موضوعات وبسایت : تاریخی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کاردستی با فوم گلسازی

کاردستی با فوم گلسازی

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 19 دی 1400 ساعت 22:01

شاید برایتان جالب باشد که بدانید گل های مصنوعی زیبایی که خریداری می کنید، چگونه ساخته می شوند؟گلسازی با فوم هنری خاص و زیباست، که با یادگیری این هنر زیبا می توانید میز دکوراسیون منزل خود را خیلی شیک و جذاب به سلیقه خودتان تزئین کنید و یا به دوستانتان هدیه بدهید.%D9%88%D8%B1%D9%82-%D9%81%D9%88%D9%85-%DA%AF%D9%84%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-289x300.jpg

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تیم ما در نوین فوم در این مقاله قصد دارد ساختگلبافوم را به شما آموزش دهد. با ما همراه باشید. طبق آموزش زیر می توانید انواع گل های مختلف و زیبا را در انواع ابعاد، بسازید و در پایان تابلویی از گل های فومی زیبا را تهیه نموده و در منزل قرار دهید و لذت ببرید.

آموزش گلسازی با فوم

آموزش زیر مربوط به گلسازی با فوم و ساخت گل های زیبا و جذاب می باشد که با تهیه وسایل مورد نیاز می توانید شروع به ساختن این گل های زیبا نمایید.

ابزار مورد نیاز برای گلسازی با فوم

در ابتدا برای شروع کار به قطعه ای فوم گلسازی با رنگ دلخواه، قیچی، اتو، چسب، نوار گاترین و سیم روکش دار و البته قالب برگ و گلبرگ (ضروری نیست)  نیاز دارید.

برای شروع کار گلسازی با فوم ابتدا گلبرگ های مورد نظر را طبق سلایق خود برش بزنید و سپس روی گلبرگ های برش زده شده مقداری رنگ روغن بریزید و یک یا دو قطره تربانتین نیز بریزید و با اسفنج مخصوص روی رنگ بزنید. اسنفج را ابتدا به جای دیگر بزنید تا اضافه ی رنگ گرفته شود و سپس به گلبرگ ها با ضربه بمالید تا بطور کامل گلبرگ ها رنگ و شکل خاص مد نظر شما را داشته باشند.

سپس فوم گلسازی را اتو کنید. بدین ترتیب باید برای تمامی گلبرگ ها این کار را انجام دهید، تا گلبرگ ها کمی حالت و شکل بگیرند.

طریقه اتو کردن گلبرگ ها بدین صورت است که ابتدا گلبرگ های فومی را روی یک سطح صاف بگذارید و رویش یک پارچه نخی بگذارید و اتو را رویش قرار دهید و چند ثانیه صبر کنید سپس اتو را بکشید و دوباره برای چند ثانیه این کار را انجام دهید و بعد اتو را بردارید و گلبرگ ها را در دستتان حالت بدهید. تا وقتیکه فوم گرم هست میتوانید حالت بدهید. میتوانید لبه های گلبرگ ها را با انگشتتان بپیچانید یا با ابزاری مخصوص گلسازی به سمت بالاحالت بدهید.%DA%AF%D9%84-%D9%81%D9%88%D9%85-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-224x300.jpg

هنگامی که گلبرگ ها را حرارت دادید، سیم مخصوص گلسازی روکش دار را بردارید و سپس یکی از گلبرگ ها رو دور سیم روکش دار بپیچانید و با چسب حرارتی بچسبانید.سپس گلبرگ دیگری بردارید و کمی بچرخانید دور گلبرگ اول که چسب زده اید. سپس گلبرگ های بعدی را کمی از قسمت انتهایش جمع کنید و چسب بزنید.

بدین ترتیب گلسازی با فوم را تا حدودی یاد گرفتید. در ادامه با ما همراه باشید.

به همین روش گلبرگ های دیگر را دور گلبرگ های چسب زده شده قبلی بچرخانید تا گل هایتان به حالت و سایزی که مدنظر شماست، برسد.

حال، باید برگ ها را مطابق آموزش زیر تهیه نمایید.

برای تهیه برگ ها نیز می توانید اشکال مختلف مدنظرتان را روی فوم بکشید و برش بزنید. سپس اتو کنید و کمی لبه ها را حالت بدهید.

برای زیبایی و واقعی جلوه دادن برگ ها می توانید با استفاده از یک قیچی ابروی کوچک، لبه های برگ هارا به شکل تیز تیز برش دهید. سپس به اتو بچسبانید تا کمی حالت بگیرد.

پس از اینکه برگ ها را بوسیله اتو حالت دادید، برگ ها را تا وقتی گرم هستند از وسط تا کنید و لبه هایش را حالت بدهید. تا وقتیکه خط وسط برگ ها واضح شوند این کار را ادامه دهید.

حال برگ هایی که به شکل معمولی و ستاره ای ایجاد کرده اید میتوانید به گل هایی که بوسیله سیم روکش دار و گلبرگ ها ایجاد کردید، اضافه نمایید.

ابتدا در وسط برگ های ستاره ای روزنه ای ایجاد کنید و از قسمت انتهای سیم روکش دار، به سمت بالا بکشید تا به گل ها متصل شوند. برای برگ های معمولی نیز می توانید به قسمت انتهایی گل هایتان با استفاده از چسب، اضافه نمایید.

سپس گل هایی که تهیه کرده اید را دو تا دو تا یا سه تا سه تا کنار هم قرار دهید و بوسیله نوار چسب گاترین به همدیگر متصل کنید و بچسبانید. برای زیبایی و واقعی جلوه دادن گل ها نیز می توانید برگ هایی که تهیه کرده اید را بردارید و بوسیله قرار دادن کمی سیم روکش دار در پشت برگ ها و چسباندن سیم روکش دار به پشت برگ ها، آنها را به گل هایی که با سیم روکش دار و گلبرگ ها ساخته اید بوسیله نوار چسب گاترین، به قسمت انتهای گل ها و روی سیم روکش دار بچسبانید.

همچنین میتوانید با استفاده از چسب بخار مخصوص روی برگ های گل هایتان اشک مصنوعی بواسطه باران، ایجاد نمایید که جلوه زیباتری به گل هایتان خواهد بخشید.%DA%AF%D9%84-%D9%81%D9%88%D9%85%DB%8C-300x300.jpg

مراحل بالا را طبق آموزش و به ترتیب ادامه دهید تا دسته گلی زیبا و ظریف از گل های رز و یا سایر گل ها، درست کنید و با تماشای آن لذت ببرید.

امیدواریم از آموزش این هنر زیبا و ظریف لذت برده باشید. همچنین برای خرید این دسته گل های زیبا میتوانید با قیمت مناسب سفارش دهید.

نوین فوم تولید کننده انواع فوم مانند کفپوش تاتامی ، فوم صنعتی و کفپوش مهد کودک و همچنین کفپوش گرانولی باشگاه بدنسازی و ورزشی می باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع فوم و لاستیک با مشاورین نوین فوم تماس حاصل فرمایید.

منبع آموزش : سایت instructable

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر