سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

خرید خانه ویلایی لوکس در شیراز

خرید خانه ویلایی لوکس در شیراز

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 02 بهمن 1399 ساعت 00:10

خرید آپارتمان در شیراز

شیراز، از قدیمی‌ترین شهرهای جهان و جزو کلان‌شهرهای ایران است. این شهر تاریخی، به عنوان مهد شعر و ادب و هنر ایران شناخته می‌شود و شاعران و عارفان و نویسندگان زیادی در آن می‌زیستند. شهر شیراز رواج و رشد خود را در دوران معاصر مدیون سلسله زندیه است. وقتی که کریمخان زند شیراز را به عنوان پایتخت سلطنت خود برگزید، این شهر در دوباره مورد توجه بسیار قرار گرفت.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

شیراز از نظر آب‌وهوایی با ساکنینش سازگار است و آب و هوایی معتدل دارد. در گرم‌ترین ماه سال میانگین دمای آن 30 درجه و در روزهای سرد 5 درجه است. فرهنگ مردم شیراز در میان ایرانیان زبانزد و گویش شیرین شیرازی برای غالب افراد دلنشین است.

شهر شیراز به دلیل وجود آثار تاریخی و باستانی بسیار یکی از قطب‌های گردشگری ایران است و به همین دلیل نقش پررنگی در اقتصاد کشور به خصوص در زمینه گردشگری ایفا می‌کند. تقریبا در تمامی فصول مخصوصا بهار شیراز میزبان گردشگران زیادی است و این موضوع باعث شغل‌آفرینی برای ساکنین شیراز شده است.

قیمت خرید آپارتمان در شیراز

با توجه به موقعیت ایده‌آل شهر شیراز از لحاظ فرهنگ، امکانات، جغرافیا و اقتصاد، این شهر مورد توجه بسیاری از افراد برای سکونت قرار گرفته افراد برای زندگی یا سرمایه‌گذاری تمایل به خرید خانه در شیراز دارند.

برای خرید خانه در شیراز مانند هر شهر، قیمت‌ها بر اساس شرایط منطقه‌ای و امکانات بنا تعیین می‌شود. شیراز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و قیمت خرید آپارتمان در شیراز یا خانه ویلایی بسته به خیابان و مناطق مختلف آن متفاوت است. چیزی که واضح است اختلاف قیمت خرید خانه در شیراز با کلان‌شهر تهران است. به طور کلی و از دیدگاه بازار مسکن، برای خرید خانه در شیراز نسبت به تهران بودجه پایین‌تری نیاز است و با یک پس‌انداز متوسط می‌شود در شهر شیراز خانه خوبی تهیه کرد. اگر به آگاهی از جزئیات قیمت های خرید خانه در شیراز تمایل دارید به سایت کیلید مراجعه بفرمایید.

امکانات شیراز

شیراز مشهور است به شهر بهارنارنج. طبیعت زیبای این شهر مخصوصا در اردیبهشت ماه بر هیچکس پوشیده نیست و مردم شیراز از فضای سبز و پارک‌های زیبا چیزی کم ندارند.

از آثار تاریخی شیراز همچون موزه‌های متعدد و شاهچراغ و آرامگاه شاعران نامی چون حافظ و سعدی، سرای مشیر، تخت جمشید و پاسارگاد که بگذریم، می‌توانیم به جذابیت این شهر جادویی از دیدگاه خوراکی اشاره کنیم. غذا سنتی در شیراز بسیار متنوع است و شیراز از این نظر شهری خوشمزه به شمار می‌آید. به همین دلیل تنوع رستوران‌ها و غذاهایی که ارائه می‌دهند زیاد است.

دسترسی‌ها و حمل و نقل

با توجه به موقعیت ویژه شیراز از نظر تعداد گردشگر، شیراز دومین شهر ایران بعد از تهران بود که مجهز به فرودگاه بین‌المللی شد. این فرودگاه در زمان پهلوی تاسیس شده و در حال حاضر به چندین کشور جهان پرواز مستقیم دارد. راه‌آهن شیراز نیز در سال 90 به بهره‌برداری رسید و تا امروز به سمت بسیاری از شهرهای ایران حرکت می‌کند. خط 1 مترو شیراز نیز در حال حاضر فعال شده و خطوط 2 و 3 آن در حال ساخت است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون