موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

بهترین شهر ترکیه برای سفر در عید نوروز

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 20 اسفند 1398 ساعت 04:29

turkey-in-spring.jpg

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

بهترین شهر ترکیه برای سفر در بهار و انتخاب یک مقصد مناسب در این فصل می‌تواند چالش مهمی برای طرفداران سفر به ترکیه در بهار باشد.

ترکیه کشوری است که در آن دو قاره با یکدیگر یکی شده اند؛ اروپا و آسیا. قاره هایی که هر یک دارای تاریخی کهن و افسانه‌های متعددی هستند. در این میان ترکیه به عنوان نقطه‌ی مشترک این دو، یکی از مقاصد پرطرفدار در میان گردشگران از سراسر جهان است.

با کمی مطالعه و جستجو می‌توان گفت که درک این محبوبیت دشوار نیست؛ زیرا این کشور دارای مناظره خیره‌کننده و میراث تاریخی بسیار غنی است که در آن شما می‌توانید مخلوطی از فرهنگ قدیمی و مدرن را ببینید.

اگر در سفر خود به دنبال مناظر نفس‌گیر، سواحل داغ و یا غذاهای بی‌نظیر باشید، ترکیه مقصد بسیار مناسبی برای شماست. با توجه به وسعت این کشور و شهرهای بسیار متنوع در هر فصل می‌توان مقصدی رویایی برای سفر پیدا کرد.

در حالی که در فصل بهار آب و هوا گرمتر و گرمتر می‌شود، بسیاری از گردشگران به دنبال شهری مناسب برای سفر به ترکیه در بهار هستند.

فصل بهار برای سفر به ترکیه یک فصل بسیار خوب است؛ اگر شما به دنبال محیط های طبیعی منحصر به فرد، درجه حرارت ملایم، هوای تازه، آشنایی با فرهنگ بومی و بازدید از مراکز خرید مدرن هستید، سفر به ترکیه در بهار می‌تواند خاطرات بسیار خوبی برای شما به جای بگذارد.

با آنکه فصل بهار، مخصوصا در ماه‌های نخست می‌تواند بارانی باشد، اما فصلی محبوب برای گردشگران است و بسیاری از هتل‌ها و بوتیک ها از قبل رزرو می‌شوند؛ همین موضوع سبب شده تا سفر به ترکیه در بهار برای شما کمی گران‌تر تمام شود!

شهر استانبول و بخش اروپایی ترکیه دارای تابستان‌های گرم و زمستان های سرد با برف هستند؛ لذا فصل بهار از اواسط فروردین تا اواخر اردیبهشت زمانی ایده آل برای بازدید از استانبول و مناطق اروپایی ترکیه است؛ چرا که در این زمان درجه حرارت خوشایند و آسمان معمولا آفتابی است.

از طرفی دیگر نقاط ساحلی کشور مانند ساحل های دریای اژه و مدیترانه هر دو از یک آب و هوای مدیترانه‌ای با زمستان های نه چندان سرد و تابستان های گرم بهره می‌گیرند؛ این موضوع سبب شده تا ساحل مارماریس و کوش آداسی از اواخر بهار تا اواخر تابستان همواره پذیرای تعداد زیادی از گردشگران سراسر جهان باشد.

بیشترین بارندگی در ترکیه در فصل زمستان و در امتداد خط ساحلی رخ می‌دهد تا ماه های تابستان و هفته های آخر بهار گرم و خشک باقی بمانند. در نهایت، باید گفت اگر تمایل دارید تا هنگام سفر، آب و هوایی متعادل و ملایم روبه‌رو شوید سفر به ترکیه در بهار را در دستور کار خود قرار دهید.

استانبول در بهار، زیباتر از همیشه!

اگر نگوییم که استانبول بهترین شهر ترکیه برای سفر در بهار است، بدون شک باید گفت یکی از بهترین انتخاب های شما در این فصل خواهد بود و دیدنی های استانبول در این فصل شما را شگفت زده خواهد کرد.

بهار در استانبول را باید زمانی ایده آل برای لذت بردن از پیاده روی در شهر دانست. استانبول کلان شهری با بیش از 15 میلیون نفر جمعیت زنده از هر دو قاره است که همین موضوع آن را به یک شهر منحصر به فرد در جهان تبدیل می‌کند.

تنوع زیادی از محله‌های مختلف به طور مداوم به شما یادآوری می‌کند که شما در حال عبور از شرق به غرب و بالعکس هستید.

بهار فصل لاله ها در استانبول است؛ هر ساله از اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت جشنواره‌های رنگارنگی در پارک های شهر برگزار می‌شود که در آن می‌توانید از هوای تازه لذت ببرید و گل‌های لاله را به تماشا بنشینید.

شهرداری به منظور احترام به این گل زیبا و محیط زیست در 16 سال گذشته جشنواره هایی را سازماندهی کرده است که طی آن تمام شهر، به خصوص پارک ها با لاله ها تزئین می‌شوند. در سال 2016 حدود 20 میلیون گل از 211 گونه مختلف کاشته و نگهداری شدند.

این جشنواره در بسیاری از پارک های شهر برگزار می‌شود. پارک Emirgan با بیش از 2 میلیون لاله واقع در شمال بسفر و پارک Yildiz با 800،000 لاله، واقع در مناطق Besiktas و Ortakoy در صدر این پارک‌ها قرار دارنY

همچنین، می‌توانید لاله ها را در اطراف شهر ببینید، به ویژه در خیابان اصلی در ساحل فرودگاه آتاتورک و در قسمت های قدیمی شهر.

در طول بهار در استانبول می‌توانید بسیاری از درختان یهودا را نیز ببینید. با توجه به افسانه ها پس از خیانت به حضرت عیسی، یهودا خود را به این درخت دار زد. خون یهودا که بر روی گل های سفید درختان پخش می‌شود، رنگ بسیار منحصر به فردی را ایجاد می‌کند که در زبان فارسی به آن ارغوانی می‌گوییم.

ارغوان نام این درخت در ترکیه نیز هست. رنگ این درخت بسیار نادر بوده و نگهداری و تکثیر آن دشواراست. در امپراطوری عثمانی بسیاری از سلاطین از این رنگ به خصوص در لباس‌ها و تزئینات خود استفاده می‌کردند.

جزایر پرنس را از دست ندهید!

قطعا بسیاری از ما نام جزایر پرنس را شنیده‌ایم؛ می‌توان گفت قطعه‌ای از بهشت در نزدیکی استانبول است. یکی از دلایل مهمی که می‌تواند استانبول را به بهترین شهر ترکیه برای سفر در بهار تبدیل کند، وجود همین جزایر است. برای رسیدن به جزایر پرنس می‌توانید از کشتی‌های عمومی استفاده کنید و یا با اجاره قایق خصوصی خود را به آنجا برسانید.

اگرچه این جزایر از مهمترین دیدنی های شهر استانبول هستند و در تمامی فصول شما را شگف‌زده می‌کنند، اما سرسبزی و تنوع گیاهی بی‌نظیر آنها در فصل بهار بیش از هر فصل دیگری قابل مشاهده است؛ پس از رسیدن به این جزایز می‌توانید سوار بر کالسکه و یا دوچرخه تمام جزیره را بگردید و از هوای آغشته به بوی گلهای بهاری لذت ببرید.

بورسا؛ قلب امپراتوری عثمانی

بورسا زمانی قلب امپراتوری عثمانی بوده و امروز شهر چشمه های آب گرم است. اگر به دنبال یک حمام ترکی اصیل و واقعی می‌گردید بدون شک بهترین شهر ترکیه برای سفر در بهار برای شما بورسا است.

حمام های کلاسیک با طرح های پیچیده کاشی و سقف های قهوه‌ای می‌توانند در سراسر منطقه مرکزی بورسا پذیرای شما باشند و چنین به نظر می‌رسد که مواد معدنی در آبهای بورسا خواص درمانی دارند.

آب این چشمه ها به تعدادی از هتل های منطقه‌ای پمپ می‌شود که استخرهای مخصوص خود را در اختیار مهمانان می‌گذارند. علاوه بر حمام ها و چشمه های آب گرم شهر بورسا مامن بسیاری از مساجد و قصرهای بزرگ از دوران عثمانی امپراتوری عثمانی نیز هست.

سقاریه، استراحتگاه رویایی

سقاریه استانی است پر از دریاچه که وقتی سفر به ترکیه در بهار را انتخاب می‌کنید، می‌تواند میزبان بسیار زیبایی برای شما باشد. این شهر شگفت انگیز دریاچه ای به نام  Sapanca دارد که دیدن آن شما را میخکوب خواهد کرد؛ در کنار زیبایی بی‌نظیر از اواخر فروردین و با گرمتر شدن هوا می‌توانید انواع تفریحات آبی را در این دریاچه تجربه کنید.

سقاریه حدود 60 کیلومتر خط ساحلی در مجاورت دریای سیاه را به شما هدیه می‌دهد که در فصل بهار میتواند استراحتگاهی رویایی برای شما فراهم کند.

موگلا، شهری پر جنب و جوش

موگلا شهری است که در آن زمان متوقف می‌شود. موگلا یکی از زیباترین و محبوب ترین مراکز گردشگری واقع در منطقه اژه ای ترکیه است. این شهر دوست داشتنی با خانه های سنتی، خیابان های باریک و تاریخی شگفت آور، شما را با زندگی پر جنب و جوش مردم محلی آشنا می‌کند.

در فاصله ای نه چندان دور از شهر شما می توانید در آب های کریستالی، بی نقص و گرم شنا کنید. غواصان آب زیرزمینی شما را به بازدید صخره های متعدد، غارها و سنگ های شگفت انگیز خواهند برد.

اوزون گل، سوئیس در قلب ترکیه!

این روستا که به سوئیس ترکیه شهرت دارد، مقصد بسیاری از گردشگران برای سفر به ترکیه در بهار است و از همین رو به مکانی مناسب برای سرمایه گذاری در ترکیه نیز بدل شده است.

اوزون گل در سالهای اخیر به مکانی بسیار محبوب برای افرادی بدل شده که به دنبال فرار از شلوغی، آلودگی و استرس شهرها هستند و تمایل دارند تا تعطیلات خود را در محیطی آرام شبیه به دامنه های کوه آلپ بگذرانند.

1625 هکتار از منطقه دارای پوشش گیاهی غنی و انواع مختلف حیات وحش است که به چند پارک طبیعی تقسیم می‌شود. این پارک های ملی که در میان طبیعت باشکوه واقع شده‌اند، با آبشارهای کوچک که از صخره ها جریان دارند و رودخانه هایی که در اوایل بهار با آب های بارانی شکل می‌گیرند، دارند مکانی عالی برای صرف تعطیلات در طبیعت هستند.

ترابزون نیز که به دلیل تولد سلطان معروف عثمانی؛، سلطان سلیمان به شهر سلطنتی معروف است در نزدیکی این روستا قرار داشته و بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر