موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

فاصله اصفهان تا شیراز با ماشین شخصی

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 03 اسفند 1400 ساعت 19:28

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

فاصله اصفهان تا شیراز از نظر مسافت و زمان

شیراز یکی از زیباترین شهرهای کشور و سالانه پذیرای گردشگران و توریستان زیادی از تمام نقاط کشور و البته سرتاسر دنیا است. این شهر با قرار گیری در جنوب و با آب و هوای گرم و مرطوب جذابیت زیادی برای مسافرین دارد. شهر شیراز با فرهنگ، تاریخ و هنر شناخته شده خود، مهد سعدی و حافظ بوده و هنر واقعی را به همه مردم دنیا نشان می‌دهد و هر بیینده‌ای را شگفت‌زده می‌کند. حالا اگر شما در اصفهان زندگی می‌کنید و می‌خواهید با گذراندن فاصله اصفهان تا شیراز راهی این شهر دوست‌داشتنی شوید، ممکن است سوالات زیادی درباره مسیر و مسافت در ذهن شما ایجاد شده باشد که با همراهی ما به تمام جواب‌های خود خواهید رسید.

fasele-esfahan-shiraz-mashin-min.JPG

روش های سفر از اصفهان تا شیراز

راه‌های زیادی برای پیمودن فاصله اصفهان تا شیراز وجود دارد. شما می‌توانید با اتوبوس، خودروی شخصی، قطار و البته با هواپیما به این شهر تاریخی سفر کنید و با جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی آن آشنا شوید. فاصله این شهر تا شیراز تقریبا 484 کیلومتر است که بر اساس مسیر انتخابی شما ممکن است کمتر و یا بیشتر شود.

فاصله اصفهان تا شیراز با ماشین شخصی

بهتر است بدانید که اگر می‌خواهید با خوروی شخصی خود به شیراز بروید، سه مسیر اصلی برای رفتن در پیش روی شما قرار دارد که با انتخاب هر کدام می‌توانید تاثیر زیادی بر روی مدت زمان سفر خود داشته باشید. سه مسیر 481، 484 و 497 کیلومتر از اصفهان تا شیراز وجود دارد که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند، مسیر کوتاه‌تر یعنی آزادراه غرب اصفهان که 481 کیلومتر تا شیراز مسافت دارد را انتخاب کنند. این مسیر کوتاه‌تر، تقریبا 5 ساعت و 26 دقیقه طول می‌کشد که شهرهای شهررضا، آباده، صفاشهر، مرودشت در مسیر حرکت آن قرار دارند. درست است که سفر با خودرو زمانبر بوده و ممکن است کمی خسته کننده باشد، اما به مسافرین این امکان را می‌دهد که به تفریح‌گاه‌ها و مکان‌های گردشگری در طول مسیر سری بزنید و با جاذبه‌های توریستی بیشتری آشنا شوید.

فاصله اصفهان تا شیراز با اتوبوس

اگر می‌خواهید سفری به‌صرفه و کم هزینه داشته باشید، می‌توانید از گزینه سفر با اتوبوس استفاده کنید و به میزان قابل توجهی هزینه‌های خود را بکاهید. اتوبوس‌های VIP کلاسیک، VIP تخت‌شو و درجه یک سفری امن را به ارمغان می‌آورند و بسیار راحت هستند. مسافت مسیر اتوبوس‌های اصفهان به شیراز 482 کیلومتر است که در مدت زمان 6 ساعت طی می‌شود. شما نیز اگر می‌خواهید رانندگی نکنید و از سفر خود بیشترین استفاده را ببرید، بهترین و راحت‌ترین گزینه این است که برای خود و اعضای خانواده بلیت اتوبوس VIP تهیه کنید و با گوش نواختن به موسیقی مورد علاقه‌تان از مسیر جاده‌ای لذت ببرید.

فاصله اصفهان تا شیراز با هواپیما

سفر با هواپیما در زمان کوتاهی انجام می‌شود و هیچ گونه خستگی و ناراحتی برای شما به همراه نخواهد آورد. مسافت اصفهان تا شیراز با هواپیما 348 کیلومتر است و شما در طی مدت زمان تخمین زده یک ساعت و یست دقیقه به مقصد خواهید رسید. البته بر اساس شرایط آب و هوایی ممکن است این مدت زمان کمی کاهش یا افزایش یابد. پیمودن فاصله اصفهان تا شیراز هوایی برای افرادی مناسب است که حوصله سفرهای طولانی مدت با اتوبوس‌ها و ماشین‌های شخصی را ندارند و می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شیراز برسند. اگر تمایل دارید که در زمان خود صرفه جویی کنید بلیط هواپیمای سفر خود را رزرو کنید و با امنیت کامل به شیراز بروید.

fasele-esfahan-shiraz-havayi-min.JPG

فاصله اصفهان تا شیراز با قطار

یکی دیگر از راه‌های سفر به شهر هنرمندان استفاده از قطار است. همانطور که می‌دانید سفر با قطار حال و هوای خاص خود را دارد و می‌تواند یک تفریح جذاب باشد. در کوپه‌های امن و راحت بشینید و فقط به فکر برنامه تفریحی خود در شیراز باشید. امنیت زیاد، سرعت بالا و از همه مهم‌تر حفظ حریم خصوصی افراد باعث می‌شود، این سفر 4 تا 6 ساعته را انتخاب کنند. البته باید بدانید که فاصله اصفهان تا شیراز 457 کیلومتر است. ایستگاه راه آهن اصفهان در میدان آزادی، 5 کیلومتری جاده شیراز و در مقابل سپاهان شهر قرار دارد. فقط کافی است بلیط خود را رزرو کنید و برای سفر خود آماده شوید. تنها نکته‌ای باید توجه کنید این است که قیمت بلیط قطار بر اساس نوع قطار متفاوت خواهد بود.

فاصله اصفهان تا شهرهای شیراز

حالا که بار سفر به مقصد شیراز بستید تا با طلوع آفتاب از تهران به غروب آفتاب در شیراز برسید، همانطور که پیش تر اشاره کردیم، روش‌های مختلفی برای رسیدن به شیراز دارید که با توجه به شرایط‌تان می‌توانید سفر با ماشین شخصی، اتوبوس، قطار یا هواپیما را انتخاب کنید. همچنین می توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید و فاصله اصفهان تا شهرهای زیبای شیراز را بدانید و با یک برنامه ریزی عالی به سفر بروید.

فاصله اصفهان تا اقلید

اقلید یکی از شهرهای بسیار زیبا و سرسبز شیراز است که با جاذبه‌هایی مانند حوض دختر گبر، کتیبه پهلوی، مسجد جامع، غار تنگ براق، کوه آدم کوهی اقلید و چشمه محمد رسول الله (ص) حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بیشتر آثار تاریخی این شهر به 5 هزار سال قبل از میلاد باز می‌گردند و آثار دیگر مربوط به دوران قبل از اسلام هستند. این شهر آب و هوای کوهستانی داشته و تا فصل بهار پوشیده از برف است و زیبایی‌های خاص خود را دارد. اصفهان در فاصله 268 کیلومتری از این شهر قرار دارد و شما می‌توانید در مدت زمان 3 ساعت و 10 دقیقه فاصله فاصله اصفهان تا شیراز را طی کنید و به این شهر زیبای کوهستانی برسید. در سفر خود از این شهر سوغاتی مانند گبه، خرما، گردو، قصبک، گلیو و قالی را به همراه خود بیاورید و خاطران آن را برای همیشه حفظ کنید.

fasele-esfahan-eqlid-min.JPG

فاصله اصفهان تا آباده

شهر زیبای آباده در فاصله 210 کیلومتری از اصفهان قرار دارد و می‌توان در 2 ساعت و 29 دقیقه‌ به این شهر رسید. این شهر یکی از شمالی‌ترین شهرهای شیراز است و گیوه‌دوزی یکی از هنرهای پر رونق آباده به شمار می‌آید. مراتع زیادی در این شهر وجود دارد که ییلاق طوایف مختلف قشقایی است. باید گفت که این منطقه از جمله مناطق سردسیر محسوب می‌شود و در زمستان بسیار سرد است. این شهر ذخایر غنی معدنی زیادی دارد و پوشش گیاهی متنوع آن شامل گل‌های رنگارنگ بهاری و گیاهان دارویی است. در سفر به این شهر می‌توان شاهد زیبایی‌های منبت‌کاری‌ بر روی کاخ مرمر بود که توسط هنرمندان مشهور و صاحب نام با ظرافت زیاد ایجاد شده‌اند. جاذبه‌های گردشگری مانند قبور خورشیدی، قلعه گبری، خرفخانه، تیمپه صرافیان، تیمچه مسعودی، کلاه فرنگی سورمق، کاروانسرای شورجستان، آرامگاه روح الله عباسی، کاخ بهرام سورمق و... در سفر به این شهر فراموش نکنید و با تاریخ و هنر این شهر آشنا شوید.

fasele-esfahan-abade-min.JPG

فاصله اصفهان تا پاسارگاد

پاسارگاد در 130 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد. شما می‌توانید در 4 ساعت و 7 دقیقه به این شهر که در 369 کیلومتری اصفهان واقع شده است برسید. این مجموعه باشکوه یادگاری از دوران هخامشی است و سازه‌های تاریخی زیادی دارد. کاخ دروازه، کاخ بار عالم، باغ پادشاهی پاسارگاد، دو کویک، آرامگاه کمبوحیه و کاروانسرای مظفری بهترین سازه‌های این مجموعه هستند. این بناها با مصالحی مانند سنگ، آجر، خشت خام و چوب ساخته شده و طول 45 سانتی‌متری دارد. این منطقه آب و هوای نیمه خشکی دارد و میزان بارندگی در آن متوسط است. تابستان‌های معتدل و زمستان‌های سرد بهترین موقعیت را برای تفریح در این منطقه ایجاد می‌کند.

fasele-esfahan-pasargad-min.JPG

فاصله اصفهان تا جهرم

فاصله اصفهان تا جهرم شیراز 608 کیلومتر است و در مدت زمان 7 ساعت و 24 دقیقه به این منطقه خواهید رسید. جهرم از جمله شهرهای قدیمی استان فارس است و آب و هوای گرمی دارد. بر اساس گفته‌های کارشناسان جهرم توسط اردشیر اول چهار سده قبل از میلاد مسیح ساخته شد و مرکز اقامت شاهزادگان بوده. جاذبه‌های گردشگری جهرم شامل آتشکده جهرم، مسجد جامع، آتشکده قدمگاه، آبشار مروارید خفر، دروازه پیر شبیب و خانه تاریخ استان طوفان می‌شود که نشان دهنده تاریخ و قدمت این شهر هستند. در این شهر می‌توانید از خوراک‌های سنتی پی پخ، آش الوک، کوفته سبزی جهرمی، قیمه جهرمی، تیتالو، کلم پلو و ... لذت برد و با فرهنگ غذای این شهر آشنا شد. حتما سری به مغازه‌های سوغاتی جهرم بروید و قالی، جاجیم، پنبه و بادام را به همراه خود ببرید.

fasele-esfahan-jahrom-min.JPG

فاصله اصفهان تا سپیدان

اگر نگاهی بر روی نقشه بیندازید، متوجه می‌شوید که فاصله اصفهان تا سپیدان 444 کیلومتر است و در مدت زمان 5 ساعت و 44 دقیقه می‌توانید به این منطقه برسید. سپیدان یکی از مناطق محبوب و جذاب گردشگری در غرب استان فارس محسوب می‌شود. جاذبه‌های آبشار مارگون، چشمه شش پیر، تنگه تیزاب، چله گاه و قلعه رنج از جمله زیبایی‌های این منطقه هستند. این منطقه چشم اندازهای زیادی دارد و طبیعت آن بسیار خیره کننده است. در هر فصلی از سال این منطقه چهره زیبایی از خود را با آب و هوای دلچسب به تصویر می‌کشد.

fasele-esfahan-sepidan-min.JPG

فاصله اصفهان تا صفاشهر

صفاشهر در 304 کیلومتری استان اصفهان قرار دارد و بعد از گذشت 3 ساعت و 26 دقیقه می‌توان به این منطقه جذاب و دیدنی رسید. این شهر دارای آب و هوای سرد و خشکی بوده که در فاصله 185 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است. صفاشهر با ذخایر معدنی سنگ مرمریت و خاک سیلیس خود شناخته می‌شود که از آنها در ساخت کاشی و سرامیک استفاده می‌کنند. آثار باستانی مانند امام زاده شهدا، کاروانسرای قاجاریه، تل خاکی، تل جنگی و ... در این شهر قرار دارد که قدمت‌های زیادی دارند. این منطقه تفرجگاه‌ها و مناطق تفریحی زیادی برای توریستان ایجاد کرده است که در ایام مختلف سال مملو از توریست و گردشگر می‌شود. فراموش نکنید در سفر خود به صفاشهر به قصر یعقوب، کوه عزمت، غار دیو، بیدستان، چشمه بناب، تپه‌های باستانی و قلعه گرگی بزنید.

fasele-esfahan-safashahr-min.JPG

فاصله اصفهان تا فیروزآباد

فیروز آباد شیراز در 96 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد و از جمله شهرهای بسیار مهم دوره ساسانی است. شما می‌توانید بعد از 7 ساعت و 3 دقیقه به فیروزآباد که در فاصله 590 کیلومتری از شهر اصفهان قرار دارد برسید. پیشینه تاریخی این شهر به زمان اردشیر بابکان یعنی آخرین سال‌های حکومت پارتیان بازمی‌گردد. باید گفت که این شهر اولین شهر گرد در جهان محسوب می‌شود و مقر امپراطوری‌های گذشته بوده است. در سفر به این شهر تاریخی می‌توان سری به قلعه دختر، کاخ اردشیر 1800 ساله، تنگ چوگان، کعبه زرتشت، تنگ خرقه و .. زد و از زیبایی‌های تاریخی آنها بازدید کرد.

fasele-esfahan-firuzabad-min.JPG

فاصله اصفهان تا قلات

مسافت روستای قلات تا اصفهان 633 کیلومتر است. شما در طی مدت زمان 7 ساعت و 41 دقیقه می‌توانید به این مجموعه‌ مملو از شگفتی برسید و از آن بازدید کنید. این روستا بخاطر وجود خانه‌های پلکانی خود در جهان شناخته شده و مکان‌های تفریحی زیادی دارد. بافت قدیمی و بکر این روستا در کنار رستوران‌ها و کافه‌های متعدد هر مسافری را مجذوب خود می‌کند. درختان انبوه جنگلی و پوشش‌های گیاهان دارویی و البته رودخانه‌های جذاب را می‌توان در این منطقه مشاهده کرد. مغازه‌های کوچک روستا، بهترین محصولات منطقه مانند شیر، پنیر، شیره‌ی انگور، کشک و آبغوره را عرضه می‌کنند. آسیاب‌های آبی، حجاری‌های قدیمی و سنگی، حمام قدیمی، بازار قدیمی و .. رازهای این منطقه را به همه بازگو می‌کنند.

fasele-esfahan-ghalat-min.JPG

فاصله اصفهان تا لار

باید گفت که فاصله اصفهان تا لار 759 کیلومتر است و می‌توانید در 9 ساعت و 5 دقیقه به آن برسید. این شهر در جنوب استان فارس قرار دارد و در ارتفاع 915 متری از سطح دریا است. بناهای تاریخی زیادی در لار وجود دارد که قدمت آنها به پیش از سلام بازمی‌گردد. جاذبه‌های گردشگری مانند آتشکده محلچه، قلعه اژدها چیکر، قلعه جبرئیل، کاروان سراها و .. بهترین مناطق برای بیان تاریخ هستند. زمستان‌های معتدل و تابستان‌های خشک از ویژگی‌های این شهر است.

fasele-esfahan-lar-min.JPG

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر