موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

جاهای دیدنی بین اصفهان تا شیراز

جاهای دیدنی بین اصفهان تا شیراز

نویسنده : معین | زمان انتشار : 23 اسفند 1400 ساعت 18:01

2019/10/15

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

- 16:04

- نوشته شده توسط: تیم محتوای سفر

مشاهده: 1463 -

aparat-logo.pngaparat-logo.png

فاصله سفر اصفهان تا شیراز

اصفهان و شیراز هردو از زیباترین شهرهای کشورمان است و هردوی این دو شهر سالانه میلیون ها گردشگر توریستی از کل کشور و نقطه نقطه ی جهان به خود جذب میکند. اصفهان و شیراز از شهرهای فرهنگی، تاریخی و هنری کشورمان محسوب می شود. اما تفاوت های بین این دو شهر نیز به زیبایی ها و تنوع سفری افزوده است.

اصفهان در مرکز کشور واقع بوده و از آب و هوای معتدلی برخوردار است. در حالی که شیراز از شهرهای استان فارس بوده و در جنوب کشور قرار دارد. آب و هوای شیراز گرم و مرطوب است. هردوی این شهر از مکان های فوق العاده زیبا و هنری و تاریخی برخوردارند. شیراز ،مهد سعدی و حافظ، شهری آمیخته با بوی نارنج در اردیبهشت ماه و اصفهان شهری است زنده به جریان زاینده رود با نقش و نگارهای هنرآگین در میدان نقش جهانش و زیبایی سی و سه پل آن در شب. همه این ها قسمت های کوچکی از این دو شهر زیباست که به شما عنوان کردیم.

اگر می خواهید سفری زمینی یا هوایی بین این دو شهر جادویی داشته باشید بهتر است برنامه مناسبی قبل از سفرتان بچینید و پیش از سفر اطلاعی از مسافت بین این دو شهر و مدت زمان سفرتان پیدا کنید.

حتما بخوانید: خرید بلیط اتوبوس تهران به مشهد، اصفهان، شیراز و

مسافت سفر زمینی اصفهان به شیراز و مدت زمان آن:

برای مسافرت از شیراز به اصفهان شما میتوانید از ۲ مسیر استفاده نمایید.

مسیر ۱: ۴۸۹ کیلومتر/ ۵ ساعت و ۳۶ دقیقه
مسیر ۲: ۵۱۳ کیلومتر/ ۶ ساعت و ۵۴ دقیقه

اگر میخواهید سفر جاده ای از اصفهان به شیراز با خودروی شخصی داشته باشید و از مناظر ما بین این دو شهر لذت ببرید بهتر است بدانید فاصله بین شیراز واقع در استان فارس و اصفهان عموما در جاده های عمومی ۴۸۲ کیلومتر است. طی این مسافت با سرعت خودرو به طور متوسط   از ۸۰ کیلومتر حدودا ۴ الی ۵ ساعت زمان سفرتان خواهد بود.

البته در دو مسیر مذکور مدت زمان و مسافت متغیر خواهد بود. و اما اگر میخواهید بلیط اتوبوس اصفهان به شیراز تهیه کنید بهتر است بدانید روزهای مختلفی از هفته اتوبوس های معمولی و VIP از ترمینال صفه( ابتدای جاده شیراز_اصفهان) یا کاراندیش به سمت ایستگاه ترمینال کاوه( ابتدای جاده کاوه) در حرکت اند. می توانید بلیط اتوبوس خود را به صورت آنلاین هم رزرو کرده و صندلی خود را از قبل انتخاب کنید.

ضمنا آزادراه جدیدی به عنوان مسیر سوم اصفهان_ شیراز اجداث شده است که به جهت کاهش زمان و مسافت سفرتان میتوانید از این مسیر جدید نیز رانندگی کنید.

از آنجا که شهرهاي اصفهان و شيراز از ديرباز دو مقصد مهم گردشگري براي هموطنان و گردشگران خارجي محسوب مي‌شوند ، احداث آزادراه اصفهان – شيراز علاوه بر مزيت‌هاي يك راه ایمن و كوتاه، مسير اين دو شهر را با داشتن جاذبه‌هاي باستاني و طبيعي به مقصد گردشگري تبديل کرده است.

علاوه بر این با احداث اين آزادراه زمان سفر خودروهاي سواري به ۱۰۰ دقيقه، اتوبوس به ۱۱۵ دقيقه و ميني‌بوس به ۱۴۰ دقيقه كاهش یافته است.

بیشتر بخوانید : ۳ هتل محبوب اصفهان را بشناسید

مسافت و مدت زمان سفر هوایی اصفهان_ شیراز:

فاصله هوایی اصفهان تا شیراز حدود ۳۴۸ کیلومتر است که این فاصله در مقایسه با فاصله زمینی این دو شهر خیلی کوتاه تر است. مدت زمانی که طول خواهد کشید تا مسافران اصفهان را به مقصد شیراز ترک کنند حدود ۵۶ دقیقه است. اکثر اوقات مدت زمان کمتر از این است ولی در شرایط بد آب و هوایی و وجود ریزگردها ممکن است این مدت زمان بیشتر شود که باز هم در مقایسه با سفر از راه زمینی مدت خیلی کمتری خواهد بود و مزایای خاص خود را دارد. قیمت بلیط هواپیمایی اصفهان به شیراز از حدود ۱۰۰ هزار تومان شروع می شود که البته بهای بلیط برای کودکان زیر ۱۲ سال هم دارای تخفیفاتی است که اکثراً حدود ۱ تا ۱۵ درصد می باشد. قیمت بلیط هواپیما دارای نرخ مصوب و مشخص است. قیمت بلیط اصفهان به شیراز هم گاهی در پروازهای چارتری خیلی کمتر خواهد شد. بلیط پرواز اصفهان به شیراز را هم مانند اکثر بلیط ها می توانید به صورت اینترنتی و آنلاین از وبسایت پر مخاطب سفر دات کام خریداری کنید.

مسافت و مدت زمان سفر اصفهان به شیراز با قطار:

سفر با قطار از دیرباز در لیست سفرهای لذت بخش قرار دارد چرا که علاوه بر هزینه کمتر سفر، در مسیر سفرتان با قطار از مناظر دشت و کوه لذت می برید و همچنین برای یک سفر خانوادگی و چند ساعت کنار هم بودن پیشنهاد جالبی است.

شما می توانید از اصفهان به شیراز با تهیه بلیط قطار به صورت آنلاین سفر کنید. ايستگاه راه آهن اصفهان در جاده اصفهان -شيراز ، مقابل سپاهان شهر واقع است.

اخیرا قطار- اتوبوس جدیدی از اصفهان به شیراز احداث شده است که همه روزه از شیراز ساعت۶ و ۳۰ دقیقه صبح حرکت کرده و بعد از ظهرها ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه از اصفهان خارج و نیمه شب وارد شیراز می‌شود.

ظرفیت این قطار اتوبوسی ۵۴۰ نفر است و ۱۲۰ کیلومتر درساعت سرعت دارد و در حال حاضر بلیط این قطار ۱۴ هزار تومان می باشد. این قطار دارای تخت بوده و بلیط تختهای ویژه آن ۲۲ هزار تومان و تخت‌های معمولی ۱۵ هزار تومان است. علاوه بر آن قطار این مسیر با توجه به درخواستهای مردم افزایش یافته وهفته ای ۲ روز شده است. شما می توانید با رزرو آنلاین بلیط قطار_اتوبوس خود را تهیه کرده و در مدت زمان ۴ الی ۶ ساعت از اصفهان تا شیراز سفر کنید.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر