آمار گردشگری داخلی ایران

آمار گردشگری داخلی ایران

نویسنده : معین | زمان انتشار : 26 آبان 1399 ساعت 01:52

آمار گردشگران نوروزی ۹۸

تعطیلات نوروز یکی از بهترین مواقع برای سفرهای خانوادگی است و بسیاری از خانواده ها به مناطق مختلف کشور سفر می کنند. آقای علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز گذشته در بازدیدی که از معبد آناهیتا کنگاور داشتند جدیدترین آمار گردشگران نوروزی را اعلام کردند. این آمار نشان می دهد که گردشگری داخلی نسبت به سال قبل با ۲۱ درصد رشد همراه بوده است. در ادامه با الی گشت همراه باشید تا در مورد این خبر بیشتر صحبت کنیم.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

خرید آنلاین بلیط پرواز

رزرو آنلاین هتل

خرید آنلاین تور

1-58.jpg

جدیدترین آمار گردشگران نوروزی

مطالب مرتبط:تاریخ زنده ی کرمانشاه در تاریکه بازارمعرفی فرودگاه بین المللی کرمانشاهگودین تپه کرمانشاه، گنجینه ای هفت هزار ساله در غرب کشور

آقای علی اصغر مونسان، روز یکشنبه از معبد آناهیتا در کنگاور کرمانشاه بازدید کرد تا دستورات لازم برای مرمت و بازسازی این بنای ارزشمند و تاریخی را صادر کند. به گزارش خبرگزاری ایرنا، ایشان بعد از بازدید و بررسی معبد آناهیتا در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و در مورد جدیدترین آمار گردشگران نوروزی صحبت کرد.

به گفته ایشان: علیرغم شرایط آب و هوایی و باران های شدیدی که امسال شاهدش بودیم آمارها نشان می دهد که مردم به گردشگری و سفر علاقه مند هستند و به همین دلیل هم تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروز ۹۸ فراهم شده است. بر اساس آمارهای منتشر شده، از تاریخ ۲۸ اسفند ۹۷ تا روز ۳ فروردین ۹۸ حدود ۱۷ میلیون نفر شب اقامت در کشور ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل با ۲۱ درصد رشد همراه بوده است.

2-52.jpg

بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از معبد آناهیتا

آقای مونسان در مورد اثر تاریخی و ارزشمند آناهیتا به خبرنگاران گفت:

معبد آناهیتا یک بنای تاریخی بسیار ارزشمند در کشور است و من از همین جا این قول را به مردم کنگاور می دهم که اقدامات مناسب جهت مرمت و بازسازی این بنا انجام شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین به بازدید خود از منطقه اورامانات کرمانشاه اشاره کرد و بیان کرد: اورامانات منطقه ای بسیار تاریخی، زیبا و طبیعی است و لازم است اقدامات مقتضی جهت ثبت جهانی این منطقه صورت بگیرد. همچنین طاق بستان کرمانشاه هم ویژگی ها و قابلیت های ثبت جهانی را دارد که البته برای این کار، باید برخی مشکلات این بنا حل شود. آقای مونسان روز گذشته از بازار تاریخی کرمانشاه هم دیدن کرد و در جریان این بازدید، گفتگویی دوستانه با برخی از شهروندان و مردم کرمانشاه داشت.

در سال ۹۷ توجه و تمرکز مسئولین بر رونق گردشگری غرب کشور بود. غرب کشور پتانسیل های بالایی برای جذب گردشگر دارد و خوشبختانه جدیدترین آمار گردشگران نوروزی نشان می دهد که بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی غرب کشور را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده اند.

3-45.jpg

آناهیتا، بنایی تاریخی و ارزشمند

برخی مورخان معبد آناهیتا را معبدی برای الهه آناهیتا دانسته اند که در باورهای ایرانیان باستان الهه آب، فرشته نگهبان چشمه ها و باران و همین طور نماد باروری، عشق و دوستی قلمداد می شده است. البته برخی دیگر از محققان و مورخین ایرانی و عرب این بنا را کاخ ناتمام خسرو پرویز دانسته اند. برخی زمان ساخت آن را اواخر سده سوم و برخی دیگر به سده اول قبل از میلاد نسبت می دهند.

آقای سیف الله کامبخش فرد که کاوشگر این بناست قدمت آن را به سه دوره پادشاهی هخامنشیان، اشکانی و ساسانی نسبت می دهد و دیگر کاوشگر بنا، آقای مسعود آذرنوش آن را کاخ ناتمام خسرو پرویز و مربوط به اواخر دوره ساسانی می داند.

4-37.jpg

این بنای تاریخی روی تپه ای به ارتفاع ۳۲ متر و در ابعاد ۲۰۹ متر در ۲۲۴ متر ساخته شده است. نکته بارز و قابل توجه این بنا این است که ارتفاع ستون های آن نسبت به قطر آن ها سه به یک است که از این نظر، معبد آناهیتا رادر بین تمام بناهای مشابه در دنیا منحصر به فرد و بی نظیر می کند. از طرفی جالب است بدانید که معبد آناهیتا بزرگ ترین تک بنای سنگی کشور است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر