موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نقشه جاده جدید شیراز اصفهان

نقشه جاده جدید شیراز اصفهان

نویسنده : ali | زمان انتشار : 15 اسفند 1400 ساعت 13:16

امین آل شمس؛ سایت خبری تحلیلی شیراز۱۴۰۰:

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

با گذشت نزدیک به یک دهه از کلنگ زنی پروژه آزادراه شیراز – اصفهان وعده مسوولان برای افتتاح این طرح تاریخی همچنان با تاخیر مواجه شده و البته با نزدیک شدن به افتتاح به مشکلی نزدیک می شویم که می تواند تبدیل به مصیبت شود. پروژه آزادراه شیراز اصفهان  در  مسیر  کریدور  شمال-جنوب در دوباند به طول ۲۲۵ کیلومتر و هفت قطعه درحال احداث هست که قطعه هفتم و روش اتصال آن به شیراز در هنگام افتتاح قطعا به یک معضل بزرگ و مصیب برای مردم تبدیل می شود.

در تقشه ها و طرحهای منتشر شد و همچنین مصاحبه های مسوولان مشخص شده که این قطعه از روستای تنگ خیاره بیضا شروع شده و با عبور از جنوب پادگان شهید بهشتی برروی جاده قدیم گرفته و با گذر از گردنه تنگ خیاره و دشت صدرا به اتوبان شیراز – سپیدان و منطقه ای بین روستای قلات و گویم خواهد رسید. 

اکنون به بررسی وضعیت ترافیک فعلی این مسیر می پردازیم. مسیر فعلی اتوبان شیراز – سپیدان که پس از زیرگذر در دست تعریض گلستان شروع می شود مسیری شامل دو باند رفت و دوباند برگشت است که در محل دوکوهک و گویم به دلیل وجود شهرکهای مسکونی در روزهای تعطیل دارای ترافیک سنگین و کلافه کننده است که البته اکنون بخشی از مسیر در محل دوکوهک در دست تعریض است که مشکل اصلی ترافیک در منطقه گویم وجود دارد.

حال تصور کنید که تمام یا بخش زیادی از بار ترافیک مسیر فعلی اصفهان به شیراز به این آزادراه منتقل شده و این ترافیک در محل اشاره شده به بزرگراه شیراز سپیدان رسیده و به سمت شیراز سرازیر شود! در این زمان است که مردم و نه مسوولان، معنی واقعی کلمه مصیب و گرفتاری در ترافیک بی سابقه را تجربه خواهند کرد. نکته قابل توجه اینکه با گذشت ۱۷ ماه از آغاز عملیات عمرانی قطعه ۷ آزادراه، هنوز عملیات اجرایی تقاطع آزادراه با اتوبان شیراز – اصفهان شروع نشده و مسوولان درباره کمربندی شمالغرب شیراز که در امتداد مسیر آزادراه و در دامنه کوه دراک ساخته خواهد شد صرفاً چند جلسه برگزار کرده و عملیات اجرایی این پروژه که ۲۰ کیلومتر طول دارد آغاز نشده و با توجه به حجم عملیاتی آن احتمالا ساخت آن بیش از دو دهه طول خواهد کشید.در دو تصویر زیر وضعیت اتصالی آزاده راه به شیراز و زیرساختهای عمرانی مورد نیاز مشخص شده است:

وضعیت اتصالی آزاده راه به شیراز

وضعیت اتصالی آزاده راه به شیراز

اکنون و در ابتدا باید منتظر ماند و دید که این پروژه چه زمانی افتتاح می شود و در وهله دوم اینکه برای مشکل اشاره شده چه تدبیری اندیشیده شده است.

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر