موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

فاصله اصفهان تا تهران

فاصله اصفهان تا تهران

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 24 آبان 1399 ساعت 13:23

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آیا تا کنون به اصفهان سفر کرده اید؟ آیا می دانید که فاصله تهران تا اصفهان چند کیلومتر است؟ اگر اولین بار است که قصد دارید  از تهران به اصفهان سفر کنید با اجاره خودرو از سعادت رنت سفر خود را همین حالا شروع کنید. برای اطلاع از فاصله تهران تا اصفهان حتما ادامه این مطلب را بخوانید.

برای مسافرت از تهران به اصفهان شما میتوانید از 3 مسیر استفاده نمایید.

gif-saadat-rent.gif

اجاره خودرو  

Distance-from-Tehran-to-Isfahan.jpg

فاصله تهران تا اصفهان

مسافت تهران تا اصفهان
مسیر 1    448 کیلومتر    4 ساعت و 44 دقیقه
مسیر 2    431 کیلومتر    4 ساعت و 56 دقیقه
مسیر 3    436 کیلومتر    5 ساعت


جاده تهران به اصفهان یکی از مسیر های پرتردد ایران است. در فاصله تهران تا اصفهان شهرهای بسیار زیبایی وجود دارد، که باعث می شود شما متوجه نشوید این راه را چگونه طی کرده اید. اصفهان از لحاظ فرهنگی، گردشگری و اقتصادی جزو شهرهای مهم ایران است که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل این شهر جزو پر رفت و آمدترین مسیرهای بین‌شهری ایران می باشد. فاصله تهران تا اصفهان به شرایط شما بستگی دارد که کدام یک از وسایل نقلیه را برای سفرخود ترجیح می دهید.


فاصله تهران تا اصفهان 450کیلومتر می باشد. در این فاصله شاید به دلیل بیابانی بودن حوصله شما سر برود اما شهرهای پیش رویتان حتما شما را به وجد خواهد آورد. با توجه به اینکه مسیر تهران تا اصفهان به نسبت طولانی است پس حتما برای سفر خود یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید تا از این سفر خسته نشوید. اصفهان یکی از شهرهای مهم ایران برای گردشگران داخلی و خارجی می باشد. اگرشما از شهر تهران قصد سفر به اصفهان را دارید با طی کردن مسافت 450 کیلومتر یعنی کمتر از 5 ساعت می توانید به نصف جهان ایران برسید.مسیر تهران به اصفهان

مدت زمان سفر از تهران به اصفهان

فاصله تهران تا اصفهان مسیری حدودا 5 ساعته است. حداقل زمان برای طی کردن این مسیر با ماشین و بدون استراحت 5 ساعت و با استراحت بین راه 10 ساعت خواهد بود. این راه اغلب بیابانی است اما در بین مسیر می توانید در شهر کاشان توقف کرده و استراحت کنید. این سفر با حرکت از تهران به سمت قم آغاز می‌شود. فاصله تهران تا قم 148 کیلومتر است و در حدود یک ساعت و 52 دقیقه این مسیر طول می‌کشد. بعد از عبور ازقم مقصدی بعدی که پیش رویتان است شهر تاریخی کاشان می باشد.

شهرهای بین راهی فاصله تهران تا اصفهان

شهر قم

قم اولین شهر در مسیر تهران به اصفهان است. این شهر  یکی از مهم‎ترین شهرهای مذهب ایران است. زیارتگاه حضرت معصومه به عنوان مهمترین جاذبه گردشگری این شهر محسوب می شود. بیشتر مسافران اصفهان حتما در سهر قم توقف می کنند و به زیارت حضرت معصومه می روند.

شهر کاشان 

Historical-houses-of-Kashan.jpg

خانه های تاریخی کاشان

یکی از شهرهای مهم در فاصله تهران تا اصفهان کاشان می باشد. هنگام حرکت ازشهر تهران به سمت اصفهان اغلب تورهای مسافرتی در بین راه برای استراحت در شهر کاشان توقف می کنند. این توقف برای شما دو سر سود خواهد بود. کاشان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و ایجاد یک شاه راه بین دو شهر تهران و اصفهان توانسته چهره متفاوتی را به خود بگیرد.برخی شهرهای ایران  به جای مانده از قلب تاریخ این سرزمین هستند. کاشان جزو یکی از همین شهرها می باشد. آثار و بناهای موجود در شهر کاشان ارزش این را دارد که شما درسفر خود از تهران به اصفهان به این شهر نیز سری بزنید.

جاذبه های گردشگری کاشان

کاشان یکی از شهرهای مهم توریستی ایران است که به دلیل قرار گیری در مسیر تهران به اصفهان اهمیت آن دو چندان شده است. این شهر به دلیل وجود بناهای تاریخی، بخصوص خانه های تاریخی به جاب مانده از گذشته از شهرت خاصی برخوردار می باشد.

Kashan-Silk-Hills.jpg

سیلک نام اولین تمدن شهر نشینی ایران که در مرکز شهر کاشان است 

پس از استراحت و صرف غذا در شهر کاشان را ه خود را به سمت اصفهان ادامه دهید. پیشنهاد می‌کنیم تا به جای عبور سریع از شهر کاشان، یک روز را در این شهرتوقف داشته باشید و از جاذبه‌های تاریخی آن مانند بازار قدیم ، خانه تاریخی ها، باغ فین و تپه های سیلک و..... دیدن کنید.

اگر برای سفر خود از تهران به اصفهان برنامه ای چند روزه چیده اید حتما تجربه یک شب اقامت در خانه های قدیمی کاشان را از دست ندهید. تعدادی از خانه‌های قدیمی این شهر پس از مرمت و بازسازی به محلی برای اقامت گردشگران تبدیل شده است. پس از مستقر شدن در این خانه ها، فرصت را از دست ندهید و گردش خود را در کاشان و بازدید از جاذبه‌هایی مانند تپه سیلک، باغ و حمام فین ادامه دهید.

گردش در اصفهان


پس از اینکه گشت و گذار در قم و کاشان را تجربه کردید حالا نوبت به مقصدتان می رسد. شهر اصفهان. اصفهان یکی از مهمترین شهرهای گردشگری در ایران می باشد که شاهکاری بی بدیل  از معماری ایرانی است. اصفهان که به دلیل بهره مندی از هنر معماری ایرانی و سرزندگی به نصف جهان مشهور است یکی از بهترین مقاصد سفر در ایران محسبوب می شود. اصفهان  به دلیل بهره مندی از آب و هوای معتدل در هر فصلی از سال می تواند پذیرای گردشگران زیادی از اقسانقاط کشور باشد.

Imam-Moschee-%28Jame-Abassi-Moschee%29.jpg

مسجد شاه یا مسجد جامع اصفهان یکی از بزرگترین مساجد ایران

وجود مجموعه ای از آثار با شکوه با معماری اسلامی، مناره ها و گنبدهای پر زرق و برق، غذاهای محلی و مجموعه از مکان های تاریخی، اصفهان را به بهترین مکان برای گذراندن تعطیلات تبدیل کرده است.یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی شهر میدان نقش جهان می باشد. به جرات می توان گفت که این میدان یکی زیباترین و بزرگترین سازه های مهندسی جهان محسوب می شود. میدان نقش جهان در زمانی صفویه، که شهر اصفهان به عنوان پایتخت کشور انتخاب شده بود بنا نهاده شده است. در این میدان 200 حجره در دو طبقه وجود دارد که در آنها تمام صنایع دستی شهراصفهان به فروش می رسد.

از تهران تا اصفهان به قلم خبرنگار گاردین

به تازگی یکی از خبرنگار گاردین به اصفهان سفر کرده است. بخشی از مشاهدات او در این سفر معماری حیرت‌انگیز، مناظر فوق‌العاده و فرهنگ غنی این شهر بوده که در ماجراجویی‌هایش از آنها صحبت به میان آورده است. این خبر نگار گاردین در این سفر از شهر اصفهان بسیار تعریف کرده و در سفرنامه خود گفته که : من به شهری در ایران سفر کردن که با چشم خود تاریخ را در آن مشاهده کردم. در این بازدید میدان باشکوه نقش جهان و گنبدهای آن به همراه عالی قاپو جزو بناهای فوق‌العاده‌ای این شهر هستند که دوست دارید دوباره و دوباره آن‌ها را تماشا کنید. بزار بزرگی در اطراف این میدان وجود داشت که در آن صنایع دستی شهر به فروش می رسید و صدای چک کش ها در آن گوش را نوازش می کرد.

 تهران تا اصفهان با شرکت اجاره خودرو سعادت رنت

Car-Rental.jpg

تصور کنید خودرویی ندارید و توان خرید آن را نیز با توجه با افزایش قیمت ها از دست داده اید. یا ممکن است با افزایش قیمت قطعات خودرو و دردسرهای تعمیرات، به فکر اجاره ماشین چه در شهر ها و چه مسافرتهای کوتاه و طولانی افتاده باشید. البته این تصمیم می تواند علت های دیگری نیز داشته باشد. شما برای آغاز سفر خود می توانید با مراجعه به یکی از شرکت های اجاره ماشین خودرو رنت کرده و بدون نگرانی فاصله تهران تا اصفهان را طی کنید. خلاصه که کرایه خودرو تنها برای تشریفات و یا ماشین عروس نیست خدمات این موسسات مجموعه وسیعی نظیر اجاره ون، اجاره خودرو با راننده ، اجاره خودرو برای تشریفات و..... می باشد.

اجاره خودرو در اصفهان 

یکی از خدمات برتر سعادت رنت به مشتریان عزیز خود اجاره خودرو در اصفهان می باشد. َما می توانید از تهران برای اصفهان خودرو اجاره کنید. اما قبل از هر چیز از قیمت ها  و شرایط اجاره ماشین در اصفهان مطلع شوید. اگر ساکن شهر اصفهان هستید و میخواهید خودرو اجاره کنید می توانید به مقاله زیر مراجعه کرده. ما در این مقاله در مورد خودروهای موجود در اصفهان ،مدارک و شرایط اجاره ماشین اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده ایم.

توصیه آخر و نتیجه گیری

 اگر علاقه مند به گشت و گذار هستید و برای سفر خود بوجه زیادی را در نظر نگرفته اید (حدود 1 تا 1.5 میلیون تومان) ناچارا باید از بین خودروهای اجاره ای، ماشینی رنت کنید که  پایین ترین قیمت را دارد. هرچند ممکن است چند گزینه دیگر نیز بتوانید با این بودجه تهیه کنید اما توصیه ما یک خودرو با کیفیت ساخت داخل است و نه یک خودرو خارجی بی کیفیت. اگر قصد دارید بیش از این مبلغ هزینه کنید گزینه های شما بسیار متنوع خواهد بود در آخر ما به شما اجاره ماشین از شرکت معتبر سعادت رنت را توصیه می کنیم چرا که شرکت اجاره خودرو سعادت رنت  مفتخر است که با ارائه بهترین خدمات همیشه رضایت مشتریان را خود را جلب کرده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر