موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

روستاهای دیلمان گیلان

روستاهای دیلمان گیلان

نویسنده : ali | زمان انتشار : 05 آذر 1399 ساعت 18:47

این روستا علاوه بر طبیعت بکر و بی نظیرش جاذبه هیا تاریخی ای هم در خود جای داده که باید از آن ها دیدن کنید، جاهایی مثل حمام دیلمان، قلعه ی گرماور و چند آرامگاه مانند آرامگاه باباولی، آبشار لونک و… از جاهایی است که د سفر به دیلمان باید ببینید. یکی زا جلوه ی طبیعتی دیلما آبشار ی کوچک و ززیبا به نام ابشر لونک است و معمولا گردشگران بعنوان مححلی ابرای استراحت در کنار آن اتراق می کنند چر که امکاناتی مثل منقل های بتونی برای برپایی آتش کباب، آب لوله کشی و غرفه هایی که به فروش صنایع دستی می پردازند در آن وجود دارد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

از دیدنی های تاریخی روستای دیلمان می توان به حمام دیلمان اشاره کرد. این حمام دارای چند گنبد است که در بالای آن ها نورگیر هایی وجود دارد که از آن ها برای روشن شدن داخل حمام استفاده می شود. تاریخچه ی این حمام را به دوران ایلخانیان نسبت داده اند و از آن جا که اولین بار پس از آن دوران، شخصی به نام میرزا علی میربلوک آن را پیدا و مرمت کرده است ، به حمام دیلمان، حمام میربلوک هم می گویند. البته بعدها این حمام توسط سازمان میراث فرهنگی مرمت شده است و حالا هم در فهرست آثار میراث فرهنگی قرار دارد.

دیلمان طبیعت بسیار زیبایی دارد که آن را در همه ی  فصل ها دیدنی کرده است گرچه اگر در فصل زمستان بخواهید سفر کنید باید منتظر سرمای نسبتا شدیدی باشید با این حال اگر که در فصل بهار به این روستای خوش منظره سفر کنید می توانید دشت شقایق مشهور این روستا را هم ببینید، دشتی بسیار دیدنی که در ۶ کیلومتری دیلمان قرار دارد.

deylaman.jpg

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر